Het ‘dit droeg ik als tiener in de 90’s’ topic

Ik heb hem nog steeds in de kast liggen, de band is helaas vergaan

2 likes

Ik had exact deze. Heb hem niet meer, denk dat 'ie is weggegooid bij het uitmesten van mijn kamer toen ik uit huis ging. Gekocht met mijn moeder bij (ik denk) V&D, op een koopavond. Ik weet nog dat ik mezelf in de metro terug naar huis heel cool voelde met m’n nieuwe horloge om.

Edit: dat was overigens niet m’n allereerste horloge. Dat was deze:

2 likes

Nog altijd een hoeksteen in mijn verzameling, eentje die nergens heen gaat:

1 like

Bump toevallig vond ik via Google dit draadje. Leuk om een overzichtje van mijn jeugdsentiment uiteen te zetten.

Swatch Follow Me
Hier begon het mee in 1988, toen ik 10 werd. Jarenlang gedragen, tot zeker midden jaren '90. Ook nadat er later stoere Casio’s bijkwamen. Dit is de Swatch Follow Me GJ101. Het zwart geperforeerde bandje en de dial met een soort flightsim look & feel vond ik zo cool. Ik had er ook een zwart rubberen beschermbandje overheen, dat was toen een optie om het glaasje te beschermen.

Op mijn twaalfde kwam deze, omdat ik was veranderd in een surf dude. Casio DW-403 933. Te gek horloge. Nog steeds. Als ik het mij goed herinner scoorden we deze bij de Kijkshop op de Slotlaan in Zeist. Die heeft heel wat meren en plassen gezien!

Mijn opa’s Massy kreeg ik niet veel later.

Van mijn krantenwijk en kleedgeld kocht ik deze G-Shock DW-6500 Skyforce.

Vrijwel tegelijk met de G-Shock kocht ik deze Boy London. Dat zal rond 1993 zijn geweest. Volgens mij bij America Today op de kop getikt in Utrecht. Deed het goed bij de meiden.

Het doel is om ze allemaal goed werkend in roulatie te gaan dragen. De DW-403 is foetsjie.

7 likes

Wow wat gaaf! De liefhebberij zat er al vroeg in dus. Ik denk dat we allemaal wel herinneringen van Kijkshop doodrukbonnetjes hebben :star_struck:

2 likes

Tof dat je dat allemaal nog hebt! Ik had vroeger altijd wel een horloge om, maar hield me er absoluut niet mee bezig. Pas in 2007 begon ik iets van eisen te stellen aan die dingen, en vanaf 2010 was de beer aan.

1 like

Zoiets. Horloge is gesneuveld bij een batterijwissel.
Ze waten vrij gevoelig aan kortsluiting bij verkeerde manipulaties, leerde ik later.

5 likes

De Swatch en G-Shock zijn in een gehavende toestand en liggen nu in onderdelen klaar voor een volgende fase, dus er zijn twee donors onderweg. Vandaar plaatjes van het web. Ik hoop ze snel te kunnen showen.

Hier nog mijn herinneringen aan mijn G-Shock en een foto van voor de grote schoonmaak:
Ik ga je redden vriendje

Tot aan januari jongstleden zag ik mijzelf niet als een horlogeliefhebber, laat staan een verzamelaar. Ik heb mijn horloges altijd gedragen, gebruikt en nooit eerder laten servicen. Dat wil ik nu rechtzetten.

1 like

Jeetje hier werd ik me toch een partij melancholisch van haha!

Ik ben iets ouder.
In de jaren zeventig droeg ik dit.
image
image
Jaren 80 dit.

image
image
Jaren 90.

4 likes

Mijn eerste volledig zelf aangeschafte horloge. Een solar van Esprit, ik denk ergens rond 1995. Hij doet het nog steeds maar is wel aan de kleine kant vind ik nu.

1 like

Grappig hoe onderhoud voor bepaalde dingen een vanzelfsprekendheid is, maar voor andere dingen niet. Hoe dan ook mooi om te lezen, dit allemaal, waarbij het totaal niet uitmaakt of ik iets met G-shocks of Swatches heb of niet. Da’s ook een prestatie. Die “ik ga je redden vriendje” is een mooie.

Grappig genoeg heb ik ook een horloge waar ik het een en ander mee gedaan en meegemaakt heb, ook al is dat pas iets van de laatste 18 jaar. Ik had daar ooit een topic over geschreven:

Dat topic is inmiddels zeven jaar geleden. :slight_smile: Ik heb 'm laten reviseren door Seiko, wat op nieuw glas, wijzers, batterij en pakkingen neerkomt. De rehaut staat nu ook recht, wat niet meer zo was toen ik dat topic schreef:

Ik had 'm laatst weer eens om bij het discgolfen, en ik ben blij dat ik 'm nog heb. Het reviseren of de beurt was duurder dan het horloge waard is, maar daar gaat het niet om.

3 likes

Ik droeg op de middelbare school (ging naar de brugklas in '90) een Swatch. Tot ze kapot gingen (doorgaans barst erin), dan kreeg ik een nieuwe de volgende verjaardag :slight_smile:
Twee van de 3 swatches die in die tijd heb gehad had ik tot mijn verbazing meteen gevonden:

3 likes

Hema-horloge, waarschijnlijk jaren negentig. Nieuwe batterij erin gedaan, ander bandje erop. En dragen maar.

3 likes