Perlon doet een dresser al wat meer casual dragen heb ik gemerkt. @Dao doet dat hier goed.
Ik vind dressers in principe overal bij passen, maar persoonlijk ‘bewaar’ ik ze wel voor de formelere gelegenheden. Dat maakt het dragen dan extra speciaal.
Ik draag ook het liefst een dresswatch maar dat komt omdat ik bijna altijd overhemd/merino/chino combinatie of pak gekleed bent. Belangrijker is het bandje en kroko draagt toch het comfortabelst. Zo swap ik wel eens een kroko bandje op een vintage sub (afgekeken van een klant van mij) ziet er best mooi uit. Als ik ergens naartoe ga waar het heel warm is en/of vochtig dan zal ik bijna nooit een leren bandje dragen maar liever nato of staal.
Mijn dresser (al noem ik het liever mijn nette horloge) is 100m waterproof hoor. Mede omdat ik dus hetzelfde heb als jij en niet op een spatje hier of daar wil moeten letten.
Hij gaat lekker om vandaag nu ik dit topic zo lees
Ik heb slechts 1 horloge dat aan de noemer ‘dress watch’ voldoet, volgens mij. Meestal pak ik een van mijn sportievere horloges maar deze Longines zou ik eigenlijk vaker moeten dragen. Kan prima met een t-shirt
Maar dan heb je ook wel een hele mooie dresser vooral op de achterzijde het logo van de flagship maakt het voor mij helemaal af
Weer lekkere foto’s! @Bwatched
Ik kan jouw visie onderschrijven en vind het dragen van een dresswatch alleen bij formele kleding dan ook BS.
Andersom overigens ook. Een rolex gmt of Submariner kan gemakkelijk bij een jasje of formelere kleding.
De conclusie die we kunnen trekken is dat de dresswatch als zodanig (maar ook de duiker en flieger) niet meer bestaan.
Hierbij een duiker bij een jasje😎
Neu. Zo’n prachtige vintage Submariner zou ik nog wel durven dragen met een jasje, indien niet te formeel. Maar een moderne glimmert vind ik toch minder stijlvol. En een nato als het wat gekleder moet vind ik sowieso niks.
Op NATO niet hoor. Sorry.
En ik ben nato fan
U hoeft geen excuses te maken. Het is maar een mening/voorbeeld.
Schiet me ineens te binnen.
De stijl iconen uit Italië, dragen gewoon dresswatches op kapotte spijkerbroeken en submariners op formele kleding die wij als nuchteren Hollanders never nooit niet in de kwaliteit zullen dragen. (Het merendeel dan he)
Zeer fraaie dressers! Compliment. Alleen bij een pak?
What’s in a name, deze kun je bijna altijd dragen.
Op één of andere manier komt een Italiaan met meer weg dan wij kaaskoppen. Ik snap het niet maar het is zo
Omdat wij veel moeilijker doen. Daar is het expressie en hier wordt er meteen iets gezegd als;
We zijn wat dat betreft gewoon veel stijver. Was er niet zo’n liedje recent, wat kinderen graag meezingen? “Laat het gaan, laat het los!”
mijn dochter van 7 heeft dat echt uren gezongen…
Goed punt en de spijker op de !
Het is zoals met een 911 of f12 je boodschappen doen. Dat kan niet hè😜
Ben helemaal met je eens dat een dress horloge echt niet alleen kan onder een pak. Je kunt hem gewoon dragen met een overhemd, shirt of trui.
Ik zie ook deze reacties. Ben bang dat het allemaal komt door dat gedoe met Rolex sport horloges. Mensen denken nu alleen nog maar dat je zoiets kunt dragen als dagelijkse horloge.
Wat is een dresswatch?
IMhumbleO is dat een horloge die niet speciaal is gemaakt voor een doel als bijvoorbeeld duiken of vliegen.
Lees het maar als elk horloge dat geen toolwatch is.
Dan vallen er gelukkig vele onder en sowieso al die stuks die jij laat zien.
Kan perfect vind ik (hoewel ik zelf wel voor iets minder sporty zou gaan). De tijd dat men enkel lederen geklede schoenen onder een maatpak droeg is ook voorbij (hoewel ik zelf bij klassiek leder blijf).
Dat is het leuke… Er zijn evenveel mensen als smaakvoorkeuren. Proberen om iets in algemene gedragsregels te gieten is wat mij betreft een onbegonnen zaak, en dikwijls een spijtige beperking van menselijke creativiteit ook.
Er zijn trouwens al veel te veel regeltjes in onze maatschappij, en met Covid is het nog 1000 maal erger geworden.
“De gustibus non disputandum est”