Het gaat eindelijk gebeuren..

Laat maar weten mocht je iets op UF willen ik heb een account daar.

Als het een lelijk horloge is kun je trouwens de pot op. Ga mijn reputatie daar niet te grabbel gooien.

7 likes

Absoluut binnen budget en veel waar voor je geld: de Orient Kamasu (€250 nieuw).

Ik raad de rode plaat aan, heb deze zelf een tijd geleden verkocht maar recent ook weer besteld, dacht dat ik hem niet meer nodig had na de koop van mijn bb58, maar mis hem toch.

Het oogt en voelt echt niet als een klok van €250, de kast is goed, de plaat is mooi en je krijgt saffier. Al het geld is bespaard op de band, gooi er een Jubilee op van Strapcode (€80 + import) en je hebt een heerlijke diver voor weinig. De jubilee sluit ook precies aan op de kast.

Impressie van de mijne:

4 likes
2 likes

Dankzij jullie ben ik verliefd op de Baltic geworden….

2 likes

Zijn ook mooie en eerlijke horloges met een goede verhouding prijs-kwaliteit.

Ze zijn niet te passen maar dat zou ik je zeker wel aanraden. Twee (of eigenlijk 3 :grin:) opties:

• Alle modellen zijn te passen en te bepotelen (op afspraak) in Parijs of Londen.
  • Bestellen en retourneren via internet. Doen ze helemaal niet moeilijk over. Ze zijn tenslotte, en zoals ze zelf ook nadrukkelijk zeggen, een internetbedrijf.
1 like

Er staat een zwarte Seiko MM200 voor 550 in het blauw nu. Een eerste serie SPB077 als ik mij niet vergis. Draagt kleiner, voor dat geld prima afwerking, hardcoated, beetje meer luxe look dan echt “toolish”. Veel mooier/beter dan een SKX, ook geen match voor een Turtle. Ik zou niet verder zoeken, maar ik ben fan :man_shrugging: Verdraaid, ik zou 'm zelf zowat kopen dus schiet op maar op :wink:

4 likes

Volgens mij heb ik nog geen samurai voorbij zien komen, in vele varianten dus altijd wel iets naar je smaak:

De hierboven genoemde mm200 is wel een stukje mooier / hogere afwerking.

3 likes

Zag plots deze nieuwe uit mijn eigen land.

Een Gavox met Miyota er in en GS achtig dial.

https://www.gavox.com/product/gavox-longitude/?wmc-currency=EUR

Lees ik daar nu ergens tegimented?

Kolsterising case and bracelet 1300 vikers
DLC ( Diamond Like Coating) for black case and bracelet

2 likes

Dankjewe voor de suggestie maar de knoop is al doorgehakt!

Deze is onderweg vanuit oostenrijk naar mij…

20 likes

Maar… de lumepip is uit de bezel gevallen! :flushed:

Nee, dit is de 1987 versie, die had geen pip:

1 like

Maar wel lume die weg is

Oh zo, ja dat wel, net als de lume “kraal” bij alle andere versies van dit horloge. Heb er nog geen op internet kunnen vinden die het wel nog heeft. Zal wel goedkope lijm voor gebruikt zijn :man_shrugging:t4:

En het horloge is 10 jaar ouder dan ik ben dus wat verwacht je, misschien dat ik het laat herstellen als het me in person stoort

Kan je het niet gewoon laten relumen?

Ja dat bedoel ik ook met herstellen. Waarschijnlijk wel maar wil eerst ff kijken of het me stoort zodra ik het horloge heb. Ook geen idee wat zoiets kost

Opnieuw vullen.

@vouwfietser

Je gedachtensprong en beeldspraak zijn weer geweldig :rofl:

2 likes

Valt wel mee. Zou t wel laten relumen met ouwe tritium verf.

Ja goed het moet wel een beetje bij de rest passen

1 like