Het grote Citizen 150M only topic

Beste mensen,

In de jaren 60 en 70 heeft Citizen een aantal prachtige automatische duikhorloges voortgebracht.

Het gebruik van de zoekfunctie leerde mij dat die horloges op ons Forum meer aandacht verdienen dan nu het geval is :wink:

In dit Topic wil ik de focus leggen op de 150M range met de geschroefde kroon. Later zullen andere series volgen.

De eerste zag het levenslicht in 1968, de laatste verscheen in 1980.

OK, hier de aftrap: Citizen 62-5370. Voor het eerst op de markt in 1968, in 1971 vervangen door de opvolger. 18.000 bph, 21J, 5401 uurwerk, lange wijzerset, geen lumepip, zwarte datum aanduiding.

Wie gaat mij helpen de tijdlijn tot 1980 met haar of zijn kennis en fotomateriaal te vullen?

Groetjes,

Bert

21 likes

6 likes

Mooi horloge! Welke is het?

Dat is een 62-6198. Die heb ik laten opknappen voor mijn vader.

@WVE, heeft zeer mooie Citizen(s)!

2 likes

68-5372 parawater uit '71 :wink:

16 likes

Kijk, nou hebben we al 3 types… Wie volgt? :grinning:

Kom er maar in @WVE, the floor is yours! :wink:

Nog een 62-6198 van mij.





11 likes

Heeeee, de originele H-link band. Misschien is het een idee om die eens een heel klein beetje te polijsten? :thinking:

1 like

Lijkt erger op de foto hoor :smile:
Zit me eerlijk gezegd niet heel erg op de rug.

2 likes

O ja, wat dacht je van deze twee :slight_smile:





14 likes

@Aqualand, https://vintagecitizenwatches.com/tag/62-6198/ Ken je deze website. Hier kan je veel informatie vinden :slight_smile:

Prachtige klokjes! (verkeerde Topic :kissing_heart:)

Ja dat is echt een topsite! Onvoorstelbaar hoe die gozert aan zoveel NOS horloges is gekomen… Heb je het verhaal gelezen van de 500M? Gewoon bizar…

Zijn toch Citizens en 150M?

Dus, 150m: check. Geschroefde kroon: check.

2 likes

en quartz: check :wink:

Tuurlijk, de Quartz tellen we ook mee, worden inmiddels ook al redelijk zeldzaam.

Ja, ook de 150m range met geschroefde kroon zoals je in dit topic graag wilde zien :smile:

Alvast even een “teaser”, even kijken of ik morgen wat meer foto’s kan maken.

16 likes