Het einde van mijn hobby?

Bijna dag op dag 2 jaar geleden kocht ik in een dronken bui een blauwe BB58. Dat was voor mij tijdelijk het einde van de hobby. Ik heb de rest in die twee jaar zeker nog af en toe gedragen maar het overgrote merendeel van de tijd was het de Tudor.

Ik ben wel blijven lezen, af en toe wat reageren, en sinds een maand of twee terug wat meer actief en geïnteresseerd.

Tijden veranderen, je vond het ooit leuk dus allicht nog steeds. Het is misschien niet meer zo intens maar het komt misschien vanzelf terug.

3 likes

Nee, overpriced en je hebt er sec gezien geen fluit aan. En zo’n ding valt echt niemand op, behalve horlogefreaks en gespuis.

2 likes

Volgens mij zit je pas bij fase 3?

11 likes

Klinkt bekend, ik ben student.

Ai, dat is een dure…

1 like

Ik heb niet zo veel met Rolex. Het is belangrijker dat een horloge goed en mooi is dan de juiste naam heeft.

5 likes

Z6MGmj

Ot: gewoon even laten rusten, meestal komt het vanzelf wel weer terug.

6 likes

Ga nu eens goed nadenken, informeren, rondkijken naar hèt horloge dat je ècht graag nog zou willen hebben.
Jouw hobby.is niet ten einde, jouw hobby begint pas!

2 likes

Het is duidelijk. Je bent op zoek naar een Rolex. Je weet het zelf nog niet, maar daar kom je wel op uit. Geef je er gewoon aan over en scoor die bad boy :muscle:t2:

3 likes

En vlak voor de aanschaf afhaken want tja origineel is anders en wie wilt er op straat neergeknuppeld worden. Tudor is dan de oplossing!

1 like

De bb58 is super gaaf, maar echt origineel is hij niet meer… Ook een beetje angstig voor krassen bij ±3k.

1 like

Wat een gave horloges!
Ik draag elk horloge 1 week, ook de eerste aankopen en inmiddels “lelijk eendjes”. Juist daardoor zie ik weer wat mij destijds aansprak in een horloge. Eerlijk gezegd is een dergelijk horloge omdoen ook een beetje vervelend (de eerste dag).
Het ultieme of allermooiste horloge bestaat volgens mij niet.
Een hobby mag geld kosten, maar meer geld maakt het niet per definitie leuker.

Hopelijk geeft dit je wat rust en lol in je hobby.

afbeelding

6 likes

Tudor heeft natuurlijk meer modellen maar snap wat je bedoelt. Het was puur als tegengeluid tegen het makkelijke Rolex die gewoon te duur is.

1 like

FTFY:

7 likes

:point_up_2:waarheid als een koe

3 likes

Ik ben geen student meer :grimacing:

1 like

Het lijkt erop dat je simpelweg geen behoefte hebt aan ‘nog een horloge’ en daar is niets mis mee. Ik weet niet wat voor jou het belangrijkste is aan deze hobby. Maar bezit is slechts een deel.
Voor mij is het kijken naar en verdiepen in horloges minstens zo leuk.
Ik lees dat je student bent of bijna klaar. Dat is zo’n typisch moment waarop interesses veranderen en deze hobby lijkt daarvan een voorbeeld.
Je kunt je afvragen hoe erg dat is. Er is niets mis met het niet willen jagen op een volgend horloge zolang jij je daar maar goed bij voelt.
Daarnaast kan het ook rust geven om deze, wellicht tijdelijke, dip gewoon te ondergaan.
Bij mij zijn veel hobby’s verschoven van “ willen bezitten en geïnteresseerd” naar “slechts geïnteresseerd”. Kan best zijn dat dit bij jou ook het geval is. Het is dan geen beëindigen van een hobby, maar er anders mee omgaan.
Gewoon nieuwsgierig afwachten en over een jaar kijken wat het is geworden.

Houd wel je account, dan mag je over een jaar verslag uitbrengen.

1 like

Ik ben meer van de Japanners, heb ik niet een mod voor jou gemaakt?

gelukscoach? klinkt intressant! misschien wel iets voor mij :rofl:

1 like

Dit is dus mijn grote angst. Als klein pisventje had ik al duizenden hobby’s en kon er geen 1 houden. Inmiddels tik ik bijna de 30 aan en geniet al jaren lang van horloges. Al zeker van af mijn 15e geïnteresseerd in horloges en de schoonheid er van, mede dankzij die ouwe van me. Laatste jaren flink bezig geweest met uurwerken bewonderen en de techniek er van. Nu ongeveer een jaar bezig met oude vintage horloges een 2e leven te geven. Geloof me, ik ben nog een amateur maar heb al aan honderden euro’s uitgegeven omdat ik telkens weer wat anders nodig heb als ik weer een ander probleem tegen kom. En daar komt dus ook de angst vandaan. Gelukkig lees ik bemoedigende berichten over materialistisch denken en als maar meer willen…haha

2 likes

Grappig, ik heb ongeveer hetzelfde! Sinds in mijn bb58 in een opwelling heb verkregen in ruil voor een doxa en stapeltje bankbiljetten draag ik nauwelijks anders. Tof ding van een merk met veel historie, niet te groot of te klein, mooie sluiting, lekker gewicht, goed af te lezen.

5 likes