Het grote Citizen 150M only topic

Ik heb ook een 62-6198 hmm uit '75?

6 likes

Jaloersmakend :heart_eyes: :ok_hand:

1 like

Dames en heren, @WVE is aan boord op dit topic. Maak uw stoelriemen vast, probeer dit zelf thuis niet, de man is een professional. De eerste bijdrage slaat ons hier van de bank af! Morgen meerā€¦ :wink:

Heerlijk dit horlogeā€¦ Wat een kanjer. Ken je dat nummer nog van Tol Hanse: " Ik hou van alle vrouwen, mijn hart is veels te groot" lalala lalla lla alaalalalallaa lalalala :notes::musical_note::notes:

Dat heb ik met de 150Mā€™s ā€¦

Twijfel je over het bouwjaar? 1e letter is het bouwjaar 2e en 3e positie de maand, rest is productienummer. Fijne avond!

Grtz Bert

1 like

Trots op jullie allemaal hoor! Het Topic begint te leven! Vintage Citizens RULE !

Als ik het me goed herinner, heb je daar ooit een Topic over geschreven, is het een idee die in deze draad nog een keer in te boxen? :thinking:

Ik ken alleen de vertolking van Hans de Booij en die hoor ik graag :grinning:
Een vraagteken omdat ik niet weet van wanneer tot wanneer ze geproduceerd zijn, het is een 503, dus maart '75 dan maar.

4 likes

Man, ik zou willen dat ik hier een bijdrage kon leveren. Serieus toffe horloges.

1 like

JA, stom van me! Hans de Booij tuurlijk hahahaha! Tol Hanse is zā€™n hele carriere bezig geweest met poep op de stoepā€¦

De 503 is van maart 1975. I salute you Sir, wees er zuinig op, prachtig horlogeā€¦

Tof dat je meeleest Stefan! Er komt er vast ooit eentje op je padā€¦ en dan blijftieā€¦

1 like

Ow boy, mezelf net door de Bad Gateway 502 heengeworsteld, maar dan hier mijn 62-6198

9 likes

Same here! De server staat te roken! Ons topic is hotā€¦ Jeetje man, wat een prachtig horloge. En een hele mooie fotoā€¦ Weet je de productiedatum?

Dat was in 1974

1 like

52-0110 op de voorgrond

62-6198 op de achtergrond dus :smiley:

En op beiden het originele h-link bandje/scheer bandje. Maar op de 52-0110 een heerlijk handgemaakt bandje van @Brambo lieverā€¦

8 likes

3 maanden geleden verkocht, maar blijft mooi
image

11 likes


Hier moeten jullie het even mee doen. Weinig tijd vandaag, nieuwe aanwinst ophalen :wink:
Nadeel van deze horloges is dat ze lastig te fotograferen zijn.
Van links naar rechts:
B52806:1968 ?
68-5372: 1971
62-6198: 1974
62-6198: 1974 (aftermarket insert)
52-0110: 1978

16 likes

Kanonneā€¦ Je hebt de set bijna kompleet! dank voor delen!

@wve kan jij inzicht geven in het wisselen van een glaasje van een 68-5273

Ik heb een die zwaar bekrast glas heeft. En ik heb zoā€™n crystal Times saffier raam liggen.

Maar ik meen me te herinneren ergens eens gelezen te hebben dat dit niet een een pakking zit maar met rubber?

Is het zelfde te doen?

2 likes

Geen idee Abel, dergelijke klusjes laat ik over aan een horlogemaker. Succes :wink:

1 like

:sweat_smile: tja dat kan ook. Ik ben wat avontuurlijk aangelegd.