Het gaat niet goed, daar in Zwitserland met de horloges!

Mee eens. Horloges enkel gekocht als statussymbool door de zeer rijken (ok, ook daar zitten enkele oprechte liefhebbers tussen) zullen niet veel lijden. Microbrands en kickstarters rond de 500€ lijken het ook goed te doen.

1 like

Die ben ik met de racefiets nog eens opgeploeterd. Wel even 92 p/u in de afdaling gehaald!

Oh wacht…

2 likes

net als in de retail zie je dat alleen de prijsvechters en het dure, hoge segment het overleeft. Alles in het midden valt om. Dat herken ik hier ook wel een beetje.

In het hoge segment zie ik alleen Rolex zijn eigen koers varen. Ik denk dat ze hun productie iets terugschroeven maar absoluut hun prijzen blijven hanteren en periodiek verhogen. De rest moet creatief zijn en de storm uitzitten.

2 likes

Ten gevolge van de bankencrisis duvelde de huizenprijs. Met een metafoor: er zat veel lucht in de prijzen. Dat het nu minder gaat met de Zwitserse horloges kon ook weleens te maken hebben met de luchtbel onder de prijzen. Als de animo so wie so vermindert voor het hoge segment, kunnen we kletsen wat we willen, maar dan staat ook Rolex vol in de wind. Ik merk op, dat het in de F1 ook minder gaat. De publieke belangstelling smelt zo mogelijk nog harder weg dan het poolijs. OK, " Wij" hebben onze Max, dus in Nederland zitten we momenteel op een extreem hoge belangstelling voor F1, maar dat is in wereldverband maar een heel klein wolkje. Mijn conclusie: verminderde belangstelling is altijd fnuikend, ook voor de allergrootsten.

2 likes