Het grote 'Dat is echt 10 x niks only' topic

Hey DMC, ondanks dat de titel van je post anders doet vermoeden had ik het bovenaan al gelezen ja!
Geen probleem hoor, jij kan er ook niks aan doen!
Ik maak me ook niet echt heel druk om, smaken verschillen nou eenmaal enorm!
En hou zelf ook niet van de 13 in een dozijn horloges dus ik kan er nog wel een aantal plaatsen hier haha :wink:

4 likes

Gelukkig, ik vind het leuk als mensen enthousiast zijn over hun horloge(s) en daar moet ruimte voor zijn op dit forum. Sterker nog: daar ontleent dit forum zijn bestaansrecht toch aan!? Blijf dus vooral posten die ‘bloedrukverhogende’ horloges! :wink::sunglasses:

Dat model heb ik ook gehad, 3 dagen heeft hij niet eens gehaald :sweat_smile:

Die van mij doet het nog steeds. Zeker al 1.5 jaar oud en kostte weinig…zal wel mazzel zijn dan…:smile:

Bij het eerste exemplaar was op de eerste dag de balansveer losgeschoten. Toen heb ik na een lange berichtenwisseling met mijn vrienden in China kosteloos een nieuwe opgestuurd gekregen. Ik draag hem niet vaak maar hij doet het toch al bijna een jaar (al is het erg lastig om de kroon goed vastgeschroefd te krijgen).

1 like

Ik heb jouw horloge juist EXTRA aandacht gegeven…graag gedaan nog hè…:confused:
Ik heb er in mijn post inhoudelijk niks over gezegd, Italiaans bloed…?

Jammer dat je het zo vervelend opvat, ook ik heb niet de intentie om iemand anders zijn horloge af te zeiken. Dus als ik jouw verkoop negatief heb beïnvloed, bij deze mijn excuses. Maar ik vind hem gewoon niet zo mooi. Hebben HF-ers ook wel eens over een van mijn horloges gezegd. Ieder zijn eigen smaak. En mensen kopen uiteindelijk toch wel als ze hem willen hebben :+1::+1:

Ik bedank je toch ook dat je mijn horloge extra aandacht hebt gegeven @jeroenderee? Staat er letterlijk.
Helaas heeft dit alleen niet tot verkoop geleid haha. Ik begrijp dat je mijn horloge niet zo mooi vind (of zelfs lelijk haha) en dat is ook absoluut geen probleem! Je bent inderdaad echt niet de enige en er zijn zoveel verschillende smaken.
Je hebt hem niet negatief beïnvloed hoor, neem aan dat mensen niet omdat jij hem niet mooi vind hem ineens niet kopen haha… dat zou wel heel veel eer naar jouw toe zijn :wink:
Mensen kopen inderdaad wat ze mooi vinden… dus wie weet loopt er hier op dit forum er nog zo 1 zoals ik :joy::wink:

4 likes

No offence, echt niet. Heel veel succes!

Hoge bomen vangen veel wind. Ik denk dat mensen een NA-topic van jou ook met wisselende verwachtingen aanklikken. Je weet in ieder geval dat het niet een zoveelste SKX007 is. Zie het als compliment.

Waarom zou je ook een uurwerk uit 1920 willen in een nieuwe case :joy: voelt voor mij een beetje alsof je de motor van oude ford in de body van een nieuwe bmw stopt

Ik vraag mij opeens af welke horloges hier 13 in een dozijn zijn. Liefhebbers hebben een vertekend beeld op de wereld ten opzichte van de “gemiddelde” horloge bezitter.

Als ik dan naar die Russian Diver kijk, en ik kijk naar bedrijven als TW Steel en U-Boat, maar ook naar mode-merken als Diesel en Fossil, ja, dan bekruipt mij het gevoel dat een klassiek horloge niet door de meerderheid gedragen wordt, alle Daniel Wellington ten spijt.

Ik vraag mij af, als je het werkelijk breed gaat onderzoeken, wat nou het meest 13 in een dozijn horloge ter wereld is.

Een vriend van mij loopt al 10 jaar rond met een automaat, een Turks-strand kopie (replica dus) van een A. Lange & Söhne, en dat ding is niet kapot te krijgen. Oppakken en lopen. 35 Euro. Wel een hele lelijke faux tourbillon op de voorkant, maar dat terzijde.

Dus ook de MTBF cijfers worden door horlogemerken niet gepubliceerd. Ik zou ook daar benieuwd naar zijn.

Als je het breed gaat onderzoeken niet nee. De standaard opmerking / -mening op een horlogeforum is echter door de bank genomen wat minder positief (vooorzichtig geformuleerd). Dus als liefhebbers onderling, zit je wel vaak in een hoekje waar je een wat dikkere huid moet hebben.

Ik zal het anders formuleren want een ‘13 in een dozijn horloge’ is erg algemeen.
Ik hou niet van horloges die ‘iedereen’ heeft. Ik hou er van om iets anders te dragen dan anderen. En helaas heb ik het geld er niet voor om een horloge als Urwerk te kopen dus ga ik voor wat ‘extremere’ niet alle daagde horloges in een prijsklasse die ik WEL kan betalen.
Een aantal voorbeelden hieronder. Je vind het mooi, of je vind het lelijk… boeit me eigenlijk niet echt aangezien ik er mee moet lopen.
Het enige nadeel is als ik het horloge weer wil verkopen moet ik net zo’n persoon als mezelf vinden en dat is lastiger dan met een goede Seiko ofzo :joy:

Zoals ik al zei… ik hou van anders :wink:

19 likes

Ik ga veel om met niet-horloge liefhebbers, en zeker onder de wat jongeren zijn de horloges die jij hier post “normaler” dan een Junghans Max Bill of een Seiko Sarb, als het ware. Het is volkomen normaal om te denken dat we buiten de norm vallen, dus ik vraag me gewoon af wat de norm echt is.

Dus ten opzichte van het Horlogeforum ben je allicht een unicum, maar in het wild kom ik meer van dat soort noviteiten om polsen tegen dan een Speedmaster, zeg maar. Mijn 25 jarige neef kocht laatst een simpele Citizen Eco-drive duiker bij een juwelier in Zwolle, en die man zat te mompelen dat “eindelijk eens iemand geen hockeypuck komt kopen”.

Dat zou dan ook moeten betekenen dat Marktplaats en Facebook waarschijnlijk betere verkoop kanalen voor jou zijn dan HF. Klopt dat, of heb je daar ook moeite?

Niets voor mij, maar à chacun son goût :wink:

2 likes

Het is ook niet mijn ding maar het getuigt in ieder geval van een gezond gevoel voor lak aan de ‘norm’ dat je een heel stel voorbeelden van je eigen smaak post in precies dit topic. En opvallend zijn ze zeker!

Wat de gemiddelde niet-liefhebber draagt neigt meestal naar wat groot uitgevallen varianten op klassiekers in mijn omgeving. Dat was lange tijd de eeuwige ‘standaardkeuze’ van TW Steel/U-boot (echt of nep), maar ik zie ze nu een stuk minder. Ook nog wel eens een niet-functionele chrono met dag-datum-maand op de drie subdials. Andermans smaak is mijn zaak niet, maar daarbij krab ik me toch wel over het hoofd.

Ik mag dat wel: mensen die niet met de massa meehobbelen.

4 likes

Iets wat veel mensen van zichzelf vinden, maar weinigen gegeven is.:wink:

Ik heb het niet over mezelf. Ik ben er eentje van 13 in een dozijn. Huisje, boompje, kippetjes.

Oh, niet jij hoor, het is een uitspraak die je op het forum nogal eens tegenkomt in relatie tot horloges. De meesten mensen die niet met de massa meelopen slapen onder een brug. Qua horlogess zijn we allemaal anders dan de massa denk ik.

1 like