Leuke advertentie van Enicar @SybrenAnne. Wel een wonderlijk verhaal. Het lijkt erop dat zij claimden ultrasoon reiniging te gebruiken om alle onderdelen ultrasoon te reinigen voordat het horloge gemonteerd werd? Laat ik nou geleerd hebben dat je ultrasoon reiniging juist niet voor horlogeonderdelen gebruikt? En dan dat verhaal over die olie? Fantastisch hoor, dat je dan zeker 3 jaar zonder service toe kan…
Ik vond trouwens nog zo’n leuke advertentie uit 1957 van Enicar met ronkende claims:
3 jaar zonder onderhoud !!! (wow!)
getest voor 600 feet !! (bijna 200 meter) (oei!)
het meest waterdichte en drukbestendigste horloge in zijn soort (nou nou!)
het sterkste horloge ooit gemaakt! (sohee!)
het beste staal! (maar natuurlijk!)
Die Enicars waren prachtige en kwalitatief best goeie horloges. Zeker wel, maar je kan ook overdrijven…
Nou vooruit, nog eentje dan, in Italië (1955) konden ze er ook wat van:
Leuke en informatieve site! Dank voor het delen. En on topic: Jouw Enicar mag er ook wezen!
Een prachtige dresser wat mij betreft. Sportief en toch chique, zeker met die mooie (lizard?) band.
Prachtige wijzerplaat en ook nog eens een bulls eye! Daar word ik nou hebberig van!
Veel draagplezier met dit mooie exemplaar.
Ter referentie; ik kwam in een horlogemakersboek uit de jaren 50 tegen dat horloges ieder jaar(!!!) geserviced moesten worden… de oliën zijn er dus gelukkig flink beter op geworden.