Het Gespentopic

Aaaaahhhh… De Rolex Ocean Rover!

Nee, nee, nee… Ik vrees met grote vreeze dat ik dan eerder die Ex Tudor van je op de kop zou tikken, als ik zo vrij mag zijn. :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Aha, inderdaad een niet te versmaden snd voorbeeld, doch ik vrees dat @Windhund ergens anders aan appeleert.

Edit: het gebrek aan type snelheid heeft mij reeds achterhaald.

Leuk topic! In de ontwikkeling van mijn eigen buckles is zeer veel tijd gestoken. Van rechts naar links:
Prototype, pre-productie en eindresultaat. Wat wij merkten is dat een buckle nooit mag uitsteken en de kromming van de pols mooi moet volgen. Een open deur, zou je zeggen, maar dat het zó nauw luisterde…

Dit is overigens Grade 2 titanium, omdat Grade 5 (waar de rest van het horloge in kwestie van is gemaakt) veel te stug is en bij te veel kromming scheurt.

Gr. Hans

6 likes

Mond spoelen, barbaar!! En schamen in een hoekje!

De ocean rover is zo’n ouderwets ding met van die iele lugs,… 114060 dat is war je moet hebben! Geen vintage :joy:

Bij deze is @Fate_Amenable_To_Change benoemd tot barbaar van het forum.
Wellicht tot hij op zijn schreden terugkeert, maar of dat gaat gebeuren. :thinking: :joy:

Heeft er iemand wellicht een foto van een barbaar, want ik moet juist enkel denken aan hele grove, lompe gespen. Juist het tegenovergestelde wat deze ‘enorme barbaar’ omschrijft. :slight_smile:

Ook vindt hij het al snel breed en lomp:

Kortom ik denk niet dat we met een ‘enorme barbaar’ te maken hebben,… maar wat dan wel?

Is natuurlijk wel onze eigen forum “Barbaar” :wink:

1 like

Tja, een lastige ik denk dat we daar een nadere analyse op los moeten laten.
Wellicht aangevuld met de mening van @Fate_Amenable_To_Change :joy:

Geen gesp maar wel een bijzondere sluiting op de Pro Pilot gezien de link

naar de safety belt sluiting in vliegmachines…

10 likes

Cool, bedankt voor het delen, eerste keer dat ik deze zie!

Gaaf!!

:blush: forumkleuter, forumtroll, forumbarbaar…What’ next??

1 like

Doe maar eens een mooie gesp showen! :yum:

1 like

Komt ie dan he? H18 CuSn8 gesp…

2 likes

Gaaf! Ik vind dat men bij Heroic 18 wel aandacht aan de banden en gesp besteedt! Banden lekker soepel, mooi patina op de gesp!

1 like

Op de foto is mijn Omega Seamaster. Is voor in de weekenden. En voor te werken heb ik een Luminox en een Vostok.
Inderdaad mijn handen zijn vuil. :slight_smile:

1 like

Hij moet in mijn geval voor de Panerai niet te ielig zijn.
Deze komt van Ebay.
Verkoper weet ik niet meer.
Er is een zwarte canvas band in de maak met een sewn in gpf buckle.

4 likes

Leuk topic. Ik blijf m even volgen. Er komen heel wat leuke voorbeelden langs.

Seiko vlindersluiting… what else?

1 like

Verkoper op Ebay = Twente (0) ;D Toevallig net voor n klant besteld, heb m ook! ;D