Op de eerste plaats dient hij te passen bij je persoonlijkheid, persoonlijke voorkeur en/of smaak. Wel jouw rijtje in het achterhoofd houdend.
Ik zou trouwens wel als aanvullende voorwaarde hebben: lederen band. Geen staal, geen stof en natuurlijk ook geen NATO ozd.
Een horloge wat aan deze regels voldoet komt er bij mij niet in, ben ik al op uitgekeken voordat ik de gesp dicht heb
Okay, dat is ook wel mooi ja
Tsja, waar trek je de grens? Ik vind mijn FC wel een ‘echte’ dresswatch: klassieke dial en simpel uitgevoerd (uren, minuten, dag). Ik draag ‘m echter gewoon wanneer ik wil. Bij een net overhemd en nette chino, maar net zo goed bij een geruiten flanellen hemd met opgerolde mouwen, een spijkerbroek en sneakers. Met z’n 39 mm is het geen klein ding, maar ook geen groot horloge. Wat mij betreft past-ie daarom heel makkelijk bij de outfit. Dat geldt voor het meerendeel van de horloges, als je het mij vraagt. Een duiker kan toch ook prima bij een overhemd? Etiquette is leuk bedacht, maar hoe relevant is etiquette als je ergens op een kantoortje werkt (zoals ik)? Wat maakt jouw collega het uit of jij een dresswatch, een duiker of een Casio om je pols hebt?
Heb je een beroep waar dit aanstoot kan geven (ik kan begrijpen dat je als begrafenisondernemer niet met een dik opzichtig horloge aan moet komen, daar dat een verkeerde indruk kan wekken) dan kan ik het nog begrijpen, maar dat is zo’n marginaal klein deel van de samenleving dat het m.i. over het algemeen niet opgaat.
Smaken verschillen. Ik zou nooit met een groot horloge om mijn pols gaan lopen. Niet omdat het te opzichtig is, maar omdat het niet bij mij past (letterlijk en figuurlijk). Dat heeft niets te maken met het type horloge, maar alles met de match tussen de persoon en het sieraad (wat het in dezen is, een functioneel sieraad).
Edit: etiquette voor gala’s, trouwerijen, etc. zijn natuurlijk wél relevant, maar dat heeft naar mijn idee meer met respect te maken dan met stijl.
Dit is mijn enige dresswatch. Maar meteen sportief genoeg voor alle dag. Vorige week gekocht. Heerlijk ding.
Geweldig! Met Vaucher uurwerk!
Wat is er leuk?
Klopt Tom. Het microrotor-uurwerk maar zeker het font van de cijfers maken hem echt leuk. En die gekke lugs maken m net anders dan andere horloges. Prima bang for buck.
Ik dacht eerst ff dat Pieter eoa mode horloge gekocht had! Maar ik vergis me, toch een serieus horloge.
Mijn excuses @ChetBaker en natuurlijk proficiat met de NA !!
Amateur…
yip
Foei Goswin - maar dank!
Hahahah @SybrenAnne ik dacht precies hetzelfde als @Bwatched
Sommige mensen hebben smaak en andere mensen vinden houvast in richtlijnen.
Deze foto zegt nou precies helemaal niks.
Kennen we deze nog: https://etiquette.startpagina.nl/
Ooit was startpagina.nl mijn startpunt voor álles
Haha mooi. De cowboyhoed etiquette.
Lekkere schoenen. Eerlijk.