Eventueel postzegels met horloges erop.
Heel herkenbaar Yannick! Ik probeer ook wat rustiger aan te doen en als ik dan iets koop dan niet te duur en wel courant (lees: g-shock). Ik merk dat ik toch vooral plezier beleef aan horloges waar ik wat mee heb meegemaakt, zoals nu mijn bb58 (en in het verleden mijn zwarte squale 1521 - jou welbekend). Nu doe ik maar even rustig aan.
@dj00tiek heeft hier wellicht ook iets nuttigs over te zeggen als HF-minimalist, of @daffie als flipperkoning
Btw toffe mods!
Aan hobbies heb ik niks te kort hoor, dus ik sla de postzegels en modeltreinen over
Ik geniet nog steeds van mooie horloges. Tot nu toe heb ik altijd gedroomd over een GS, dus misschien is dat een mooi spaardoel.
Het kan best zijn dat het virus zich even terugtrekt. Had ik ook: een jaar of 3 helemaal niet met horloges bezig geweest. Maar een paar weken geleden was het er ineens weer. Zoals herpes is het nooit écht weg
Ik begrijp het wel hoor.
Uiteindelijk zijn het slechts vernuftige mechaniekjes welke ons als liefhebber zoveel plezier geven.
De tijd bijhouden doen we al honderden jaren en als dat ook nog eens gecombineerd kan worden in een fraai stukje metaal zal er altijd vraag naar zijn en kunnen we er ook nog eens van genieten.
En als je eenmaal een liefhebber van deze mechaniekjes bent, komen er gauw al een paar meer bij in welke vorm of prijsklasse dan ook. Dat is bij jou ook gebeurt zo te zien .
Mocht de liefhebberij bij mij ooit bekoelen, dan zou ik twee of drie leuke exemplaren bewaren. Een toolwatch, een dresswatch en een erfstuk of zo.
Slaap er maar een paar nachtjes over .
Fixed that for you. Want zonder antagonisme tussen Zwitserland en Japan is het geen topic, zo op de zondag.
Grappig genoeg heb ik de Zwitsers redelijk buiten de deur weten te houden. De teller staat op 8x Japan, 6x Duits, 4x Frans, één Brit en één losse Zwitser.
Ik wilde bijna 't zelfde zeggen alleen dan over de Bulova maar ik gok dat deze niet meer in 't bezit is van @Mipnick
Die is naar iemand gegaan die hem nooit meer heeft gepost, weet zo ff niet meer wie maar wel een actief en gewaardeerd forumlid.
Die Tag is wel echt een mooie. Welke is dit?
Als je zoveel horloges hebt, zou ik de collectie uitdunnen en de inkomsten daarvan potten voor een premium piece. Bij mij verlaat een relatief duur horloge niet snel het nest (nog niet gebeurd) omdat de overweging veul langer duren.
Ik heb er nog maar drie. Die Tag stond pas weer in het blauw.
Geloof het of niet maar vandaag na 18 maanden weer een NA!
De tijd daarvoor was ik er ook even klaar mee.
In eerste instantie door een verbouwing thuis (druk), daarna nieuwe baan (druk) en daarna gewoon klaar mee. Volgde HF wel redelijk maar relaxed vanaf de zijlijn.
Een maand of 3 geleden begon het weer te kriebelen. Ik had iig geleerd dat voor mij een duurder horloge niet persé beter voelde. Sterker nog na 3 dagen en een horloge van +2,5 k om de pols had ik juist een tegenvallend gevoel.
1 horloge dat ik had gehouden in alle 18 maanden staat hieronder op de foto.
Voor mij het bewijs dat de blijdschap van een horloge hebben niet in de prijs zit.
Dus uiteindelijk heel goed kunnen nadenken wat ik écht mooi vind en wat voor mij daaraan bijdraagt.
Afstand nemen is vaak waardevol.
In jouw geval zou ik hier gewoon wat blijven lezen, beetje mee ouwehoeren, zien waar het schip strandt.
Kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij maakt de aanschafprijs een horloge zeker niet leuker, begerenswaardiger of op wat voor manier dan ook meer de moeite waard
Nah…anderen hebben dat stokje allang en breed van mij overgenomen. Met 2,5 maand een GS om de pols behoor ik hier zo wat bij de saaie pipo’s.
@Mipnick lekker een rustpauze inbouwen…doet wonderen.
Tijd voor een sabbatical !
Wie weet, wordt het vuurtje nog eens aangewakkerd. Zo niet, ook goed toch.
Hell yeah, spulletjes maken gelukkig.
Wegzakkende interesse in de hobby is niet het einde van de wereld toch. HF is een bubbel als het gaat om horloge gekte, daarbuiten geeft het grootste gedeelte niks om de gekte die het ons soms geeft. En terecht!. Las een pauze in, gooi alles eruit op 1 na en ga door met je leven. En wellicht ziet HF je weer terug in de toekomst. Horloges moeten plezier geven!
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Welkom weer op HF!
Gaat helemaal goed komen zodra je iets meer gaat uitgeven.
Je zit in begin fase. Zoals vele van ons diezelfde weg hebben bewandeld. Opeens zit je aan je grens van je budget. Dan is het tijd voor reflectie van je collectie en jezelf. Sommige halen dan af en sommige gaan verder. Als je meer budget ga krijgen dan wordt het vijver een meer waaruit je kan vissen. En die meer kan een oceaan worden. Maar dan moet je heel groot budget hebben.
Succes