De gevallen Promaster is terug!
Een plaatselijke juwelier/ horlogemaker heeft de kast even voor mij geopend om naar de veer te kijken, die zag er op het oog goed uit en was nergens omheen geslagen. Wel was het uurwerk erg vet, vermoedelijk door de val rondgeslingerd.
Nu, 10 dagen later, kon ik weer herenigd worden met dit heerlijke klokje na aftikken van €35. Het is nagekeken, gereinigd en gesmeerd, afgesteld en op druk getest (met vervormingsrapport). Volgens mij een alleszins redelijk bedrag voor het werk en mijn geluk.
Dank voor jullie reacties en raad!
Ik heb geen idee wat normaal de kosten zijn voor een volledige reiniging , maar dit lijkt me nogal aan de goedkope kant.
Dat is een adresje wat ik ook wel zou willen hebben denk ik…
Je krijgt waarschijnlijk waarvoor je betaalt. Voor €35 kun je niet veel verwachten in de horlogewereld.
Nakijken is ook een ruim begrip. Als ik op de snelweg langs een auto-dealer rijd, heeft een monteur misschien mijn auto ook wel nagekeken tijdens zijn rookpauze, en mag ik hopen dat hij daarvoor geen rekening stuurt
Van het nakijken verwacht ik ook niet veel, maar feit is dat het horloge weer mooi loopt. Ik had daar niet op durven hopen.
Zo is het…
Als ie weer prima loopt nu zou ik me er nu ook niet meer al te druk over maken. Mocht ie over een tijdje toch weer minder gaan lopen of anderszins kuren vertonen, kan ie alsnog wat verder uit elkaar en een echt service/onderzoek ondergaan.
Persoonlijk vind ik het niet slecht van een juwelier dat ie ook eens kijkt of het op lossen is met minder ingrijpende middelen en kosten.
Veel draagplezier alsnog…
Groeten van z’n titanium broer
Mocht ie toch nog uiteindelijk ter zielen gaan kan ik je deze versie warm aanbevelen.
Wow, deze mooie variant kende ik nog niet.
Kijk dat is nog eens een geluk na een ongeluk.
@HorlogeOpa Ik kan een hoop. Maar een automaat service niet
Dat is een lekkere meevaller, voor €35 weer in glorie hersteld