Het einde van een prille liefde?

Je bent de vierde… En zal ik iets verklappen, ik wist het zelf ook.

1 like

🤦

1 like

Excuus!

1 like

Adviseer je nu om met een leugen een garantie claim te doen en de juwelier mag het lekker regelen? Heel sterk.

1 like

Dat was een particulier op marktplaats. Daarbij was het kaatsen op de tegels van wand en vloer niet heel verantwoord

Is dit iets dat ik zelf zou kunnen doen als leek? De horlogemaker benoemde dat ook als mogelijkheid en gaf toch een indicatie van €200 voor de operatie.

Ik doel dan op de veer die verkeerd geschoten zou kunnen zijn.

Dank voor de suggesties! Er worden verschillende calibers genoemd als mogelijke vervanging. Maakt het daarbij uit dan de kroon van dit horloge op 8 uur zit?

Volgens mij moet een 8205 passen. Zover ik kan zien is alleen de rotor anders.

Die zijn voor onder de €50 incl. Verzending online te vinden. Wel te hopen dat je geen inklaringskosten krijgt.

Hoe het zit met de kroon weet ik niet. Maar lijkt me geen probleem als je het datumwiel goed monteert. Of vergis ik me @PeterLC?

https://www.ebay.nl/itm/Miyota-Citizen-8205-Silver-Plated-Japan-Automatic-Mechanical-Movement-/124770908706?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0

1 like

Nee, dat zou ik echt niet proberen. Heb meer goedbedoeld huisknutselwerk gefixt onlangs…

…en ALLE non-EU pakjes gaan inmiddels voor de bijl qua inklaringskosten.

1 like

Inderdaad, verkeerd getagd. Veel succes met het herstelwerk van de Citizen.

2 likes

Chronometer.

1 like

Shit Michael, dat is balen! Dan krijg je het even heel heet als je dat ziet gebeuren. :astonished:
En ik snap het, want ik ben ook verknocht aan de NY0040!
Als de gang van het horloge verder nog wel regelmatig klinkt, dan zou het inderdaad een quick fix kunnen zijn vanwege een gedraaide balansveer. Gewoon even open maken en eerst rustig kijken wat je ziet gebeuren.
Ben benieuwd naar je bevindingen!

1 like

Dan moet het @Abel zijn de Citizenreparateur.

1 like

:wink:

Dank! Ik ga op onderzoek uit en zal je laten weten wat het opgeleverd heeft.

1 like

Valt me nog mee dat dat niet veel méér gebeurt, als je hier in allerlei topics leest dat het gemiddelde lid hier gewend is zijn horloges,om de pols te slingeren,in plaats van gewoon om te doen.
Je zou zeggen dat dat veel vaker fout zou gaan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik denk dat de oorzaak is het laten stuiteren van het horloge op een vloer, dat vinden ze vaak niet leuk.

1 like

Oeh, voortaan maar geen horloge (preventief) meenemen to the Gym…

1 like