Eerst droeg ik deze (plaatje gejat van internet):
In 1998 kreeg ik deze:
Ik als jong broekie, geen idee wat voor een horloge het was, ik weet alleen nog dat er condens onder het glas zat!
Zal rond 1980 82 zijn geweest.
Deze Pulsar heb ik jaren gedragen als net geen tiener meer, deze ligt nog ergens in een laatje.
Eerste was voor mij ook een Pulsar. Heb alle boekjes er nog bij en doosje. Maar ziet er aardig beat up uit en moet een nieuwe batterij in al een jaar of 15.
Ik heb het aankoopbewijs denk ik ook nog ergens liggen, zal eens kijken wat de prijs toen was.
Wat een heerlijk topic
Volgens mij was ik +/- 12 jaar in de 1e klas middelbaar (+/- 1998) toen ik bij de Kijkshop deze prachtige Citizen van achter de glazen raampjes uitkoos
Een paar jaar gedragen en vele bandjes later eindigde het met dit verschrikkelijke rode bandje
In 1991 op men 12j kreeg ik een mutrix heb hem nog steeds…
Er voor (jaren 80) waren het (super) lcd watches ( en eentje zelfs in james bond editie )… heb hier wss ng men eerste ergens liggen…
Mooi verhaal
Ik heb op AliExpress allemaal 10st verpakkingen van veel voorkomende knoopcellen gekocht. Niet de allergoedkoopste die ik kon vinden, maar gewoon Japan Sony.
Dan ook een tooltje om de case open te draaien, open te wippen en dicht te klemmen. En nu hou ik dit soort oude prut voor weinig geld lopende.
Superleuk
Mijn oude Festina heb ik op NATO gedaan en om eerlijk te zijn ziet het er verrassend leuk uit. Kun je met deze ook prima doen, gewoon voor de fun op een lekkere voorjaarsdag
Geen slecht idee eigenlijk. Zal hem eens opentrekken om te zien of het nog zin heeft. Misschien is alles al gaan lekken van binnen…
Deze zat toen ook in de collectie
Inmiddels voorzien van een nieuw bandje (helaas niet meer een origineel bandje zoals indertijd op geleverd) en in de collectie van de oudste dochter
Leuk zeg! Hier één met een witte wijzerplaat, ook mijn eerste horloge uit '98. Dit klokje heeft behoorlijk wat draagtijd doorstaan. De gebruikssporen spreken voor zich
Ik droeg in de tweede helft van de jaren 90 (ik ben van '95) een Donald Duck horloge van de Donald Duck Club. Als je abonnee werd van het weekblad, kreeg je dat als cadeau. Het lukt me niet om een foto te vinden op internet, ik moet hem nog ergens hebben liggen.
Wat leuk dat je 'm nog hebt!
Leuk topic!
In de jaren negentig bewoog ik mij vooral in de kringen van V&D, Kijkshop en HEMA.
Ik had een voorkeur voor, in mijn ogen, sjiek uitziende horloges. Wel allemaal analoog en wel allemaal quartz.
Eind jaren negentig een Seiko Chronograaf gekocht in de aanbieding bij V&D voor f 199,- In mijn ogen erg veel geld voor een horloge.
Ik zal eens kijken of ik er nog iets van heb.
Zeker! Maar het uurwerk heeft het inmiddels wel begeven. Ik denk er aan om het uurwerkje te laten restaureren of te laten vervangen.
Balen dat je 'm niet meer hebt. Maar mocht je uit nostalgische overwegingen toch het horloge opnieuw willen aanschaffen, volgens mij kan er op dit moment op dat specifieke model (seiko 7T92-0CA0) geboden worden.
https://www.catawiki.com/nl/l/82468187-seiko-zonder-minimumprijs-heren-2011-heden
als twintiger in de '90’s