Ik sta qua merken overal voor open. Bij mij is het meer dat ik in het verleden heb volgehouden dat meer dan 1500 euro voor een horloge mij echt te veel was. Ergens sta ik daar nog steeds achter. Ik heb me er alleen niet helemaal aan gehouden.
Daarnaast zie ik mijzelf ooit nog wel een submariner kopen. Ik heb nooit iets tegen Rolex gehad, maar wel specifiek tegen de Submariner.
Hier idem. Wilde tot ongeveer 2 jaar geleden niets van Rolex weten. Nu 3 exemplaren die ik heel graag draag. Was een mix van onwetendheid en vooroordelen.
Heertjes dragen ook geen Rolex. Rolex is ook niet deftig of fancy, het zijn prijzige werkpaarden die een leven lang doen wat ze moeten doen zonder (veel) zorg.
Nee hoor. Wie iets moois maakt wat ik zou kunnen betalen komt er bij mij in. In het verleden behaalde resultaten zijn nooit een garantie voor de toekomst.
Specifiek de Aquaracer die je noemt: Ik vind veel TAG’s lelijk. Maar de aquaracer is cool. Sommige van hun dressers ook trouwens.
Zelfs Audemars Piguet heeft wel eens iets moois gemaakt. Kun je nagaan.
Ik vind het nogal kort door de bocht om een merk volledig af te schrijven…
Elk merk heeft modellen die in je smaak vallen of die je ronduit lelijk vindt.
Van Rolex tot Seiko, van AP tot Invicta.
Misschien dat een bepaald model nooit zou kopen omdat het niet je stijl is, te groot of te klein. Maar mooi kan je het wel vinden…
Buiten, Tudor, Rolex, Omega etc. vind ik dat van veel anderen merken ook het geval. Denk aan Longines, die vind ik nog het ergste… Die zaten in een vorig leven op nivo Patek bijvoorbeeld…en nu…
Maar een merk dat er bij mij nooit in zou komen en toch eens om de pols is belandt, want mocht alleen van Zwitserse komaf zijn… dat was voor mij de Seiko (sarb033/35) Ideale klok met goede uitstraling en prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb hem nog steeds en gaat niet weg. Simpel omdat het een klokkie is die altijd kan voor iedere gelegenheid en kwa maat (ivm mijn ranke polsen) ideaal is.
Waarvan ik nu zeg en weet dat er echt nooit in komt ( het is je vraag niet, ik weet het… :P) is een Hublot. Buiten het feit ik ze afschuwelijk lelijk en kwalitatief prullen vind, zijn ze ook veel te groot.
Breitling… Ik vind ze over het algemeen gewoon echt niet om aan te zien. Een paar uitzonderingen, die minder vreselijk zijn maar nog steeds gewoon niet mooi zijn. (Gelukkig is er variatie in smaak).
Dezelfde mening had ik vroeger ook over panerai maar daar begin ik nu een beetje op terug te komen (dus wellicht is er nog kans voor Breitling).
Geweldig topic. Ik durf er amper op te reageren, aangezien ik van de meest klassieke modellen helemaal fan was. Echt een grote fan. Denk aan Rolex Cellini, Omega deville, longines chrono heritage etc. Breitling vond ik altijd maar veelste sportief en opzichtig. Ik heb afgelopen half jaar drie gloednieuwe Breitlings gekocht en ben er helemaal aan verknocht…
Nee, eigenlijk niet. Ik begrijp niet zo goed waarom iemand een merk niet goed/mooi kan vinden?
Dan ben je volgens mij erg merkgeil, een soort puber met teveel geld denk ik.
Dat je bepaalde modellen niet mooi vindt, dat kan ik dan wel weer begrijpen.
Je kan toch niet zo veel hebben met een bepaald merk? Een merk straalt als het goed is iets uit, staat ergens voor, maakt een bepaald soort producten en het kan zijn dat dat iemand niet aanspreekt.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Een merk probeert een bepaalde uitstraling te creëren.
Maar om daarvoor een merk op een ‘zwarte lijst’ te zetten? Daar kan ik me gewoon niet zo veel bij voorstellen.
Een groot deel van de Rolex modellen vind ik niks, en toch heb ik een Rolex. Hetzelfde voor Breitling.
Een merkje is leuk (of niet), maar het gaat me toch echt meer om het model.
Altijd horloges met het gewilde “Swiss Made” erop gehad tot dat ik me ging verdiepen in het wat duurdere segment van Seiko. Onderhand blije eigenaar van 3 verschillende horloges van Japanse makelarij waaronder onderstaande