Het einde van Carl F. Bucherer? Bucherer Only

Neu, heb niet zo’n moeite met die man. Heeft goede dingen gedaan.

Dat kan ik oprecht waarderen.

Nee hoor.

Dat ligt gewoon aan het kutte ontwerp. En de infantiele namen als Independence, Freedom, en Wild One. Man man man man man, wat tranentrekkend kinderachtig.

Dan liever een Bucherer, het moet gezegd.

2 likes

Geef ik toch ook geen geld aan uit.

1 like

Natuurlijk niet, maar in een universum waar je moet kiezen:

• Of je loopt met de naam van één of andere stoffige juwelier die je niks zegt om de pols, met een plakmerk horloge van 6000 pietermannen
  • Of je loopt rond met het liefdeskind van een Nautilus (patrijspoort, oren) en een mall-watch, met een belachelijke naam en de grootte van een tegelsteen, wat er altijd uit zal blijven zien als een poor man’s Defy skeleton. Een horloge wat ook al niet om aan te gluren is, tenslotte.

Tja. Misschien zou ik gewoon geen horloges meer dragen. Je hebt een punt.

1 like

Ik zou hier denk ik prima mee kunnen leven, wat nog iets anders is dan er geld aan uitgeven waar je ook een B09 Premier voor hebt.

Norqain daarentegen: no way. Dan maar geen horloge.

6 likes

Mocht 5% kleiner en 10% dunner.

Mijn vrouw heeft een Gassan “tank” a la cartier.
Maar die draagt ze idd nooit. :innocent:

1 like

En een Trump watch dan? Zou jij je daar wel aan wagen? :wink:

:joy:

1 like

Ach, er zijn ook genoeg “kenners” die geen bezwaar hebben om met een Rolex met Domino Pizza erop rond te lopen, dus waar hebben we het over :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, denk je? Er staat er een in het blauw en die staat er al bijna een jaar. En dat steentje is niet door Rolex aangebracht :wink:

Ja, dat is weer een andere variant waaraan geknutseld is door iemand met een tube montagekit :face_with_spiral_eyes: De versie met het dominologo op de dial zou ik nooit mee lopen, maar er zijn liefhebbers voor omdat het Rolex is. De Carl Bucherer hierboven vind ik een stuk mooier, maar ja geen Rolex.

Tsja, en dan wordt hij gedragen omdat hij zogenaamd verzamelwaardig is. Ik heb er ook niks mee. Inderdaad geen Rolex, maar dat maakt niet zoveel uit toch? Als je het mooi vindt dan moet je het gewoon dragen. Ik had er tot twee jaar geleden nog nooit van gehoord. Ik wil wel feeling hebben met een merk voordat ik een horloge wil gaan dragen. Ik draag overigens net zo lief Seiko hoor. :wink:

Je lacht er om, maar ik heb het echt niet verzonnen.

Doet me denken aan dat Youtube kanaal waar ik over struikelde, laatst. Was een Amerikaans-Joodse dame die ook over Freedom Dollars begon in haar horloge-verhaal, waarop ik dacht dat het een geintje was. Ik maak ook een geintje, blijkt ze bloedserieus te zijn.

Ik denk dat Norqain de pijlen op de dommere Amerikaan heeft gericht, want ik kan me niet voorstellen dat dat in Europa loopt. Whoo-hah. :rofl: :rofl:

Ik sluit me graag bij de woorden van ome @RonnieB aan… Dat ding in het blauwe deel lijkt op het moment niet zo courant. Ik weet niet of dat aan de “pizza” keten ligt, want Amerikaanse “pizza’s” zijn eerder een soort halve Turkse broden met kaas en tomaat. Shit. Nu ik dit zo zeg denk ik dat een Turks brood met kaas en tomaat eigenlijk fijner zou zijn. Excuus aan alle Turkse bakkers.

3 likes

:joy::rofl: Lekker verhaal wel weer hoor. Ik denk echt wel dat het aan het steentje ligt. Mensen gaan niet met zo’n steentje aan hun horloge lopen en ik denk dat het vervangen van de schakel als teveel gedoe wordt gezien. De prijs is niet gek volgens mij. Probeer maar eens zo’n formaat OP voor een vergelijkbaar bedrag te vinden. (Ja, ik weet het. Jij vind het veel te gek voor hetgeen dat Rolex met dit horloge aanbiedt.) Ik denk dat de verkoper er wijs aan doet om de schakel zelf te verwisselen. Maar ja, dat kost ook weer een paar honderd euro…

Maar wil hij/zij/hen 'm nou verkopen of wil die 'm verkopen? :see_no_evil:

Ok

Of over het water verkopen

Ik denk dat jouw gedachte klopt,

Dat gezegd hebbende, ik vind het wel funky en speels. Als ik er zelf de centen voor zou hebben zou ik 'm kopen, ook omdat ik dit de mooiste wp vind. :grin:

1 like