Het einde van Carl F. Bucherer? Bucherer Only

ftfy

1 like

Als ik de advertentietekst moet geloven is het gewoon puur beleggingsmateriaal:

Leuk feitje; veel mensen zien de ‘Domino’s Pizza’ Rolexen als een verzamelstuk of investering. Sinds 2 jaar is de ‘Rolex challenge’ (waarbij werknemers een Rolex kunnen winnen) komen te vervallen bij Domino’s Pizza. Dit resulteert simpelweg in het feit dat er nooit meer Domino’s Pizza Rolexen op de markt komen. Onlangs in Düsseldorf gaf een juwelier aan dat hij hierdoor verwacht dat de prijzen in de toekomst zullen stijgen.

Zelfs een juwelier in Düsseldorf verwacht dat de prijzen gaan stijgen.

1 like

Bucherer misschien? :smirk:

De cirkel is rond!

1 like

Ik vind die wijzerplaat met name echt heel erg knap. Het uurwerk dat erin zit is een Sellita SW300 met een DD module erop, beetje zoals deze:

image

Alleen de mijne heeft dan een GMT ipv aparte 12/24 counter (is bij de mijne ook dus echt als GMT te gebruiken!). Toegegeven, deze CFB heeft wel een serieus knappere wijzerplaat maar kost ook 2 a 4 keer meer dan de B&R.

Ik vind die wijzerplaat met name echt heel erg knap. Het uurwerk dat erin zit is een Sellita SW300 met een DD module erop, beetje zoals deze:

image

Alleen de mijne heeft dan een GMT ipv aparte 12/24 counter (is bij de mijne ook dus echt als GMT te gebruiken!). Toegegeven, deze CFB heeft wel een serieus knappere wijzerplaat maar kost ook 2 a 4 keer meer dan de B&R.

image

image

image

image

kun je nog een keer die Bell en Ross laten zien?

ik snap het niet helemaal :slight_smile:

5 likes

Welke Bell & Ross?

1 like

Mooie Carl F. Bucherer lepel :slight_smile:

1 like

Je legt me woorden in de mond die ik nooit heb gezegd. Ik heb nergens beweerd dat iemand een jaarloon zou moeten uitgeven aan een horloge om een diepe connectie te hebben. Sterker nog, mijn punt heeft helemaal niets te maken met geld uitgeven. Het gaat over connectie, niet over bezit.

Voor mij zijn interesse en bezit namelijk twee compleet verschillende zaken. Ik kan een diepe passie hebben voor een merk, een beweging, een ontwerpfilosofie zonder er ook maar één exemplaar van te bezitten.

Wat ik wél bedoelde, is dat als iemand stellig beweert dat het altijd belachelijk is om een bescheiden jaarloon aan een horloge te besteden, diegene daarmee indirect aangeeft geen connectie te hebben met merken waarbij de goedkoopste modellen al boven een modaal inkomen liggen. Dat zegt niets over de financiële situatie van die persoon, maar over het gebrek aan affiniteit met dat segment. En dat heeft helemaal niets te maken met of iemand iets kan of wil kopen.

Dat jij dat omdraait naar “alleen mensen die 50.000 euro aan een horloge uitgeven hebben affiniteit met horologie” is een totaal verkeerde voorstelling van mijn punt. Het is juist dat zwart-witte denken, waarbij alles buiten je eigen referentiekader meteen als absurd of irrelevant wordt bestempeld, dat bijdraagt aan de verarming van het forum.

10 likes

Het kan toch zijn dat iemand de gevraagde bovenmodale prijzen altijd belachelijk vindt en deze nooit zal of wil betalen maar tegelijkertijd wèl een connectie heeft met het merk?
Waarom zou de affiniteit ontbreken danwel onmogelijk zijn?

Ik ben gek op oldtime automobielen maar ik zal er echt nooit een aanschaffen.
Maar wel enorme affiniteit. Waarom neem ik er geen?
Ik ben reuze a-technisch en mijn mening is dat bij een oldtimer een goed geoutilleerde werkplaats hoort met een technisch onderlegde eigenaar.
Is onzin natuurlijk, onderhoud mn horloges ook niet zelf, maar dit is wèl de reden dat ik geen oldtimer heb ondanks mijn affiniteit.
Sabi?

Een beetje old timer zonder zelf te sleutelen is wel echt financiële zelfmoord (afhankelijk van je middelen), in tegenstelling tot een vintage mechanisch horloge.

Ja precies, maar aan connectie geen gebrek.

Ik begrijp je helemaal hoor, ben van jouw standpunt. Ik bevestigde maar je gevoelens om drama achteraf te voorkomen.
Was bang dat als ik “gewoon kopen dat ding” zei, je morgen met de goedkoopste pagode die je kon vinden kwam aanzetten… Weet een geval waarbij de eigenaar in een daad van zuivere wanhoop een W121 190SL mid restauratie doneerde aan de restaurateur, om van de bijhorende kosten af te zijn.

2 likes

Is dat nou een Multilul grap? :slight_smile:

3 likes

Nooit gekeken.

1 like