In 2022 wil ik mijn eerste horloge zelf samenstellen, onderdelen los bestellen en dan in elkaar zetten.
Deze ziet er niet zo goed uit als op jouw foto, maar toch:
Zenith A277 Vintage Chronograph - Shuck the Oyster Vintage Watches
Dank! Die had ik inderdaad gezien, maar ik twijfel… Het liefst wil ik er een die net een tandje minder bekrast is. Watchpool 24 heeft een hele mooie, maar die zit weer hoog in de prijs…
Wilde al een nieuw topic starten maar na even zoeken vond ik deze .
Na een heel druk 2021 (vooral eerste deel) met NA’s en vertrekkende horloges wil ik in 2022 proberen te genieten van wat ik heb. Daarom geen plan tenzij ik tegen een Rolex GMT voor list aanloop maar dat risico lijkt vrij klein…
Is deze speciaal voor de kms?
Geen heel concreet plan voor 2022 (hoewel een SeaQ wel steeds meer in mijn hoofd blijft hangen…), wel twee goede voornemens:
- elke NA een week achter elkaar om de pols om te wennen en van te leren wat bevalt en wat minder.
- En een horloge pas te koop zetten als ik het minstens een week niet heb gedragen.
Beide door schade en schande geleerd dit jaar!
er gaat niks uit
heb sinds dit jaar een Spinnaker Hull SP-5059-02 en een Seiko SARB033 erbij
voor 2022 blijf ik verder zoeken naar een Seiko SNKH85
een all black basic horloge, een automaat, 40mm case, gladde bezel, zwarte dial, simpele markers,
als ik begin te zoeken, vind ik hoofdzakelijk fashion watches …
plan B is een Tissot PRX Powermatic 80
eigenlijk kan het alle kanten uit, ik zie hier altijd weer mooie horloges die ik nog niet ken
iets vintage kan ook altijd nog
Die moest ik even Googlen maar echt tof! Toffer dan de
In mijn ogen
Ik heb geen idee . Ik ben een sukkel voor wijzerplaten met militaire emblemen erop. Deze vond ik leuk voor weinig.
Aanschaffen: een OP, Studio Underd0g, vintage seamaster
Leren: Modden
Dat vind ik nou ook
Ik heb overal alarmpjes op gezet, maar zo’n SNKH85 is echt wel een zeldzaamheid, ik ben al meer dan 2 jaar op zoek.
Snap het niet, zo’n simpel en strak “all black” horloge, is daar dan zo weinig vraag naar denk ik dan?
De Tissot heb ik onlangs gepast en had ik wel een klik mee.
Dit jaar was het jaar van de aankoop van een grail
Lange 1815 chrono
Begin dit jaar nog een gelimiteerde Squale x Awco weten te bemachtingen.
Prachtig maar draag deze nooit.
Die gaat dan ook weg in 2022.
Zou volgend jaar eventueel een Zenith El Primero willen toevoegen.
Hopelijk telefoon van de AD in 2022 dat ik een Explorer kan ophalen aan list
Eruit: niks
Enige aanschaf 2021:
SPB197
Voor 2022 wil ik graag onderstaand toevoegen:
Nomos club campus ref. 737
Kort maar krachtig:
23 eruit, 31 erin. In allerlei verschillende flipperitisvolgordes en data.
Gekkenhuis.
Volgend jaar gaat er heel weinig gebeuren. Het geld is al 3 keer op en anders heb ik een echtscheiding aan m’n broek ben ik bang
Helemaal niets in het vooruitzicht
1 Steinhart, de flighttimer vintage, op de wishlist. Dan is er weer een kistje vol.
Daarna ga ik maar eens wat van Halios, Helson en Ocean7 proberen.
Aan elk horloge dat dit nog niet heeft, een “short” Molequin bandje. Er moeten er sowieso dan nog 2 stuks in 17 mm komen; beiden voor vintage.