Het eind 2021 en 2022 horloge plannen/doelen.

Hoop graag één van deze of beide aan te schaffen in 2022, cw nieuw en de TH gebruikt, nu nog kiezen welke als eerst toegevoegd mag worden. De TH vind ik persoonlijk zowat het mooiste horloge dat op de markt is, maar dat is een persoonlijke keus natuurlijk. De CW heeft de mooiste dial, groen althans die ik ooit gezien heb op een horloge.

6 likes

Waanzinnig goed topic dus. Mooie guy die @RLC

2 likes

Had dit jaar even 6 polerouters in een zoektocht naar polerouter rust. Daarvan zijn er nu nog 4 over. Heb de polerouter voor mij gevonden. De zoektocht is 99% over. Moeten nog 1 of 2 polerouters exit… MAAR als er nog een betere voorbij komt… moeten er 3 exit :rofl:

Daarna overweeg ik de Coke GMT en 114060 te flipperen voor een 126610.

Sla017 weer ik niet zo goed.

Misschien aankomend jaar een ZEP of explorer ritselen.

2021 raar jaar geweest:
In:
2 UG polerouters
1 UG white shadow
1 GS (ook exit)
1 Rolex GMT 16710
9 king seikos in, (ook 4 exit)
1 Sla017
1 zwarte Seiko Bellmatic

4 likes

2021 is weer een leuk jaar gebleken! De vaste kern blijft mijn BB58, Nomos Tangente en Speedmaster, de rest is uitproberen en zien wat er blijft hangen.

13 horloges zijn gekomen en gegaan blijkbaar… Dat waren voor de helft Grand Seiko’s, om uiteindelijk te settlen op een leuk duo: de SBGA293 en de SBGV011. Ik denk dat ik Grand Seiko voorlopig gehad heb :slight_smile:

De huidige set:

Voor 2022 moet er vooral weer wat kleur bijkomen. Ik heb geen plannen om omhoog te gaan op de ladder, het <5k segment blijft heel comfortabel. De enige die wat lonkt is een nieuwe Zenith El primero. Ik hoop dat Nomos en Oris weer met leuke kleurtjes gaan komen. Daarnaast misschien een wat aparter microbrand of wie weet wat ik nog tegenkom.

Nog wat plaatjes die me inspireren voor 2022 (een small seconds festijn bij nader inzien :smiley:)

Maar wie weet… :star_struck:

of nog beter misschien :sunglasses:

19 likes

Afgelopen jaar er uit gegaan de Emporio Armani
Dit bij uitzondering, gaat normaal niet zo veel uit mijn verzamelingen,
maar dit is ooit echt een miskoop geweest.
Nou ja, miskoop, ik had een ander horloge gekocht welke defect bleek,
na 3 keer “repareren” zonder resultaat heb ik maar een ander model mee naar huis genomen.
Ik denk een week gedragen en 10 jaar in de kast gestaan :unamused:

Dit jaar er in:
Meistersinger Astroscope limited edition
(komt officieel pas in januari 2022 er in, verjaarscadeau)

Oris Big Crown Pointer Date

De Casioak

En ik zit voor dit jaar nog op de wip voor de Vostok amfibia scuba van @Bens
Alleen moet ik nog even de strijd aan met het ministerie van financiën,
die na een aantal rustige jaren op horloge gebied het plots wel weer erg snel vindt gaan…

Voor 2022 op het verlanglijstje een horloge met moonphase complicatie.
Eerst naar budget modellen gekeken zoals een Zeppelin 7036-1 Hindenburg Moonphase,
maar uiteindelijk is het de The Longines Master Collection L2.773.4.92.0 die mij het meest bekoord

11 likes

Heel even was het plan er om beide Black Bay in de verkoop te doen en dan een OP die met zo’n kroontje op de wijzerplaat te kopen . Maar na veel filmpjes en reviews kijken besloten dat toch niet te doen .
De twee Tudors zijn veel gaver dan één OP

Verder mij toch weer laten verleiden tot het kopen van een quartz, echt een heerlijk horloge maar krijg er helaas geen klik mee , deze staat dus nu in het blauwe gedeelte.
Als deze verkocht is dan op zoek naar een andere beater voor erbij . Zit te denken aan de Squale 1521 militaire of een Damasko DS30 .
Verder dit jaar en denk ook volgend jaar geen wensen .

9 likes

Hopelijk snel de Rolex Datejust 41 126300 blue gladde bezel op Oyster band ophalen.

Er daarna wellicht een Tissot PRX Powermatic 80 op de kop tikken.

7 likes

2021 iets meer aankopen gedaan dan de bedoeling was…

Plannen voor 2022:

5 likes

In 2021 heeft de Sea-Gull 1963 een gelukkige nieuwe eigenaar gevonden:

In 2021 zijn er een aantal bijgekomen. In juli kreeg ik een Monster voor mijn verjaardag:

Toen leek het weer even rustig te worden tot de maand november aanbrak en ik een SPB187, SPB143 en een 7546-8070 er bij kocht.

Plannen voor 2022? Ik neig toch vaak naar Seiko, maar ik heb de neiging om eens vreemd te gaan met een Oris Diver 65 en ik ben ook al onderzoek aan het doen naar een Bulova 214 Space View.
Oh ja… ik wil ook nog wel een oog loepje hahaha.

4 likes

Een linkje naar je eigen topic was sneller geweest :stuck_out_tongue_winking_eye:

Plan tot eind 2021, even bezinnen op 2022.
Ik heb teveel horloges, merk dat ik liever 1 a 2 knallers heb dan 6 die ik nu heb.

Want:

Erin 2022, het idee is

• Yachtmaster 37mm of Datejust 126234
    Staal of everose, nog geen idee…
  • OP 36 geel, hopelijk in 2022 belletje van AD.
  • Omega Aqua Terra 34mm kijk ik ook met schuin oog naar

Waarschijnlijk grote schoonmaak in 2022, potentiële kandidaten,met nog de nodige twijfels, zijn:

• Omega SMPc midsize blauw -> hm toch wel leuke beater
  • Tudor BB58 zwart -> hm past overal bij
  • Rolex Explorer 16570 zwart-> of toch maar eens kijken voor een witte tritium dial?
  • Rolex OP34 olive -> als de gele OP er is?
  • Datejust 1601 twotone buckley -> als er een nieuwe DJ voor in de plaats komt
  • NOS airking -> even wachten tot discontinued

Ik zeg elk jaar dat ik ga minderen maar tot nu toe is er alleen maar uitbreiding :see_no_evil:

4 likes

Dit is ook mijn herziene motto: ‘Zoveel mogelijk proberen en kijken wat er blijft hangen’.
Ter info, in al deze jaren is er niks blijven hangen op één Seiko Mod na omdat mijn zoons deze geweldig vinden.

1 like

@FlyingFox ik zie je Orient staan, maar kan geen PB sturen, omdat ik net lid ben geworden. Ben wel geinteresseerd.

1 like

Ik zal mijn eigen plannen ook maar even uit de doeken doen

• Hentschel H2 wit sowieso incoming.

Verder

Optie 1: Collectie aanvullen met een donkere wijzerplaat OF een Tourby salmon dail.

Optie 2: Optie 1 wegstrepen. Zep eruit en of een Jlc Mut (staal) erbij of een Cartier Tank in rosegoud…

2 likes

Ik kijk voor volgend jaar met een schuin oog naar de Tudor in sterling zilver en een vintage Navitimer of Cosmonaute.

1 like

Die Pronto en DuWard zijn wel heel tof :ok_hand:

Hier gaat ook een bak opgeruimd worden. M’n Citizen Ny0086 eruit, Seiko SSC081 eruit en een tweetal 5jes eruit. Verder nog wat overbodige tools weg en dan kan ik denk ik best tevreden zijn met wat ik heb. :slight_smile:

1 like

Weer veel geflipt dit jaar maar er begint langzaam een beeld te komen van wat ik wil.

Eruit:

Erin:

Wat nog gaat:

Eventuele 2021 wensen:

Ik denk niet dat de 1601 haalbaar is voor het bedrag dat ik ervoor over heb maar we gaan het zien.

Fortis wil ik ook graag mee door, eens kijken of ik wat meer gevoel bij het nieuwste spul kan kweken dan dat ik bij het moderne van dit jaar had. Waanzinnige toolwatches maar dat formaat blijft me tegenhouden.

De Ophion lijkt me waanzinnig, een Kari Voutilainen kast en deels wijzerplaat zonder dat ik een Voutilainen bedrag neer hoef te leggen. Uurwerk is waanzinnig en ik vind de platen prachtig.

De Nivada reissue blijft een vraag, hij stond er vorig jaar ook op. Tof op foto’s maar zou hem graag eens in het echt willen zien.

8 likes

Voor mij is 2021 vooral een jaar geweest van ontdekken. Er is aardig wat geflipperd, om er via Timex, Seiko SPB, Grand Seiko, Baltic en Citizen achter te komen dat alleen kwaliteit en dat wat bij je past bljjvers zijn. Mijn collectie is van 5 stuks terug gegaan naar deze 2 Tudors. Dat is gewoon echt mijn favourite merk:

Voor 2022 heb ik nog niet echt bedacht wat ik wil. Op mijn wensenlijst staat Minase erg hoog, zo eentje als @scrubsaurusrex heeft weten binnen te slepen. Liefst waarop iemand de afschrijving neemt :sweat_smile:. Ook een Vertex staat op de lijst, net als Timor. Zoiets minder mainstream linkt me tof voor naast het Tudor duo.

Eerst de horlogelot weer wat aanvullen, geen impuls zooi kopen die ik na een maand zat ben en vooral: genieten van wat er is :slightly_smiling_face:

6 likes

FTFY en ik zal je op de lijst zetten! :+1:

Tip: op uhrforum zijn er ook een paar mensen die er eentje hebben, die bukken wel aardig als ik naar de prijzen kijk. Je kan een eerste generatie divido op staal voor 3k kopen daar.

1 like

Ik heb een lege horlogepot dankzij de verguisde blauwe Black Bay 58 (die ik geweldig vind).

Maar ik waardeer het dat ik op de shortlist mag bij je :slightly_smiling_face:

Als de pot weer wat aangevuld is (lees: de bonus is uitbetaald in Q1) dan gaan we eens rondkijken :+1: Die lege plek in mijn watchroll kan niet leeg blijven in 2022 uiteraard:

2 likes