Het grote 'Dress watch' topic.

Je stelt de verkeerde vraag.
Bezit je vastgoed? Zo ja, dan past een gouwe Day Date bij je…

8 likes

Er bestaat dus nog een heel leven buiten het kantoor :hushed:

1 like

De tijd dat ik nog colbertjes droeg is al lang achter mij. Een enkele keer nog wel eens een overhemd.
Toch mag ik regelmatig graag een ‘net’ horloge dragen. Gelukkig is daar in mijn verzamelgebied - jaren 50’ - '70 - een mooi aanbod aan ‘dressy’ horloges.
Zeer recent deze verworven:

Een Enicar Ultrasonic (geen idee waarom ie ‘ultrasonic’ heet, hij tikt heel normaal).

Volgens de puristen zou dit qua configuratie een ultieme dresser moeten zijn, want: geen cijfers, alleen streepjes, geen seconden wijzer, weinig tekst op de champagne kleurige plaat, goud (20 mu doublé) kastje, dun, bescheiden 33 mm doorsnede. Maar: heel raar: wèl een datum!
Ach je kunt niet alles niet hebben…

4 likes

Een Submariner onder een pak vind ik eigenlijk ook niks. Voor een vintage Submariner, zoals je foto toont, maak ik echter graag een uitzondering. Maar een nato band bij een pak, dat kan echt niet natuurlijk.

En een maatpak zonder riem kan tegenwoordig, maar dan toch wel zonder lusjes toch?

Een een dress watch kan voor mij dan ook weer bij een jeans o.i.d. Gelukkig, want zo vaak komt tegenwoordig het pak niet meer uit de kast.

3 likes

Ik vind het prima kunnen. Een spijkerbroek haal je omhoog met zo’n prachtig horloge (en een paar mooie schoenen). :+1:

Zekers te weten!

Dubbel denim met een geel gouden Lange? No f*cks given! :joy:

16 likes

Ik draag mijn dress GS vaak bij een overhemd of nette trui op mn werk. Maar ik ga hem als het ooit mooi weer wordt zeker ook zeker op een polo dragen. Dat is toch tof!

7 likes

Wat voor bandje zit op die VC? Erg fraai!

1 like

Deze:

1 like

Ach het leeuwendeel van de mensen om je heen interesseert het niks wat jij draag.

Maw. Draag wat je zelf wil dragen en wat je zelf bij elkaar vind passen.

2 likes

3 likes

In mijn ogen zijn dress watches absoluut ook mooier. Zo een dress watch geeft mij ook een meer nostalgisch gevoel. In mijn collectie geef ik dan ook liever het groot geld uit aan dress watches aangezien dress watches toch een beetje verzorgd mogen worden. Toch pak ik elke kans om ze te dragen. En als ik iets ruig wil dat overal tegenkan en ik lekker mee kan zwemmen, dan blijf ik liever in het prijsniveau van Seiko. Want na een jaar zit die dan toch al helemaal lekker vol krassen.
Foto voor de sfeer! Ik durf deze ook gwn lekker te dragen op een jeans en tshirt hoor

9 likes

Dit zijn dan de krassen op de Seiko na 1 jaar oepsie. Niet meest flatterend licht ook

2 likes

Het idee dat je een mooi horloge niet zou kunnen dragen zonder pak is in mijn ogen de geringste flauwekul.

Lekker dragen die “dress-watches”. Zelfs op een h&m basic trui met kapotte spijkerbroek.

Vind het eerder andersom. Bij een pak, past niet elk horloge. Zit niet lekker, schuift niet eronder etc.
Al kan een zeer mooie vintage duiker of chrono dan wel weer leuk uitzien

4 likes

Helemaal mee eens. Alleen blijven er mijn inziens toch nog een paar no-go’s:

• draag je een smoking op een groot gala; dan toch echt een gekleed horloge (aka klassiek dresswatch)
  • ga je in smoking naar een privé feestje; laat het horloge thuis

Geen smoking-regels, maar toch goed om te weten:

• draag NOOIT een paars pak… dan word je in de zakenwereld als zijnde ‘Suïcidaal’ gezien qua zakendoen
  • draag nooit badstof sokken onder een pak (of smoking)…

:grin::sunglasses:

Zover mijn input!

Oja, nog één foto van wat dressers dan

11 likes

Dat volstaat :sunglasses:

1 like

Ik sport nog wel eens :grin:

2 likes

Ik ook! Maar zelfs dan…

Wow, die heeft al behoorlijk wat voor z’n kiezen gehad in een jaar, lijkt het! :open_mouth:
Nou ja, een horloge is er om te dragen, natuurlijk.

Moet zeggen dat mijn ik mijn Seiko duikers ook allemaal op rubber of nato draag. Dat is toch net even wat meer geschikt voor het ruige werk.

OT: dit is het meest dressy moderne horloge dat ik heb. Draag het overal bij. Van casual tot pak.

4 likes

Tegenwoordig is daar toch wel iets meer ‘vrijheid’ in gekomen, nietwaar?

Maar de stelregel is wel nog steeds: stijlvol, rustige wijzerplaat, niks flashy of protserig

1 like