Hey…
Het is niet omdat ik iets belachelijk vind dat ik het niet leuk vind he. Ik vind high end fantastisch, alleen denk ik twee, drie, vier, vijf keer na voor ik misschien ooit een van die stukken koop.
Wat me wel stoort is dat ik me de tijd herinner dat 6K je een jong tweedehandse RO kocht, en 2K een degelijke rolex. Het speelveld is verschoven, en dat ligt niet aan de liefhebber.
Ik denk niet dat de liefhebber / fan verarmd is, eerder de markt verrijkt.
Het is voor de gemiddelde liefhebber gewoon niet realistisch meer. 10K aan een grail horloge kreeg de modale man wel bijeen gespaard, maar 50?
Niet iedereen is mee 250K per jaar gaan verdienen, helaas…
Ik vind het diep ironisch dat je dit schrijft naar aanleiding van het vertrek van een liefhebber die desalniettemin in een topic over een merk waar hij duidelijk geen diepe connectie mee had, de noodzaak voelde om herhaaldelijk te komen poneren dat het sowieso een schijtmerk was dat geen bestaansrecht had.
Of is enkel de mening van mensen met een dure merkencollectie van belang?
Dat. En zoals mijn grootmoeder zaliger zei, als je niks vriendelijks te zeggen hebt, hou dan je snavel. Dat zou ik ook beter doen bij momenten, maar de al dan niet terechte tegenwind neem ik er dan bij.