Het eind 2021 en 2022 horloge plannen/doelen.

In 2022 maar weer eens een mooi horloge kopen! In 2020 de Datejust en Oyster Perpetual verkocht, 2021 met een Nomos Tangente (reeds uit 2018) en een Apple Watch doorgebracht. Dit jaar weer wat moois erbij na een aantal hele mooie mijlpalen.

Ik kijk met een schuin oog naar een JLC Reverso of een horloge uit de Master-lijn, een Omega Speedmaster (nieuwe hesalite, eindelijk van die vreselijke stalen band van het vorige model af) of een Zenith El Primero (revival dan wel de ‘standaard’).

Ik ben er inmiddels toch wel van overtuigd om in 2022 te proberen een Air King (116900) te gaan bemachtigen. Elke keer dat ik 'm hier op het forum voorbij zie komen, raak ik steeds meer overtuigd.

2 likes

sluit ik mij alsnog bij aan

Samenvatting 2021: veel coole Seiko’s
Doelen voor 2022: veel coole Seiko’s

:sunglasses:

3 likes

En voor 2022?

Klein tikfoutje :grimacing:

1 like

Deze zijn vertrokken:

Deze zijn gekomen:

Een Tissot komt er als 3e bij maar welke? :thinking:

Tissot

8 likes

Je moet de PRX echt even proberen …met die dial is het wel een hele mooie verschijning. Ik zat zelf ook al te kijken naar de gentleman / prx

2 likes

Ja, het lijken twee broers van elkaar. De gentleman al om de pols gehad, de prx nog nergens gezien. Ben benieuwd!

1 like

De Zenith Defy 21!

Er staat een mooie Heuer Carrera in het verkooptopic die eerst plaats moet maken….

12 likes

Gaaf maar wel erg druk zeg… :astonished:

1 like

Ik vind het wel een strak design voor hoe druk het horloge alsnog is

1 like

Oh en ikzelf, niks erin, niks eruit. Dat is het plan.
Heb een dress-watch, duiker, ‘normaal’ horloge en een beater. Voor nu even gebakken, maar dat zeg ik altijd en dan toch paar maanden later een NA topic openen

2 likes

Tsja, het liep nogal anders dit jaar, zeg maar. Eind 2020 wilde ik streven naar een 2-piece collectie. Dat was ook heel, heel even gelukt.

Daarna liep het toch weer vol en was de collectie begin 2021 als volgt:

En toen was ik ineens Grand Seiko zo vre-se-lijk zat dat het me in de weg ging zitten en ik geen GS meer in de collectie wilde. Enerzijds het stomste wat ik heb gedaan in mijn hele horloge carriere en dat heeft nog best even geduurd, maar anderzijds heeft wel als resultaat gehad dat ik wat rustiger naar mijn collectie ben gaan kijken en terug ben gegaan naar mijn “ik-kleur-liever-een-beetje-buiten-de-lijntjes” interesses.

Maar goed, de tussenstand was halverwege het jaar dit:

Toch kwam er dus toch weer een GS. Maar niet die waar ik, tegen beter weten in, naar op jacht was. @whisky weet er alles van rondom de SBGW253 die @amusicar nu inmiddels heeft, net als @jehebtWATgekocht waarbij het onvoorstelbaar is dat de SBGR305 nog steeds niet is verkocht.

Maar goed, de SBGK007 kwam. Hét horloge in de categorie “buiten-de-GS-lijntjes” en wat ik sinds aanschaf met zoveel plezier en zo vaak draag dat ik me niet kan herinneren dat dat eerder is voorgekomen sinds ik met HF meelees (sinds 2010 of zo).

Lang verhaal om te zeggen dat de de eindstand per heden dit is.

Seiko Presage Ginza Limited
MeisterSinger 75 jaar Vrijheid Limited
Edox Grand Ocean - Spirit of the Ocean
Tissot PRX Powermatic 80
Grand Seiko SBGK007
Citizen Eco-drive One Flagship
Edox Les Bemonts
Tissot Worldtimer Limited

Mijn zwak voor Edox speelt duidelijk weer op. De witte Edox is trouwens een gift van vrouw en kids en dus ook sinds dit jaar een vast onderdeel van de collectie.

2022
Een tweede GS in 2022 sluit ik niet uit waarbij ik dan de Tissot PRX en Seiko Presage Ginza, net als de Citizen One toch nog wel zie vertrekken. Die laatste is wel een magneet, dus of die weggaat… Ik kon het nu toch niet over mijn hart verkrijgen.

Een wat excentrieke Limited Edox (Ze hebben een prachtrige manufactuur Skeleton Chrono die ook nog eens afleesbaar is, bijvoorbeeld) erbij of tóch eens een instap Credor toevoegen zijn wel dingen die wat in het koppie rondgaan.

Een goed afleesbare Skeleton zie ik ook nog wel voorbij komen.

7 likes

2022 vooral werken aan de basis, bewegen van de linkerarm en kunnen draaien van de pols, horloge maakt me dan niet veel uit, zeer waarschijnlijk een Planet Ocean erbij

9 likes

Ik heb dit jaar 15 verschillende horloges gehad, waaronder een Murph en een LLD. Die deden het uiteindelijk niet voor mij. Bijna alles is nu weg; ik heb één horloge op dit moment.

Volgend jaar wil ik een Longines Avigation Big Eye, ondanks dat ik 'm in hetzelfde straatje vind passen als de Murph en de LLD. Meer knopjes = meer goed… toch?

9 likes

Dit jaar niks er uit, volgend jaar deze er in.

Heeft wat concurrentie gekregen van:

Maar voorlopig wint de Tudor het nog.
Moet wel dit een klein beetje mee vallen. :see_no_evil:

6 likes

Een Cartier staat op het programma van 2022 :grin:.

1 like

Die batavi en vostok zijn wel leuk gewoon houden :ok_hand:

1 like

Ben al een tijdje op zoek naar een mooie Zenith A277…. dus als ik die vind dan komt ie er in ‘22 (tips zijn welkom). Moet er wel weer eea uit. Blauwe Datejust 1601 uit ‘71 staat vooraan.

10 likes