Het grote Cape Cod topic

Zou het niet doen. Goldcapped is een (iets) minder groot probleem, zeker als je weet dat je op een dikke laag zit… Nog steeds de vraag of je het risico moet willen nemen.

Zo’n plated goudlaagje is misschien 10 a 20 micron dik. Dat is niets. Een haar is 250 micron dik.

1 like

ik heb wat kleine krasjes op de sluiting van mijn Explorer 2. Kan dit met Cape Cod of is het geborsteld?

1 like

Cape cod is voor glanzende oppervlakken

1 like

Niet voor dit stukje dus?

nee, dan wordt het glimmend, eventueel de groene kant van een stukje schuurspons of niks doen

Doe het wel in de zelfde richting met het sponsje :wink:

Als je dit al moet vragen kan je beter van cape cod wegblijven.
Wat betreft de tip van de schuurspons, dit werkt inderdaad super. Probeer dan wel je kroontje af te plakken. Hij is nu al wat plat en zal alleen maar platter worden hierdoor.

Voor matte delen een stukje Scotch-brite aanschaffen,dit werkt het beste,met die kunststof schuursponsjes schuur je je een ongeluk met kans op oneffen baantjes.

Met scotch 2x er langsop en klaar met mooie rechte banen

Dank voor alle tips allemaal! Ik denk dat ik er beter maar even mee leer leven tot de eerstvolgende servicebeurt. Dan laat ik ze wel even subtiel wegpolijsten.

Beter inderdaad om niet teveel zelf gaan kloten.

Ik heb m’n nieuwe SBGX helaas gestoten tegen een muurtje. Valt het aan te raden om Cape Cod op Zaratsu polishing te gebruiken of breng ik de niet bekraste stukken bezel dan ook om zeep?

1 like

Dat ga je niet redden met een polijstdoekje. Maar je kunt een eind komen - krassen blijven maar de glans keert deels terug. Hier geldt wel dat je ongeveer driekwart van de totale tijd bezig zult moeten zijn met afplakken. Blauwe schilderstape. HEEL zorgvuldig.

2 likes

naar Grand Seiko in Schiedam sturen voor een light polish, dit gaat je zelf niet lukken.

2 likes

Doen die dat daar…? Wel eens gelezen dat alle GS-werk terug naar Japan gaat.

1 like

ja heb een SBGA375 via Brunot daar naar laten sturen, zitten/zaten toen 2 zaratsu gecertificeerde polijsters

1 like

Hoop dat ze er nog zitten inderdaad! Met al die in-house boutique-i-sering tegenwoordig…

1 like

Niet doen.

1 like