Het is en blijft een voornemen om een héle jaar niks aan te schaffen. Ik wens veel sterkte ermee Dan
Word zo wel saai hier in 2022…
Haha, ik ga ook mijn best doen om niets te kopen
Hoe lang denk je dat vol te houden?
Alles eruit, een sub halen en niks meer kopen zodat flipperitus ook verdwijnt.
Als je voor 1 horloge gaat dan is dat een topkeuze, ik zou het niet volhouden, vond drie al te weinig
Uit:
In:
Er hoeft niet perse iets uit aankomend jaar.
Zou graag een Meistersinger en een stalen Casioak toevoegen.
Maargoed, dat zeg ik nu. Morgen wil een horloge uit mijn geboortejaar, overmorgen zit ik in de zakhorloges dus het wordt waarschijnlijk een vintage Longines
Blijft een rare hobby…
Trek dit antwoord 26-12-2022 weer eens naar boven, eens zien hoe goed ik mezelf ken
Ik studeer eind februari af als chemisch ingenieur. En ik wil eigenlijk graag een horloge om deze mijlpaal te vieren. Grappig genoeg is sinds een jaar mijn oog op de IWC Ingenieur 3239 gevallen. Mijn doel is dan ook deze in 2022 aan te schaffen.
Pakweg een jaar of 35 geleden stond ik mij te vergapen aan een aantal Breitlings in de etalage van juwelier Piederiet in Breda.
Ooit, ooit zou ik een Breitling dragen beloofde ik mijzelf.
Dus dit jaar gaat er vast een komen.
Oh ja, mijn bescheiden collectie van 10 stuks mag wel naar 4 denk ik, zo ben ik ook weer sneller aan mijn Breitling
Probleem is dat ik er zo moeilijk afstand van kan doen, en zo blijven we bezig, zucht
1 horloge aankoop in 2022 !
Ik hoop dat ik zin ga maken om wat verkooptopics aan te maken om een aantal horloges te verkopen. Misschien dan één topper weer in de collectie.
Als dit mislukt, dan ben ik daar niet rouwig om, .
Ik heb 2021 mooi afgesloten. Dit jaar had ik een “f*ck it” moment in de afgelopen drie maanden en heb de horloges gekocht die op mijn wish list stonden.
Die wish list is dus nu leeg. Wel een lekker gevoel. Je hebt niet meer dat onrustige gevoel dat je iets mist of moet jagen en ik kan nu echt van mijn horloges genieten.
Toch zijn er een paar horloges die heel voorzichtig in het vizier komen. Dat is de Hamilton Interstellar watch van Cooper en de Doxa 600T. Ze zijn heel interessant, maar echt overtuigd ben ik niet, zoals ik bij de andere horloges wel had.
Plan is dus om het komende half jaar niks te kopen. Dan ben ik jarig en wellicht weet ik iets meer over de Doxa of Hammy. Mocht ik overtuigd zijn, dan mag een van de twee wel komen. Zo niet… dan wordt het een heel rustig jaar. Eigenlijk hoop ik op dat laatste hahaha.
Ik heb enkele maanden terug de nieuwe Speedy gepast en die paste met de nieuwe band wonderwel rond m’n smalle pols… dat was met de 1861 uitgesloten. Nog enkele keren proberen, maar zeer verleidelijk… Ik ben er wel uit dat ik geen budget ga besteden aan extra horloges.
Mijn Heuer Carrera (CS3111) zou er dan wel uit gaan.
De wens:
Eindelijk eens een sub no date scoren (124060), en dan niet grijs maar van mij AD nodejuu!
Hard gewerkt aan een redelijke relatie (7 horloges waarvan diverse Rolex), dus het mag nu wel eens een keer vind ik!! 2022 moeten ze maar eens over de brug komen met dat ding wat ik vanaf moment 1 begeerde, genoeg geslijmd
Zit de laatste tijd te kijken naar CWC Quartz
Korte termijn nadeel: niet te krijgen.
Korte termijn voordeel voor het budget: niet te krijgen.
En als hij verkrijgbaar is dan kosten die kwartsjes de absolute hoofdprijs.
Alternatief Precista, ook niet te krijgen.
En een goede vintage Omega met dergelijke looks doet ergens tussen de 35 en 40 mille.
Automaat, dat dan weer wel.
Iemand ervaring met die CWC kwarts klokjes?
Kermit, SD 4k en/of OP Tiffany eruit voor Day-Date of PM Daytona.
Ik wacht op “mijn” Rolex GMT Batman, die ik meteen op de full brushed oyster band zet. In 2022 mag het na 2,5 jaar wachten wel eens gebeuren!!
Misschien de AD wat meer op de huid zitten… maar ik kijk ondertussen maar eens naar wat andere merken. Anders wordt 2022 wel heel
Saai ben ik bang
Simpel: Meer vintage, en me meer laten leiden door wat me echt aanspreekt dan alleen de standaard A-merken. Nou had ik eind 2020 ook wel mazzel dat iemand heel snel van zijn vintage Memovox af leek te willen; en ik onlangs een eerder door mezelf uitvoerig geservicede Eterna kon “terugkopen”.
Meespelen met de echt grote jongens kan ik toch niet. Maar ik kan zelf gelukkig veel sleutelen. Beter iets nog net onder de radar wat ook echt goed is - die Eterna loopt nu een halve seconde per dag voor…!
En waarschijnlijk nog wel weer 1 of 2 Molequin-bandjes. Die handgeschreven bedankbriefjes van ze zijn verslavend.
Ja vind ik ook mooi, maar ik vind dat het eens tijd wordt voor een horloge uit een iets hoger segment en de Ingenieur doet me net wat meer. Maar mocht dat niet lukken is de PRX een goede 2e!
M’n voornemens voor 2022 op ‘horloge’ gebied zijn bescheiden.
Enige vastomlijnde voornemen is eigenlijk dat, wanneer de energiefabriek in m’n Seiko Twin Quartz vernieuwd dient te worden, m’n horlogemaker groot onderhoud mag plegen [incl. nieuw glaasje en restauratie van haar kast].
Voor het overige blijf ik natuurlijk opzoek naar dat ene horloge cq horlogebandje waarvan ik nu nog niet weet dat ik het graag zou willen hebben.