Het eind 2021 en 2022 horloge plannen/doelen.

@Spooler heeft de quartz duiker. Ik heb een quartz G10. Echt een onderschat horloge. En net omdat het een batterijtje heeft gaat hij zoveel op de pols. De duiker staat ook op het lijstje bij mij, al staat er nog een hoop op. :roll_eyes:

1 like

CWC is een merk met een link naar het britse leger.
Nonsense design, zeer robust. En word nog steeds gedragen door de Royal Marines Commando’s.
De look van het horloge is gespecificeerd door het ministerie van defensie in het VK.
Ik vind het geweldig mooie klokken.
Met heritage. Ja ze zijn wat aan de dure kant maar dat brengt weer wat exclusiviteit, mee je zult zo’n horloge niet gauw tegenkomen en degene die ze dragen hebben vaak wel affiniteit met het leger.
Plus ze zijn gewoon ultra cool :sunglasses::+1:t2:

5 likes

Je bedoelde “NO-nonsense” ?

:wink:

2 likes

Net als dit jaar niks kopen maar verkopen. In 2022 van hetzelfde. Ik loop toch de meeste tijd tot volle tevredenheid rond met een Pro master tough en (tijdens het hardlopen) met een G shock. Het romantische idee dat ik nog iets mechanisch nodig heb met bijbehorende service kosten bewaar ik wel voor klassieke auto’s zolang dat nog kan de komende paar jaar.

Ach er slipt wel eens wad erdoor med die srteepjes en spelvauten :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dit jaar kwamen 2 van mijn 4 “grail watches” bij:

Nu zoek ik er nog 2:

• Helm Komodo (wordt waarschijnlijk pas 2023 omwille van de wachtlijst)

• Een speciale Rus: Vostok 030787, een nogal duidelijke hommage :smile: die nog steeds onvindbaar is maar ik heb geduld :smirk:

2 likes

Half 2021 de trekker overhaald om een Tudor Prince aan te schaffen. Lang getwijfeld over de maat, maar valt perfect met zijn duotone :sunglasses:
Ook is de Seiko turtle Padi eruit gegaan. Nooit gedacht dag deze zou vertrekken, maar wou een armband om bij de Prince om deze iets meer casual te laten ogen.
Dus hierbij mijn NA’s van 2021:

Voor 2022…
Nog in dubio.
Een Oris diver 65 erbij als diver ofwel de seamaster eruit om toch te gaan voor die Zenith defy skeleton.

En nog steeds spookt het door het hoofd om alles te verkopen en voor een Rootbeer te gaan :see_no_evil:

6 likes

Het is me onlangs gelukt om m’n bescheiden horlogecollectie terug te brengen van 9 naar 7 stuks. Begin '22 komt daar één aanwinst bij (zie plaatje), waarmee alle acht plekkies in het horlogekissie bezet zullen zijn. Dat moet ik dan maar eens een tijdje zo laten…:sunglasses::wink:

3 likes

Heb een Omega Ploprof besteld, waarschijnlijk rond Februari/Maart 2022 binnen. Kan echt niet wachten totdat ik mijn grail kan ophalen🙏

@MannetjeMar al zin in? :fire:

GSHOCK Frogman wat ik begin dit jaar heb aangeschaft, nog steeds enorm blij mee en blijft in de collectie :orange_heart::heart::blue_heart:

Seiko gaat in 2022 denk ik de verkoop in, twijfel nog omdat die wijzerplaat echt zo vet is maar de kast is mij toch te klein.

Voor de rest is het voor 2022 wel klaar voor mij denk ik. Wil een max van 3 horloge hebben. Twee toppers en één beater en zit als de Ploprof komt op 4 dus dat is teveel. We zullen het zien hoe het gaat lopen. Heb iig heel veel zin in 2022! :sunglasses:

4 likes

Tssss… misschien nog wel meer als jij :stuck_out_tongue_winking_eye: Dit is een echte grail voor jou inderdaad… zolang ik je nu ken heb je het er al over :sunglasses:

1 like

Dit jaar heb ik het rustig aan gedaan qua aankopen.
Sinds de aankoop van de Railmaster, mijn eerste +1500 euro aankoop op horlogegebied, is er een soort rust neergedaald. Wat ook helpt is dat ik één en ander verkocht heb dat ik niet (veel) draag.

Less is more, de horloges die nu overblijven kan ik allemaal appreciëren en worden ook allemaal gedragen.
Er zit al weer een mooi bedragje in het horlogepotje maar voorlopig kan ik me bedwingen en geniet ik van hetgeen ik heb.
Aangezien wij een andere woonst aangeschaft hebben plan ik om het begin '22 rustig aan te doen, we zien wel. Andere prioriteiten momenteel… Ik denk dat het eerder zonnepanelen, thuisbatterij en pelletkachel zal worden in plaats van dure horloges. :zipper_mouth_face:
Dromen mag natuurlijk, dan denk ik vooral aan een Nomos Club als zomerhorloge en iets met een maanfase, we zien wel wat het jaar brengt. :wink:

11 likes

ik ook niet. Was ook meer een soort wens dan werkelijkheid. Het is eigenlijk absurd om er meerdere te hebben maar ja… :roll_eyes::roll_eyes::pensive::pensive::pensive:

Doen of een seamaster. Geeft rust (lijkt me :grimacing:)

1 like

Sparen voor deze beauty! :heart_eyes:

1 like

Klopt

Vandaar dat ik de knoop ook heb doorgehakt :fire:

1 like

Voor nu is de planning dat deze 2 mogen vertrekken…

En wellicht deze ook nog…

En dan een witte of zwarte 39 - 40mm diver er voor terug :thinking:

4 likes

Heel toevallig is dit merk ook op mijn radar verschenen enkele dagen terug. Baader-Meinhof noemen ze dat geloof ik.

Ik zou dan eerder gaan voor deze…

Zelfde look als de Fatboy maar wel 200 meter waterdichtheid. Echt een toolwatch.

1 like

Euuuuhhhh Baader-Meinhof??? dat zijn toch echt andere rakkers, die zul je eerder met een Vostokje of een Poljot zien. Maar de klokjes van die gasten tikken al lang niet meer.

3 likes

2021 is voor mij het jaar van de batgirl. Eindelijk. En knetterblij mee.

Dus 2022 wordt saai. Tenzij er iets geks gebeurt. Bijvoorbeeld als ik deze vind:

Maar daar zijn er maar 50 van. En precies 0 te koop. Dus nogmaals, 2022 wordt saai. Retesaai.
Als ik een onverwachte meevaller heb, komt deze:

Maar reken er niet op.

7 likes