Ik draag maar heel zelden pak dus mijn dressers gaan ook gewoon bij een trui.
Maar ik beperk me wel een beetje tot dressers uit de tijd dat ze nog mooi mochten zijn, de jaren 30-40
Die is mooi
Voor mij ook hoor.
Vandaar dat ik schreef “meest in de buurt van een dresser van mijn 9 horloges”…
Mijn horloge-smaak is gewijzigd van een Pelagos naar een Cartier, zegt ook genoeg denk ik. De Pelagos is nog altijd super, en draag hem nog steeds met veel plezier. Maar nieuwe aanwinsten zijn eerder handopwinders en “dress” watches. Ik laat zelf die (kleine)secondewijzer achterwege!
Die 3 dresser van jou zijn machtig mooi!
Vond voeger idd dresser minder past bij casual, maar nu doe ik het gewoon, vooral als ik kan spelen met bandjes.
Bovendien verandert smaak en trend voortdurend. In de 80’s en 90’s droeg men ook (wel wat platte) horloge met en metalen band onder een shirt/pak, denk aan de oude Santos, Panthere, Sport Classic(Ebel), Rivera(B&M) enz. maar ook DJ.
Ik vind dat een mooie en werkbare definitie.
Hulde!
Kijk dit vind ik helemaal top zo!
Als ik er nu over nadenk…
In de tijd dat ik nog pakken droeg voor werk, droeg ik eigenlijk ook altijd horloges op een Nato.
Ja, ik heb zelfs dit geprobeerd;
Bij nader inzien; Ik weet niet of ik die laatste een succes vind.
Ik vind het contrast juist zo tof.
Als je strak in het pak rondloopt met een geel gouden Lange & Sohne, dan ziet het er meteen uit alsof je jezelf wel heel erg serieus neemt . Dat is niets voor mij.
Haha dat klopt wel een beetje, maar do not judge a book by his cover.
Waarvan ik weer dat jij dat ook niet doet
Een mooi stijlvol horloge kan bij elke gelegenheid en past bij alles. Het geeft juist dat beetje extra aan je outfit. Ook omdat dit een van de weinige juwelen/accessoires is die een man draagt.
Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar probeer wel de kleur band te laten matchen bij de kleur schoenen. Zeker bij cognac, donkerbruin of zwart. Een blauwe, bordeaux, groene,… band is toleranter/speelser.
Ik draag nu ook niet vaak een pak (afgelopen jaar al helemaal niet). Maar om te werken wel vaak gewoon een mooi hemd en dan een mooi “dress” watch. Vind dat prima, zelfs een gewoon zwart t-shirt en jeans geen probleem. Maar in het weekend gaan we vaak wandelen en betrap me er wel vaak op om dan een ander horloge aan te doen. Misschien de CWC, Pelagos of zelfs de F91W. Dat voelt gewoon beter aan bij de wandel schoenen en jas.
Het ligt er toch ook aan bij welke gelegenheid ze worden gedragen?
Die Archimede kan bijvoorbeeld uitstekend als je (gekleed of ongekleed) naar het toilet moet. Ton-sur-ton
Wij noemen dat gewoon de WC. Mijn toilet, daar ben ik veel te lelijk voor, dat heeft toch geen zin.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mij maak je de pies niet roodbruin.
Wel binnenshuis al?
Ik heb een dresser gecombineerd met met een stalen band. Normaliter zou dat een no-go zijn voor een dresser denk ik. Maar ik ben hier heel enthousiast over. Ik weet niet orecies hoe ik het moet omschrijven, maar met deze beads of rice band behoudt hij het dressy karakter. Maar dan met een twist.
Het is een grand seiko sbgw231. De band wordt door seiko alleen op de japanese domestic sbgw235 geleverd, normaliter niet op de 231. Maar ik vind het een mooie combi.
Prachtcombi zag al eerder zo’n foto voorbij komen maar zo op real life foto’s is deze niet te versmaden
Sinds kort.
Heerlijk. Geen tocht meer aan de billen, geen ongedierte, en je hoeft die emmers niet meer aan de weg te zetten.
Ik snap dit wel.
Een bijzondere en vooral gave combi. Van harte!
Vraagje;
Hebben de GS banden dan ook zo Zaratsu polish of is dat voorbehouden aan de kasten, wijzers en markers?
Ik vind de banden ook mooi afgewerkt. Vaak zijn de zijkanten gepolijst, en de overgang van de bovenkant naar de zijkant zijn volgens “tim from watchbox” ook handmatig gedaan. Deze bor band ziet er ook aardig bewerkelijk uit met een afwisseling van geborstelde en gepolijste delen en zijkanten. De online prijs op japanse sites ligt dan ook zo’n beetje rond de 1.000 euro meen ik. Geen idee wat hij officieel in NL zou moeten kosten.