Het ene rood is het andere niet......nieuwe band binnen maar kan het?

Hallo horlogevrienden,

N.a.v. een opmerking ergens over een “rustigere” band aan m’n Speedmaster Racing Schumacher een volledig rode ralley (of is het nou racing?) band besteld. Echter, deze band is net wat meer oranjerood dan degene die er nu aan zit.

Mijn vraag: kan het of niet? Ik vind eigenlijk van wel, denk dat ik wat misleid wordt door de gemonteerde band die net wat donkerder is (en nog net te zien is op de foto)

B.v.d. voor jullie mening!

Grt. Marco

Ik zeg niets :smiley:

Staat wel gaaf maar om nou te zeggen rustiger…

Wel iets te licht van kleur zo op de foto ja

1 like

Alles kan zo lang je het zelf mooi vindt.

Persoonlijk vind ik het in combinatie met de rode dial wat overdadig.

Persoonlijk vind ik een zwarte rallye band veel mooier bij de rood/zwarte wijzerplaat…

Moest ik kiezen uit de twee varianten op de foto… dan de rode (bovenste) :wink:

De originele is mooi, de nieuwe vind ik helaas vloeken.

1 like

Zelf zou ik gaan voor een zwarte rally met rode accenten. Dit is me iets teveel van het rode.

4 likes

+1

Mooi rood is niet lelijk en deze rode band al helemaal niet.

Lastig, ookal vind je een rode kleur die precies past dan gaat deze toch lichter worden door licht en zweet.

+1 :+1:

Idd, zwarte rally met rode accenten👍

ongeveer zoals dit misschien ?

1 like

Ziet er goed uit. Gewoon doen.

Tijd brengt raad. Ik denk dat je op termijn het toch wat te fel zal vinden.

Ik zou voor wat minder rood gaan. Zwart met alleen rode stitching, of helemaal zwart.

2 likes

Bij kleur van de wijzerplaat combineren met leren band is het sowieso lastig om een 100% match te krijgen. Ik zou ook voor een zwarte band gaan, eventueel met rode stiksels.

1 like

Dit dus.

2 likes

Origineel was ook rood leer of op staal:

Het rood van jouw bandje zal wel iets minder fel worden in de loop van de tijd.

3 likes

Iedere het zijne :wink: Maar omdat je het vraagt, de kleur vloekt…

Als je iets met rood wilt lijkt het voorbeeld hierboven van @wekke me wel wat. Dan maakt een eventueel kleurverschil ook minder uit. Anders alleen rode stiksels.

Kwestie van smaken verschillen natuurlijk he, maar zo te horen twijfel je zelf al.

Het is duidelijk: ik sta niet alleen in m’n twijfel of het Ralley bandje niet een beetje te afwijkend/oranjerood is. Het retourformulier is inmiddels geprint.

Gelukkig had ik bij dezelfde leverancier ook een nieuwe rood/wit Racing bandje besteld, identiek aan degene die er nu op gemonteerd zit en redelijk versleten is. Deze had namelijk al een aantal jaren aan m’n Seiko5 gemonteerd gezeten. Ik wilde niet wachten totdat dit bandje niet meer leverbaar zou zijn want, in tegenstelling tot sommigen hier, vind ik de rood/witte Racing nog steeds erg geslaagd. Wellicht ga ik toch ook eens zoeken naar een zwart/rode Racing, ter afwisseling.

Overigens, de originele band is ook rood met wit stiksel zoals op de foto gepost door @Pablo1971 afgebeeld. Deze band heb ik er ook bij, is in goede conditie maar verkleurd, en wordt door mij bewaard en niet meer gedragen.

Alle reageerders, bedankt!

Welterusten,

Marco