Zeg doe jij eens niet zo salty
Hehe, ik wil gewoon maar even helpen
Het blik zegt: a few drops of mineral spirits or vegetable oil will revitalise it.
Haha dankje
Ah nice! Wist ik niet Net als wat mineral spirit is trouwens.
Maar zal het eens proberen met olijfolie of zonnebloemolie.
Minerale geest doe dat maar op het doekje…
Meester Dao projecteert zijn minerale geest wel even op een doekje.
Het is een complot! Google laat alcoholhoudende resultaten weg!
Bovenstaand het resultaat, geen voor foto’s helaas.
Cape Cod in combinatie met de achterkant van een schuursponsje (alleen schuren in de lengterichting) heeft bij mij ooit een verrassend goed resultaat gegeven op een geborstelde sluiting met een kras. Beetje Dettol tot besluit en je ruikt helemaal niks meer.
Zo lang je weet wat je doet kan een Cape Cod niet veel kwaad. Alleen alle gepolijste onderdelen behandelen.
Ook kun je voor de zekerheid het saffier & de geborstelde zijden afplakken.
Scherpe hoeken laten verdwijnen is knap met zoon doekje, dus die kans lijkt me klein dat dit gebeurt.
Op mijn invicta kan het geen kwaad denk ik. Maar de ik zou dergelijke doekjes nooit in de buurt van mijn vintage grand seiko laten komen.
Tis uiteindelijk polijsten… maar een keer met cape cod over je horloge is niet te vergelijken met “professioneel” polijsten of opnieuw opmaken.
Hoho doe eens even rustig vriendelijke vriend. Vanwaar zo verhit? Ik deelde alleen even de resultaten van de poll. In essentie is heb je gelijk. Maar ik bedoelde met de poll hoe men er tegenaan kijkt. Stel iemand biedt een horloge aan dat cape cod behandeling heeft ondergaan, mag diegene het horloge dan ongepolijst noemen.
Dat zou ik niet doen, dat reageert met zuurstof en gaat dan oxideren en polymeriseren (oftewel het wordt ‘ranzig’). Minerale olie (uit de diepe krochten van de aarde) of terpentine (Mineral spirit) is beter. Dat zit er vanaf de fabriek ook op denk ik vandaar de ‘kerosine’ lucht. Deze ‘minerale’ geraffineerde petroleumdestillaten hebben veel minder de neiging om ranzig te worden maar gezond zijn ze niet.
Waar kopen jullie de Cape Cod doekjes?
Wat goed. Dank voor de info!
Zijn deze vergelijkbaar met Hagerty zilver gloves? Ik heb daar laatst een zakhorloge mee schoongemaakt maar vroeg me af of dat wel zo een goed idee was.
Heeft iemand ooit een verguld horloge met cape cod behandeld? Kan dat wel? Of komt dan het staal eronder vandaan?