Het einde van Carl F. Bucherer? Bucherer Only

Klopt. Evenzeer dat mensen dan hun eigen account opheffen als ze daar tegenwind over krijgen natuurlijk. :upside_down_face:

4 likes

Inderdaad! Straks loop je met die Carl f. Bucherer de toko uit en is hij gelijk 90% minder waard. Kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Dan is je kan op een Daytona voor list geslonken van 5% naar 1%.

2 likes

Zou Rolex nog iets met die uurwerken gaan doen van Bucherer? Daar zitten mooie calibers tussen.

2 likes

Het ligt voor de hand dat ze die circa 100 horlogemakers overnemen voor de eigen productie, en een deel van hen zal service op de CFB uurwerken moeten blijven doen.

Jammer dat het merk verdwijnt, weer een “eigen” gezicht minder, al vond ik ze wel te prijzig.

1 like

Ik bedoelde meer toepassen ervan in nieuwe Rolex modellen. Die uurwerken zitten wel op een wat hoger niveau qua afwerking.
Het zal afhangen of klanten het willen betalen uiteraard.
Voor wat ze leverden waren ze echt niet te duur.

Ze zullen nu ook de patenten van CFB hebben dus wie weet.
Die rotor geeft wel de mogelijkheid om een wat lagere kast te krijgen, en open, voor een uurwerk dat het aanzien waard is.
Daar kan rolex nog wel wat aan verbeteren.

2 likes

Ik heb er al 1 gehaald!:heart:

2 likes
1 like

Dat is interessant !!!

1 like

Rolex kasten zijn al vrij slank, maar het zou mooi zijn als ze bij Tudor wat kasten op dieet zetten.

2 likes

Gefeliciteerd met je keuze Anne

1 like

Ongekend blij met mijn keuze. En Veerman in Huizen had er nog meer maar ik heb iig een stukje geschiedenis gekocht​:+1:t2::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Rolex kasten zijn weliswaar niet erg dik maar ik vind ze vanaf de zij/achterkant best lomp ogen.

Tja.

Ik vind niet dat iemand die geen jaarloon aan een horloge uit wil geven daarmee ook illustreert dat hij of zij geen diepere connectie met het onderwerp heeft. Integendeel. Sterker nog, het vintage deel van het forum zit vol met mensen die dat niet zouden doen.

De suggestie dat alleen diegene die het niet absurd vindt om 50.000 Euro of meer aan een horloge uit te geven affiniteit zou kunnen hebben met wetenschapsgeschiedenis, horologie, ontwerp, kunst of engineering is natuurlijk een

:slight_smile:

Binnen grenzen. Zo zit ik er in omdat ik van bepaalde ontwerpen houd, en van bepaalde engineering in dienst van het ontwerp en de functie. High end horologie met complicaties is voor mij altijd een soort Joe Satriani gitaar solo. Holologische masturbatie die in wezen geen goede muziek maakt.

Dat zijn er wel meer. :slight_smile:

Dat bepaalde merken in die verschuiving ten onder gaan vind ik zelf niet zo erg.

En toch komen ze vaak slab sided over. Ik vind dat jammer.

1 like

Een sea dweller of een deepsea, ja. Maar de rest?

2 likes

Welke merken bedoel jij dan?

Ik bedoelde meer dat de verschuiving ervoor zorgt dat de gemiddelde liefhebber sommige merken niet meer kan behalen

2 likes

Dat is dezelfde verschuiving, in mijn beleving.

De mall watch staat onder druk van de Apple watch. Bestaande merken moeten een mode-statement maken onder 1000 Euro, of ze moeten de luxere markt in duiken, om aan de hegemonie van de Apple watch te ontsnappen. Tegelijkertijd wordt het midden segment daardoor druk, waardoor middensegment luxe ook omhoog gaat kijken.

Dat also-rans als Fromanteel en Bucherer, Fromanteel aan de onderkant plakmerk kant van de markt, en Bucherer aan de bovenkant van min of meer dezelfde markt, daaronder te lijden hebben is in mijn optiek niet raar.

Ik ervaar geen van twee als sterke design huizen, ik ervaar geen van twee als liefhebbers-merken, en dus zijn het prooien voor de verschuivingen in de markt.

3 likes

Ondanks de mooie verhalen die ze bij Bucherer hadden blijft/ bleef het toch gewoon het huismerk van een juweliersketen en daar zou ik nooit dit soort bedragen aan besteden.

2 likes

Dit. :joy:

Je loopt ook niet met een Gassan rond.

Plus ik ben kennelijk wel merkgeil want ik zie liever een tudor of breitling dan een norqain.

1 like

Is ook deels omdat Norqain met Biver komt, niet?
Iedere keer ik Norqain zie moet ik aan die mens z’n hoofd denken.

1 like