Het einde van een prille liefde?

Verknocht was ik op slag aan mijn gebruikt op de kop getikte Citizen Promaster NY0040-09W, die met de kroon op 8 uur en een full-lume plaat. Liep als een chronograaf; +2 per etmaal. En de kast… Zó mooi van vorm en glad gerond als een zeepje. Het eerste horloge dat ik liever in mn vingers had dan om de pols.
Helaas per ongeluk door de kleedkamer van de sportzaal geslingerd. Van buiten niks aan de hand, maar op slag van twee seconden naar 2 uren voor per etmaal…
De voorzichtige inschatting van de horlogemaker kwam een stuk hoger uit dan de aanschafwaarde. Maar gewoon een ander kopen voelt niet goed :cry:

Ik houd van knutselen en spullen uit elkaar halen, maar krijg ze lang niet altijd weer in elkaar. Wie weet raad?

1 like

:thinking:

1 like

Volgens mij is @Abel1953 hier de Citizen tovenaar. Excuses als ik een verkeerd lid heb getagd, maar dan weten anderen vast wie het is.

Ik denk dat er chronometer werd bedoeld.

1 like

Chronometer

1 like

Ik kreeg hier erotische gedachten bij.

Ongetwijfeld @PeterLC

5 likes

Dat dus.

1 like

Chronometer en chronograaf worden erg makkelijk verwisseld… :slight_smile:

2 likes

Daar ga ik al, dat doe ik nooit.

6 likes

Ja idd. Miyota 8215 is nog te krijgen in Duitsland

I dunno which way you were thinking… :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Hell no Peter maar Jur wordt weer boos als ik een passend gifje post.

tenor

Fuck it. Dan maar boos.

21 likes

Gif it to me! :grin:

Niks te zien toch? :innocent:

1 like

Klopt, maar 8215 past ook. Is bij mij ook als vervanging in mijn ny0040 gezet door vouwvietser hier van het forum :+1:
Edit: 8205 kan volgens mij ook. Deze uurwerkjes zijn ook goed op ebay verkrijgbaar.

1 like

Haha dat had ik kunnen doen maar ik heb geen leven buiten HF :nerd_face::nerd_face:

1 like

Optioneel een upgrade naar een 8204 voor een hacking seconds optie?

2 likes

Serieus, ik denk gewoon dat een van de spiraalwindingen achter de pitonhouder geschoten is. Maakt de spiraal effectief veel korter, dus enorme plus-afwijking.

Easy fix. Horlogemakers verkopen wel meer onzin. :shushing_face:

Maar ik heb hem nog niet gezien natuurlijk.

2 likes

Chronometer denk ik…

1 like

Read the flippin’ thread first. :wink:

4 likes

:grimacing:

1 like