Zo mooi dit!
En inderdaad, 38,5mm is echt dé ideale maat!
Uit een ander topic, als je een bor of brick armband op een dresser zet wordt het een totaal andere categorie
Deze Minerva paste ook goed op zijn originele stalen band vond ik. Maar deze was me met 34mm iets te klein:
Erg chique! Maar jij bent dan wel weer zo cool dat je een extra knoopje van je shirt open kan zetten @amusicar
Haha! Nee echt niet. Ik vroeg me al wel af wie die man was dat hij zich zoveel open knoopjes kon veroorloven!
Uiteraard een Italiaantje, pers heel veel woorden in een zin binnen een minuut en je komt met een boel weg, zolang je het maar sprezzatura noemt.
Overigens heeft hij een best aardige collectie en zelfs een hodinkee filmpje waarbij hij een horlogedeksel van de kast verwijderd met een kaasmes. Ik meen me te herinneren dat het een vintage fly back Rolex was. Nogmaals, onder de noemer van sprezzatura mag een boel.
Studied carelessness. Het is dus net iets anders dan ‘swag’ = stylish confidence. Of flexen…
Geen idee of je dit een dress watch mag noemen, maar ik draag deze gerust met een T-shirtje hoor. Je hebt er geen pak voor nodig vind ik.
Het horloge dat mijn opa, sowieso de helft van zijn volwassen leven, bij alle gelegenheden droeg. Als 'ie maar veelzijdig genoeg is.
Dressers zijn niets voor mij, te klein, te saai en ik ben er geen type voor, ik vind een sub dress genoeg en staat overal bij, draag ook zelden een pak.
Ik kan dressers / geklede horloges wel waarderen. Naar mijn mening is er bij deze horloges vaak meer ruimte om aandacht aan details te geven wat een verfijndere afwerking met zich mee brengt.
Tevens zie je dat de haute horlogerie vaak dress / geklede horloges zijn.
Wat dat betreft vind ik het bijzonder dat hier op het forum als mensen toch kiezen voor een Breguet, JLC of Blancpain er gekozen wordt voor een duiker van zo’n merk (nou valt er historisch gezien ook wat voor een Fifty Fathoms te zeggen), maar ze maken ook zulke prachtige andere horloges die hier minder vertegenwoordigd worden).
Het zal verder ook wel een mode trend zijn om “stoere” duikers en toolwatches e.d. te dragen. Verfijnde dress horloges zit klaarblijkelijk een stigma op dat die bij een pak horen.
Maar kunnen we alsjeblieft ophouden met een Rolex een dresser te noemen? Op de Cellini na dan. Prima als je een sub onder een pak draagt. Maar dat maakt het nog geen gekleed horloge (net zo min als een Datejust een duikhorloge is om dat de WR het toelaat…). Sporthorloges onder een pak een dresser noemen is voor mij net zoiets als claimen een sportwagen te hebben terwijl je een gepimte Volkswagen Golf hebt.
Een sportwagen vergelijken met een gepimpte Golf zou als een Panerai duiker met een waterdichtheidsrating van 30m zijn. Oh wacht! Die bestaan
Of als een Hugo de Jonge die in zijn auto bij de kiesstraat aankomt met een te oud paspoort en zonder rijbewijs. Terwijl hij in zijn auto aan is komen rijden En die een uur later meldt dat zijn corona app meldt dat hij mogelijk geïnfecteerd is, waardoor hij geen enkel verkiezingsfeestje mee kan maken. Het is het allemaal ‘net niet’.
Als ik hem was had ik een “fake-Corona-app” geïnstalleerd (zoals je ook van de fake belletjes kan doen). Even paar dagen rust en succes Wobke met je gestolen lijsttrekkerschap…
Mijn probleem met dress watches is dat ik als ik een no-date horloge draag, ik toch een aantal keren per dag merk dat ik de datum nodig heb. En ik dan na daarin teleurgesteld te zijn door mijn dresser, toch weer op mijn telefoon tik op de datum te zien.
Duik ik? Nee!
Ga ik de ruimte ik? Nee!
Loop in dagelijks door grotten? Nee!
Werk ik in CERN met een miljoen gauss? Nee!
Meer dan dit heb ik niet nodig.
Het klinkt bijna heel bescheiden als u geen twee edelmetalen horloges van een top huis in uw hand had
Valse bescheidenheid is my middle name
Grappig dat je dit zegt.
Een beetje goed maatpak draag je tegenwoordig zonder riem.
En juist onder een pak vind ik de combinatie hieronder, bijzonder smaakvol;
Hierbij een duiker bij een jasje😎
Ik loop dus liever voor “l*l” dan dat ik van jou kledingadvies zou aannemen.