Deze reactie had ik nou echt niet verwacht hier op het forum
Don’t thank me now…. Thank me later
Graag…… misschien kan ik deze onzinnige hobby dan ook een keer vaarwel zeggen. Nu vertel ik mijn vrouw altijd dat ik van het forum weer een nieuw horloge moet kopen.
All jokes aside: je hoeft niet ten kosten van alles maar in de hobby te blijven. Het is geen moeten. Je kan ook kijken of je ergens anders je plezier uit haalt.
Veel uit eten/drinken gaan zijn ook ervaringen
Je focus een beetje verleggen naar het maken van mooie foto’s van je horloges.
Je kan het wel, zoals die mooie derde foto. Geen polsfoto’s.
Koop eventueel een mooie camera.
Ja dit is jou einde van de hobby helaas …
Verkoop mij aub die tag heuer daar heb jij niets meer aan
Gewoon lekker rustig afwachten tot de motivatie weer terug is Het komt en gaat …
Dit zijn nog eens problemen
Is al lang weg haha.
Als je nog steeds echt geniet van het dragen van een mooi horloge: misschien alles verkopen en inruilen voor 1 (bereikbaar) droomhorloge.
Als het je helemaal niets meer doet zou ik één functioneel horloge bewaren, de rest verkopen en gewoon wat anders gaan doen.
Ik heb nog nooit een hobby gehad die ik non-stop even boeiend bleef vinden. Of het komt in vlagen, of het komt en verdwijnt voor altijd.
Even een rustpauze inlassen
Alles wat je zeker niet meer gaat dragen verkopen,en sparen voor een Omega.
Succes.
Ik zou eens rustig gaan denken wat je ECHT mooi vind en geen horloges meer verkopen, om een volgende aankoop te financieren……dat is een never ending cyclus.
Ik probeer voor mezelf aan te houden, dat ik dingen alleen koop, als ik het ‘willen hebben gevoel’, nog steeds heb, na een week of 2 (beperkt zich niet tot horloges).
Zo filter ik alle impulsieve onzin eruit en heb ik achteraf zelden een ‘is dit het nou?’ gevoel.
Het enige nadeel is, dat ik enkele decennia nodig gehad heb, om tot die conclusie te komen
Jij hebt er inmiddels al 43 ongeveer met al die gezocht topics?
Dit is gewoon niet de juiste hobby. Gewoon wat anders bedenken. Modeltreintjes of zo.
Postzegels zijn ook leuk
Zeker Yannick!
De horloges zelf staan bij mij op een lager pitje.
In het begin, 2012, begon ik ineens actief te verzamelen. Kocht veel en moest dus ook verkopen.
Daarna pogingen om de collectie kleiner te maken. Ook om het onderhoud realistisch te houden, en de collectie “mooier” te maken. Is deels gelukt.
Koop al een paar jaar niets meer bij. Maar ik blijf gewoon alles volgen hier. Zou het niet graag missen. Adviseer jou ook zo’n benadering.
Je hoeft het verzamelen “niet uit te spelen” je smaak veranderd door de jaren heen, heeft het ook bij mij gedaan de afgelopen jaren. Gewoon kopen en dragen wat je mooi vindt. Inderdaad even een ‘Time-out’ nemen, komt vanzelf wel weer
en ik zoek er weer 1.
Ik weet het niet, man.
Acht jaar nadat de ellende begon met een Seiko 5 ben ik langzamerhand duurdere horloges gaan kopen, zoals een Nomos Ahoi Neomatik, zes Grand Seiko’s en een tweetal Carrters, maar ben ik vanochtend net zo blij met m’n zoveelste Seiko duikertje.
Ik schraap de bodem niet meer, van de 100-400 Euro Seikootjes en mall watch Citizens en zo, maar weet wel dat grotere exclusiviteit mij niet per se meer plezier brengt. Aan de andere kant ben ik fier op sommige van m’n duurdere aankopen.
Mijn neef was kort bezig met horloges, maar het verveelde hem. Hij heeft nu nog een Apple Watch, dat is alles.
Ik zie het probleem niet. Je kunt je ergens voor ophouden te interesseren. Dat hoef je niet te overwinnen, want het is maar een liefhebberij.
Wel merk ik zelf dat ik tegen de fase aan schurk die @Omega_73 beschrijft, en daar is ook niks mis mee.