Sorry voor de clickbait titel. Tl;dr zoek ik suggesties voor een nieuw horloge
In mijn begindagen op dit forum, ondertussen een goeie 6 jaar geleden, heb ik een keer een topic aangemaakt met de vraag: “wat is nou de charme van een duiker?”
Ik snapte oprecht niet wat mensen er zo gaaf aan vonden, zo’n dikke bezel en kast, vaak erg lomp en niet altijd even “verfijnd” te noemen.
Maar, net als dat ik vroeger geen whisky lustte, niet van olijven hield en 5 keer opnieuw aan “The Office” begon omdat ik het niet kon aanzien, zijn deze karakteristieke horloges bij mij gaan groeien en ben ik ze gaan waarderen. En nu ben ik er eindelijk aan toe er een aan te schaffen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik jaren gedacht had dat zodra ik afgestudeerd was ik makkelijk voor een maandsalaris een horloge kon kopen, maar inflatie en realiteit is hard aangekomen en ook al heb ik jaren geen horloge gekocht ben ik niet opzoek om meer dan 600 euro aan een horloge uit te geven. Als het écht bijzonder is wil ik mijn budget wel oprekken met een paar tientjes maar kom aub niet aan met de standaard: “ff doorsparen en een sub kopen” reacties. Of doe het wel, het is een vrij land.
Ik kom natuurlijk niet met deze vraag zonder zelf al eens na te denken wat ik wil. Grote kans dat het een Seiko wordt, maar ik heb bij bijna ieder horloge dat ik tegen kom wel iets wat me niet helemaal zint. Zo vind ik een Seiko SPB143 erg gaaf, maar vind ik de datum niks. Is de kastvorm van een turtle niet mijn ding en vind ik de erg stompige wijzers van meerder Seiko duikers ook niet zo aantrekkelijk. de duikers van Baltic vind ik dan weer écht vet, maar vind ik ze net wat te duur. Als ik er niet uit kom is er een grote kans dat ik nog wat langer wacht en voor een zwarte Aquascaphe ga met beads of rice band, maar dit topic maak ik vooral om te kijken of ik iets moois vind wat wel in mijn prijscategorie valt.
Ik ben in ieder geval wel over de volgende zaken uit:
- liefst een automaat en in algemeen van robuuste kwaliteit
- niet te groot, heb geen absolute maat omdat ieder horloge anders valt maar ik wil niet zo’n kerkklok om mn pols
- zwart en staal is qua kleur waarschijnlijk prima, maar ik hou ook wel van een beetje kleur dus ik sta open voor suggesties. Er moeten alleen niet te veel hele felle accenten op zitten, het moet smaakvol blijven.
- nieuw of 2e hands maakt me geen zak uit, en de staat hoeft echt niet perfect te zijn. Ik bonk er zelf waarschijnlijk ook wel eens ergens mee tegenaan.
- en dus niet meer dan 600 euro, maar minder mag natuurlijk ook.
- oh ja en een stalen band heeft de voorkeur
Nu nog enkele foto’s van wat ik gaaf vind
Deze maar dan zonder de datum:
Qua kleurstelling en uur en minuten wijzers vind ik deze erg gaaf, maar uiteraard verrr buiten budget dus puur ter illustratie:
Deze Baltic komt tot dusver het dichtstbij maar is me toch net wat te duur helaas:
Dus nogmaals: ik heb al vrij veel moois gezien maar ben vooral benieuwd naar wat ik nog niet gezien heb. Iedereen alvast bedankt voor de suggesties en een prettig weekend
xoxoxo