N.a.v. een opmerking ergens over een “rustigere” band aan m’n Speedmaster Racing Schumacher een volledig rode ralley (of is het nou racing?) band besteld. Echter, deze band is net wat meer oranjerood dan degene die er nu aan zit.
Mijn vraag: kan het of niet? Ik vind eigenlijk van wel, denk dat ik wat misleid wordt door de gemonteerde band die net wat donkerder is (en nog net te zien is op de foto)
Bij kleur van de wijzerplaat combineren met leren band is het sowieso lastig om een 100% match te krijgen. Ik zou ook voor een zwarte band gaan, eventueel met rode stiksels.
Als je iets met rood wilt lijkt het voorbeeld hierboven van @wekke me wel wat. Dan maakt een eventueel kleurverschil ook minder uit. Anders alleen rode stiksels.
Kwestie van smaken verschillen natuurlijk he, maar zo te horen twijfel je zelf al.
Het is duidelijk: ik sta niet alleen in m’n twijfel of het Ralley bandje niet een beetje te afwijkend/oranjerood is. Het retourformulier is inmiddels geprint.
Gelukkig had ik bij dezelfde leverancier ook een nieuwe rood/wit Racing bandje besteld, identiek aan degene die er nu op gemonteerd zit en redelijk versleten is. Deze had namelijk al een aantal jaren aan m’n Seiko5 gemonteerd gezeten. Ik wilde niet wachten totdat dit bandje niet meer leverbaar zou zijn want, in tegenstelling tot sommigen hier, vind ik de rood/witte Racing nog steeds erg geslaagd. Wellicht ga ik toch ook eens zoeken naar een zwart/rode Racing, ter afwisseling.
Overigens, de originele band is ook rood met wit stiksel zoals op de foto gepost door @Pablo1971 afgebeeld. Deze band heb ik er ook bij, is in goede conditie maar verkleurd, en wordt door mij bewaard en niet meer gedragen.