Het einde van Carl F. Bucherer? Bucherer Only

@Pjotr doet het in ieder geval niks.

3 likes

Het is jammer om te zien dat steeds meer serieuze verzamelaars, degenen die écht iets unieks bijdragen, het forum verlaten. Waarom? Omdat er te vaak een sfeer heerst waarin men elkaar de les wil lezen in plaats van oprecht kennis te delen en open staat voor prikkelende opinies.

Wat blijft er over? Een zee van eenheidsworst, veel van hetzelfde, weinig diepgang, en nauwelijks nog verrassende inzichten. De charme van het forum, de plek waar je écht iets nieuws kon leren, lijkt langzaam te vervagen.

Zonde! Want een forum leeft bij de gratie van diversiteit, expertise en respect voor elkaars passie. Laten we zorgen dat dit niet verloren gaat.

47 likes

Helemaal eens :+1:

Amen :pray:

Op het vintage forum is daar niets van te merken!
De passie en kunde druipt daar van de muren.

5 likes

Eens. Heel jammer.

2 likes

Dat is precies wat mij ook opvalt. Op het vintage forum draait het om inhoud, kennis en echte passie. De mensen die daar bijdragen, hebben vaak zelf een diepe connectie met het onderwerp en brengen waardevolle inzichten. Geen loos geroeptoeter, maar serieuze gesprekken.

Bij b.v. PP only, ALS only en AP only topics lijkt het de laatste tijd helaas anders te gaan. Daar duiken ineens mensen op die zelf niets met de merken of horloges hebben, maar toch de behoefte voelen om hun – vaak negatieve – mening te ventileren. Waarom eigenlijk? Is het jaloezie, onbegrip, of gewoon zin om herrie te schoppen?

Misschien is dát wel het verschil: echte liefhebbers die graag hun liefde en betrokkenheid willen bespreken versus meningen om meningen te hebben.

Food for thought!

15 likes

:+1:

Klopt. Bizar wat voor kinderachtige posts daar voorbij komen van mensen die kennelijk niet het niveau hebben om op een volwassen manier te communiceren.

1 like

Ik denk dat die merken lijden onder hun sterk gegroeide bekendheid bij het bredere publiek.

Over ALS zie ik weinig negatiefs, buiten dan over de piratendatum. Dat is een begrijpelijke persoonlijke voorkeur, lijkt me.
Naar mijn mening hoeft niet iedereen fan te zijn, negatieve meningen en opbouwende kritiek mogen er ook zijn.
Ik zou zelfs zeggen dat de huidige prijspolitiek van sommige merken in combinatie met het duidelijk terugschroeven van de kwaliteit, vooral van net de echte horloge- en vakmanschapsliefhebbers kritiek uitlokt.
Lijkt me ook 100% terecht en logisch…

1 like

Heb al ff rondgebeld, wie weet is er een minute repeater voor een prikkie te koop strax

2 likes

Nou, dat sommigen, waaronder ikzelf, de Gulden Snede niet zagen werd als uiterst negatief ervaren door een aantal.
Dit terwijl het een feitelijke discussie was.

Maar ChetBaker zat in de draad hierboven wel plotsklaps iemand ASS meen ik aan te smeren.
Zal wel usance zijn maar het was niet correct van hem.

Om nu voor het verwijderen van zo een tegel je account te EV’en is ook weer wat.
Best jammer maar dan was hij al klaar met HF en was dit een geschikt moment.

Persoonlijk vind ik het verdwijnen van welk horlogemerk dan ook verdrietig, of het merk nu wel of niet geapprecieerd wordt door me.
Het, al dan niet na decennia, terugkeren van een merk vind ik altijd erg prettig btw.

3 likes

Ik heb dat nooit opgevat als negatief over Lange of de horloges of wat dan ook. Uiteindelijk weet ik nog steeds niet waar ze zit, die snede :rofl:

Ik hoop (maar weet vrees ik wel beter) dat Rolex de bucherer microrotor een tweede leven geeft. Doen (kochten?) ze nog eens iets innovatiefs (niet dat dat moet, heel hun succes is gebaseerd op evolutie, geen revolutie - houdt de waarde van de oude modellen hoog).

2 likes

Maar de prijzen waarvoor volgend jaar Universal Genève in de markt wordt gezet doen geen recht aan de liefhebbers van het merk imho.

3 likes

Hangt ervan af…
De merken waarmee IG concurreerde zijn ook niet op de prijzen van toen blijven plakken, toch?

Die dingen zijn gewoon jaren voor een normale prijs tweedehands op te rakelen geweest doordat het merk ter ziele gegaan was. Daardoor hebben ze een tijd de buitensporige prijsevolutie van hun rechtmatige concullega’s niet gevolgd.

2 likes

Het zijn vreemde tijden, een Louis Vuitton vanaf 20k is ook belachelijk voor een niet-horlogemerk.

2 likes

Ik zou argumenteren dat een bescheiden jaarloon voor bijna om het even welk horloge belachelijk is.
Wel weer mooie modellen, sommige daarvan.

In die context is een maandloon al belachelijk.

Maar als je Apple heet verdien je toch grof geld aan niet aan te slepen iPhones en applewatches.

Alles is relatief. Zo ook een UG van 20k.

Dit is nou precies mijn punt!
Met deze grondhouding heb je dus duidelijk geen

En toch voel je blijkbaar de noodzaak om in topics met de wat meer high-end horloges 100’en berichten te plaatsen en je

Tot een jaar of wat terug was dit veel minder en werden en waardevolle bijdrages geleverd door

Zoals ik zei.
De “verarming” van het forum. Jammer.

4 likes

Houd je focus, @spekboy7: Rolex Daytona.

7 likes