Het grote 'Dress watch' topic.

de test is gedaan
kan prima met jogging en t-shirt

4 likes

Draag vooral wat je wilt. Maar het feit dat het een vintage Rolex is maakt het qua stijl niet heel anders dan dat je een willekeurige andere duiker zou dragen.
Het valt mij in zoverre op dat zij die vinden dat een duiker onder een pak kan, dat vaak eigenaars zijn van Rolex en Tudor, soms Omega. Zelden hoor ik iemand zeggen mijn Seiko, Squale of Invicta duiker staat goed onder een pak.
Geeft mij het gevoel dat het idee bestaat “als het duur is, heeft het klasse? aanzien? en mag het onder een pak”.

4 likes

Nee hoor.

Ook een seiko duiker past onder een pak.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen zat het allemaal niet zo uitmaakt. Ik sta er niet zo hard in als sommige andere. Sport of dress. Alles kan.

Uitzondering is de smoking. Maar dat zegt de etiquette.

Van de andere kant, kleed je (inclusief horloge) zoals James Bond en niemand hoor je zeggen dat je er voor aap bij loopt :grin:

1 like

Ik denk dat je praktisch alles kan maken. Zelfs sneakertjes en spijkerbroek onder een net overhemd en colbert kan tegenwoordig

Maar het ligt ook wel aan de situatie denk ik. Als ik volledig in pak ga, met nette schoenen, dan wil ik daar ook een net horloge bij. Dan kies ik voor een dresser.

3 likes

:point_up_2:

qua horloges en kleding dan he😎

1 like

Ja, ik ga er wel vanuit dat het als on-topic gelezen wordt :slight_smile:

1 like

Meerder keren dressers geprobeerd, maar het lukt gewoon niet :flushed: Ben meer van iets robuuster, stoer, meer body.

1 like

Leuke topic en discussie! Ik moet bekennen dat ik altijd meer heb geneigd naar sportievere horloges. Maar zodra ik mijn vintage seamaster deville weer om de pols heb, heb ik altijd weer op nieuw zo iets van; wauw een mooie dress watch heeft iets magisch (ook in je casual comfy kleding).

5 likes

Broek.

Maar met bretels.

Kom daar nooit. Ik maak me drukker om het feit dat de etiquette voor begrafenissen af lijkt te kalven.

2 likes

Die is, als je alle 20 artikelen doorklikt, nogal aan verandering onderhevig geweest. Ik associeer die smoking tegenwoordig nog het meeste met de Oscars, en nondedieu wat moeten die mensen wel op hun horloge zitten loeren
 ik zou ook vijf minuten na aanvang naar huis willen.

Grappig dat “Formal wear” zoals men het noemt vrijwel uitsluitend in de vrije tijd gedragen werd en wordt, klaarblijkelijk door figuren die denken dat de vrije tijd door stijl-regels omgeven dient te zijn.

Mijn filosofie is een tikje makkelijker: Als ik niet aan het werk ben dient niemand me te vertellen wat ik moet doen, laten of dragen, behoudens mijn verplichtingen jegens de wet.

Als je die gewoon beziet als de ietwat vulgaire vooraankondigingen van vechtscheidingen die het in werkelijkheid zijn, ga je ook meer humor gebruiken bij de kledingkeuze.

Leuk topic verder. Tip van flip: Neem geen stijladvies van Ralph Lauren aan.

1 like

vallen onder

Dan zou ik voor een horloge met aftel-timer gaan :wink:

3 likes

Ge doet maar. Het toont dan waarschijnlijk niet altijd respect.

1 like

Bedenk dat “evening wear” onstaan is uit dedain voor de werkende klasse. Mensen van stand kleedden zich in eerste instantie zo dat hun kleding fysieke arbeid onmogelijk maakte, als sneer naar hun bedienden, lijfeigenen, boeren en buitenlui. Dit was een signaal, door middel van kleding, dat ze niet bij het gepeupel hoorden.

Vervolgens, omdat rijke pikken van paardesport hielden, werd “evening wear” of “formal wear” toch een tikje praktischer draagbaar, maar ging men expres dingen doen die voor de gemene man niet haalbaar waren.

Zo zijn witte overhemden bij evening wear gepopulariseerd om rijkdom te tonen. Het idee was dat in de Victoriaanse tijd arme donders in de gore drek van de steden geen mogelijkheid hadden om iets wit te houden. Het dragen van witte kleding was een signaal dat je niet hoefde te werken voor de kost, en je je bovendien de buitensporige wasserette-kosten kon veroorloven.

In dat licht bezien vind ik, als lid van de bourgeoisie, dat lieden die op “Formal wear” staan om een biefstukje te prikken een zut totaal respectloze figuren zijn vis a vis het gros van de mensheid in z’n geheel maar ook jegens de ober die die biefstuk op dat bord legt in het bijzonder.

Ik zou een goeie Sans Culottes geweest zijn. Waar is m’n guillotine?

10 likes

Nooit anders geweten dan donker, sober, easy on the bling en ook in de zomerse warmte niet te veel skin showen.

Is dat nu anders, dan?

:kissing_heart:

3 likes

Voor sommigen, voor anderen is het de motor van de economie en de samenleving.

Je ziet de raarste dingen.

Enneh, @7WM, Karl Marx was als academicus zeker van de gegoede kring. Dat klopt.

2 likes

Zijn dit “dress watches”? Geen idee.
Ik weet wel dat ik ze beide geweldig vind!

Maanfase battle
  • A. Lange & Söhne
  • Patek Philippe

0 stemmers

2 likes

Da’s nie best natuurlijk. :point_down:

Maar o.t. waarom zou onderstaande niet kunnen. Soort dresser in combi met hele ‘casual’ kleding. :ok_hand:

2 likes

:rofl:

Ik probeerde maar een punt te maken over de vraag wat je nu moet respecteren als het er op aan komt. In wezen interesseert het me allemaal niet, wie er in wat wil lopen en bij welk dineetje. :slight_smile:

Van harte mee eens. Ik loop 99% van m’n tijd tegenwoordig ook gewoon rond als het liefdeskind van een boer en een Poolse dagloonwerker in z’n vrije tijd, en mag daar af en toe best graag gewoon een gekleed horloge bij dragen. Al is het formeel geen twee-wijzer-dress-horloge. Zoiets, bijvoorbeeld:

Polootje, hoodie, crocootje.

2 likes

:rofl::rofl: leuk omschreven. Meteen een beeld bij.

Maar verder volledig met je eens. Mijn standaard

werkkleding;
dress achtig horloge (vintage seiko), zwarte (half versleten) spijkerbroek en een zwarte pullover van de H&M met airforcesjes eronder.

Heb dit setje zo’n 4x dus eigenlijk nooit wat anders aan op het werk. Horloge veranderd nog wel eens naar een andere vintage seiko, maar meestal dress achtig zoals de lord marvel.

Heb wel evening wear als dedain voor de rest van het pleps om mij heen. Dat wel

Dan wissel ik mijn seiko voor een 16233.

1 like