Het grote 'dat merk komt er bij mij echt nooit in, oh toch wel' topic

Hallo allemaal,

Wij hebben wellicht allemaal horlogemerken op een zwartlijstje staan waarvan je dacht die komt echt never nooit mijn collectie in, die uiteindelijk toch er ingekomen is en dan toch positief blijkt te verrassen.
Vandaar dit topic: Het grote ‘dat merk komt er bij mij echt nooit in, oh toch wel’ topic.

image

Ik trap af met mijn Tag Heuer Aquaracer Way2110. Ik vond (en vind ergens nog steeds wel) het moderne Tag Heuer vergane glorie. Heuer was vroeger legendarisch en het huidige Tag Heuer is slechts een vage schim van wat Heuer ooit geweest is. Met uitzondering van de Tag Heuer Monaco en de Tag Heuer Autavia. De Aquaracer serie vond ik nog wel oké. Om een lang verhaal kort te maken. Tag Heuer zou er bij mij nooit in komen, dacht ik. Het tegendeel is waar. Onlangs dus een Aquaracer Way2110 op de kop getikt en de Tag valt mij enigszins alles mee. Herkenbaar?
Ik hoor graag jullie verhalen.

MvG Ralph

Hier onder een collage van mijn Tag Heuer Aquaracer (inmiddels geen onbekende meer op dit forum :sweat_smile:)

20 likes

Mijn Zenith el Primero.

Ging best snel van “Raar merk, doet me denken aan een voetbalclub.” naar “Wat een gaaf ding, moet ‘m echt hebben.”

23 likes

Ik sta open voor alle merken ,alleen mijn portemonnee niet :yum:

16 likes

Ik sluit op voorhand niets uit.

Eigenlijk sluit ik IWC altijd uit, maar tóch denk ik dat ik eens een Aquatimer of Ingenieur ga proberen.
Een beetje een haat liefde verhouding.

3 likes

Edit: ik heb je topic maar half gelezen. Sorry.

Dan zet ik in op Patek. Ik zie af en toe wel modellen waarvan ik denk; ja, misschien ooit. Een Calatrava voor als ik oud en grijs ben.

3 likes

Deze, helaas alweer weg.

image

6 likes

Bij mij was het juist andersom. Ik kwam hier ooit met een TAG Heuer. Halverwege jaren '90 nieuw gekocht en nog steeds in mijn bezit. Dit vond en vind ik nog steeds een mooi merk.
image

Waar ik eigenlijk niets mee had was Seiko.:thinking: Maar toen gebeurde het: ik zag zoveel Seiko’s, hier, ben me er een beetje in gaan verdiepen en kocht m’n eerste vintage Seiko 5je.
image

Niet lang daarna volgde de eerste Seiko duiker en was het hek van de dam…

Inmiddels ben ik echt een behoorlijke Seiko fanboy.:wink:

6 likes

Ha leuk! Een Rolex topic! :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Ik had en heb niet echt iets met Breitling. Te flashy, te groot, te opvallend.
Maar hoe vaker ik de klassieke Navitimer zie…

1 like

Niks mis mee, inderdaad. Met de groeten van Bob.

On topic: De merken die mij echt niet aanspreken zijn ook nooit in de horlogekist gekomen, wat mij wel positief heeft verrast, is - komt ie hè - Bell & Ross. Daar had ik echt helemaal niks mee totdat @Number4 mij op wat leuke modellen wees. En eerlijk is eerlijk: bij de juwelier om de pols toch stiekem wel tof.

6 likes

Toffe pen!

(De Navitimer wilde ik een paar jaar terug graag nog een keer hebben maar nu niet meer, net andersom dus).

1 like

Die pen is magnefiek…

1 like

Erg mooi. Alleen die datum op vier uur blijft funky.

2 likes

Ik heb dat een beetje met Maurice LaCroix. Hoe vaker ik de nieuwe Aikon zie hoe mooier ik m ga vinden…

Geloof het of niet maar ik had dat met Rolex. Veel te duur, simpele ontwerpen, weinig innovatie en een connectie met foute types. Daar blijkt niks van waar dus ben ik nu helemaal om.

9 likes

Help me herinneren dat ik tegen jou zeg dat de borrel om vijf uur begint, dan weet ik dat je er om half zes zult zijn.

3 likes

Dat lijkt me volkomen logisch, dat zullen velen hier hebben (gehad), haha!

Van welke van de drie bezwaren? :wink:

1 like

100% eens. Een no date versie had ook mijn voorkeur.
Desondanks ben ik nog steeds buitengewoon tevreden.

2 likes

Ik heb dat met geen enkel merk, ik wil niets uitsluiten op voorhand.

1 like