Laatst 2 pakjes van deze doekjes gekocht.
Over het stinken, lekker ruiken is anders maar zo erg vind ik het ook weer niet.
Sommige mensen vinden benzine ook stinken .
Heb ongeveer een half doekje gebruikt voor mijn Rolex Submariner TT.
Het resultaat: vrijwel alle haarkrasjes/vegen krijg je er mee weg.
Helaas in mijn enthousiasme vergeten voor en na foto’s te maken.
Ik zal vanavond als er nog goed licht is een paar foto’s maken.
Betreft de geur op de banden, ik heb het horloge na het “poetsen” met water nogmaals gewassen en hierna met een horlogedoekje nogmaals helemaal afgedaan. Hierna rook ik het vrijwel niet meer. In ieder geval geen vervelende geur.
Ik heb ze 1 keer gebruikt om een minuscuul veegje op een glad gedeelte van de kast weg te poetsen, werkte prima. Maar die lucht had wel wat minder gemogen, vreselijk.
Of het als gepolijst gezien moet worden hangt gewoon af van de mate waarin men bezig is geweest. Haarlijntjes in de zijkant weggepoetst: nee. Maar is zijn de hoeken minder scherp en geborstelde delen minder geborsteld… ja.
Vraagje: bij mij zijn ze na verloop van tijd opgedroogd. Blijkbaar een keer niet goed dicht gezeten. Kwestie van even vochtig maken of werkt het dan toch niet meer even goed?
En ik zie ook hierboven wel eens dat iemand een half doekje gebruikt. Ik heb wel eens een klein stukje afgeknipt en daar kun je toch een heel horloge mee doen als je zou willen?
Geen idee of de doekjes altijd even groot zijn. Dit ging om een stukje van ca. 5cm bij 4cm.
Naarmate het doekje zwart word pak ik een “zuiver” stukje doek.
Hoe je het ook wendt of keert het blijft polijsten.
De krasjes of haarlijntjes verdwijnen omdat je materiaal weghaalt, Materiaal toevoegen doe je sowieso niet. Je kan wel degelijk scherpe hoeken verpesten met Cape Cod.
Voor het modden heb ik het weleens gebruikt, Maar ik zou het bij mijn serieuze horloges persoonlijk niet gebruiken.
Cape Cod in combinatie met de achterkant van een schuursponsje (alleen schuren in de lengterichting) heeft bij mij ooit een verrassend goed resultaat gegeven op een geborstelde sluiting met een kras. Beetje Dettol tot besluit en je ruikt helemaal niks meer.
Zo lang je weet wat je doet kan een Cape Cod niet veel kwaad. Alleen alle gepolijste onderdelen behandelen.
Ook kun je voor de zekerheid het saffier & de geborstelde zijden afplakken.
Scherpe hoeken laten verdwijnen is knap met zoon doekje, dus die kans lijkt me klein dat dit gebeurt.