Het einde van mijn hobby?

Hallo iedereen,

Bij voorbaat sorry voor zo’n topic als deze op de zondagochtend. :joy:

Een jaar geleden was ik nog super enthousiast over de hobby. Ik flipperde lekker veel, als student de mogelijkheid om heel veel te proberen. Als Arnold fan heb ik twee keer de Seiko Arnie re-issue gehad, en twee keer de originele Seiko Arnie. Ook horloges als de Bulova Super Seville, Certina DS action diver (38mm) en onlangs nog de Sandoz Day-Date passeerde de revue.

Buiten dit heb ik nu van elk merk wel wat gehad (behalve Rolex, Omega, etc.) en niks weet ik de collectie te blijven. Ik maak ook al lang (Seiko) mods voor mezelf en forumleden en hoewel dat een leuke bezigheid is ben ik ook op mods - waar je toch een horloge naar jouw stijl maakt - beu.

Nu vraag ik me af wat er over is. Ik heb zo goed als geen motivatie om weer aan de slag te gaan met zoeken naar een leuk nieuw horloge, maar ik vind het zonde om mijn hobby zo te beëindigen na de leuke ervaringen en dit leuke forum. Moet ik sparen en premium proberen met mijn lompe kop?

Ik ben benieuwd of mensen hetzelfde meemaken en hoe ze dit hebben overwonnen.

Groetjes!

Ps, ik doe er wat plaatjes bij zodat het topic minder saai wordt.

77 likes

Ik zou het gewoon even laten rusten, en de diverse horloge publicaties (blijven) volgen/lezen. Wie weet kom je een horloge, of een merk, tegen wat je interesse en hobby weer aanwakkert.

Een step-up zou best een goede volgende stap kunnen zijn inderdaad, en dat voorkomt ook dat het zo hard gaat :wink: Misschien heb je wel wat veel gedaan in korte tijd…

17 likes

Lekker blijven lezen en doorsparen. Komt vanzelf wel weer wat leuks langs.

5 likes

Ik herken dit wel. Interesse komt wel weer terug na een pauze. Geen zorgen maken.

11 likes

Het lijkt erop dat jij (net als de meesten hier op het forum inclusief ikzelf) het perfecte product bent van onze materialistische maatschappij. Altijd maar meer, meer, meer en het hebben van de zaak is het einde van het vermaak…….

Misschien is dit het perfecte moment om lekker te kappen met deze horloge waanzin. Verkoop alles en koop lekker niks terug. Of koop een mooie fiets, een paar wandelschoenen, een kano of iets anders dat ervoor gaat zorgen dat je gaat ervaren in plaats van consumeren. Lekker de natuur in, mooie dingen doen met je vrienden/familie…… reizen……. Investeren in ervaringen ipv materie. Het zal even afkicken worden maar eenmaal gelukt zal het je veel meer geven dan een dom stukje tikkend staal!

Stom hè, ik meen het ook nog eens.

111 likes

You just scratched the surface.

Chrono’s, dress watches, bauhaus, … nog zoveel dat je kunt ontdekken. En tot nu toe zit je vooral in de <€1000 categorie. Ook in die dimensie kun je nog zot gaan. Suggestie: Sinn 903

4 likes

Gewoon lekker een tijdje stoppen ermee en kijken hoe dat bevalt.

1 like

Happy you! Meld je aan bij mij; ik heb een praktijk als gelukscoach. Intake is uiteraard gratis; voor de daaropvolgende meetings reken ik € 75,-- inclusief BTW. Referenties zijn voorhanden.

3 likes

De onrust waait wel over. Probeer de tijd te nemen om meer rust te vinden. De liefde voor horloges verdwijnt toch niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Denk dat wat de meesten zeggen wel een mooie is; ff aan de kant gooien, lekker wat anders doen en zien wat je later weer wil.

Tegelijk, mooi moment om intussen een lekker potje op te bouwen en langzaam rond te kijken wat je daar mee zou willen doen. Wordt t een (bv) Omega, top! Toch klaar met de hobby? Lekker branden op iets anders onzinnigs. :wink:

4 likes

Jij moet verbannen worden van het forum.:joy:

5 likes

Het is moeilijk het hier niet mee eens te zijn. Maar gelukkig kun je deze hobby’s prima naast elkaar hebben.

TS: Als het stopt draag je dan helemaal geen horloge meer?
Je kunt altijd de Casio F91W gewoon omslingeren, als een soort ‘great reset’ van je horlogehobby. Deze doet het ook goed om de pols bij allerlei wereldleiders.

4 likes

Je laat 1 horloge in een schuif liggen. Das genoeg om vroeg of laat de hobby weer op te nemen en 2 keer zo hard te gaan als je ooit gedaan hebt.

2 likes

Misschien heb je gelijk. Ik heb overigens wel eens wat anders gedaan met mijn centen, een leuke wagen gekocht. Ben niet zo van het bewegen, tenzij het mijn kaken zijn :grimacing:

De foto’s is bij lange na niet alles wat ik heb gehad… Alleen Bauhaus heb ik nog niet gebruikt, maar dat vind ik al niet mooi. Sinn heeft lang op mijn lijstje gestaan maar is er nooit van gekomen.

Voor de rest: bedankt voor de reacties zover. Ik heb nog een erfstuk, mijn eerste horloge en een beater liggen, die alle drie betekenis hebben voor mij. Het is echter al een half jaar mwah en blijft maar minder worden.

2 likes

Ik waardeer je aanbod, maar zoals je ziet gaat het super met mij.
kermit-falling

14 likes

Begon ik de hobby net leuk te vinden…
Je wordt bedankt

5 likes

Het moet wel leuk blijven, hè :slightly_smiling_face: Het is een hobby

1 like

Misschien idd upgraden naar 1 tof horloge en even lekker laten rusten. Niks posten en alleen wat lezen af en toe.

1 like

Gewoon een Rolex kopen. Liefst een wat oudere. Geen dank.

6 likes

Ik ben (ook) gestopt met het regelmatig kopen en dan toch verkopen van horloges maar om nou te zeggen dat dit het einde van de hobby is…nee, ik kom hier nog graag, kijk naar pareltjes en heel af en toe koop ik er weer een…en die verkoop ik dan toch weer omdat het toch niet het pareltje bleek. Dus voor mij zeker niet het einde van de hobby, al draag ik geen horloge meer op dit moment, ben wel op zoek.

2 likes