Het grote 'Dress watch' topic.

En terecht, die glimlach. Niets mis mee om
casual te dragen.

Als ik naar dress of casual dress kijk, “voelt” de Tissot zich minder op het gemak bij een shirt spijkerbroek combi. Hier lijkt een manchet van een colbert bij te horen. Geen idee waarom.

IMG_20210313_195433

6 likes

Ik had in het verleden nogal de neiging om in hokjes te denken. Dit hoort hierbij en dat hoort daarbij. Inmiddels kan ik het juist enorm waarderen als barrières doorbroken worden. We doen elkaar al zoveel na. Dus draag vooral wat wilt, mèt wat je wilt (en hoe je het wilt). Weg met het hokjes denken (en dat geldt niet alleen voor horloges…)!

3 likes

Ik draag mijn kleine Reverso ook gewoon lekker bij mijn jeans en witte t shirtje. Helemaal prima zo!

19 likes

Echt een tof horloge :+1:
Donkergroen bandje staat ook mooi.

1 like

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik draag mijn (vintage) horloges dagelijks, en ik heb ook wat om uit te kiezen. En daar zitten wel wat dress-horloges bij. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat het overgrote deel meer sportieve horloges zijn.

Formaat van het horloge zegt me overigens ook niet zo veel. Ik heb stevige polsen, en draag net zo graag een horloge van 32mm als een van 40mm+… En ik draag ze, omdat ik ze mooi vind, en niet omdat iemand anders het mooi vindt.

1 like

Arg, met dat soort mooie horloges kan ik toch nooit een keuze maken wat nu mijn volgende horloge wordt?

Een JLC master 1548420? Een Rolex datejust? Een Audemars Piguet Royal Oak (tweedehandsje dan wel)? Of een stiekeme liefde, de Moser…

Ik kom er nooit meer uit denk ik… :sleepy:

1 like

Fantastisch, en zeker ook een indrukwekkende verzameling. Een dress watch hoeft zeker niet perse gecombineerd te worden met een pak natuurlijk, maar bij een heel casual outfit staat ie ook wat misplaatst.

Die VC is wat mij betreft de ultieme dresser :wink:
Ik denk dat de A. Lange te druk is voor de titel dresswatch

1 like

Wow, ik wist niet dat jij een Reverso had. Cool! Van harte!

Mooi hoe iedereen z’n eigen invulling eraan geeft. Want dit horloges staat voor mij persoonlijk lichtjaren verwijderd van een “dress watch”

2 likes

(te lam om op alle posts te lezen)

Het probleem met de gemiddelde dress watch is dat die spatwaterdicht zijn. Wat belachelijk is. Ze kunnen die dingen makkelijk 50m of meer geven, maar dan is het 30m of “splash resistant”.

Nu vertik ik het van mijn horloge uit te doen omdat het in het water zal belanden. Dus eindig ik nooit met een dress watch. Wat jammer is, want er zitten parels tussen. Parels die de doos hier nooit zouden verlaten.

Zo zie je maar dat iedereen een andere invulling van het leven heeft.
Maar even, hoevaak belandt je in het water en waarom?

4 likes

Ik draag zelf bijna alleen maar vintage dresswatches, en ben nog maar 17 jaar jong. Als ik ze op een ‘fatsoenlijke’ manier kan dragen moet iedereen dat wel kunnen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Volledig? Paar keer per jaar, meestal voorzien wel :slightly_smiling_face:

Maar mijn handen en polsen dagelijks. Ik ben thuis (vrijwillig, dat wel) altijd van dienst in de keuken. Dat gaat gepaard met instant afwas want ik vertik het van in een rommelige keuken te werken. Dus elke dag meerdere keren een drijfnat horloge.

Zou een mooie dresser wel overleven. Maar ik zou elke drie weken een nieuwe band kunnen halen en elke twee jaar de pakkingen laten vervangen om zeker te zijn.

Liever iets wat gewoon altijd werkt, zonder zorgen. Maar misschien wanneer ik zeventig ben en niet meer probeer te koken :sweat_smile:

En dan moet het al staal zijn, wat mijn voorkeur niet heeft voor een dress watch. M’n trouwring is nog geen 2 jaar oud en ziet eruit alsof er vijf tanks over gereden hebben en ik hem elke dag even de volle laag geef met schuurpapier.

Steek het op m’n onattentheid, lompheid of wat dan ook, maar als het niet als een tank gebouwd is, ziet het er hier uit alsof het door een tank overreden is.

1 like

Het hoeft niet per se. sommige nomos horloges zijn niet heel kwetsbaar en hebben een goede waterdichtheid. Qua bandje zou je nog een wat deftigere nato kunnen gebruiken.

2 likes

Tja dat is nou echt iets van persoonlijke smaak . En gelukkig maar anders lopen we allemaal met het zelfde horloge .
Kan dress horloges zeker waarderen , die JLC met die prachtige blauwe plaat en art deco kast geweldig mooi :star_struck: alleen zou ik die dan nooit dragen omdat ik dat niet echt bij mij vind passen.

2 likes

Mijn dresser wit/rosé goud op lederen band met mijn inziens een erg chique en mooie uitstraling :blush: de Cellini.

30 likes

Alles kan zolang je er zelf maar blij van wordt. Je hebt een paar verdomd mooie horloges.:star_struck:

3 likes

Prachtig.

1 like

Dank je @ROOMTU vind ik zelf ook :star_struck:

1 like

Moest spontaan hier aan denken toen ik las over duiker en pak:

Verder vind ik bijvoorbeeld een Cartier Tank heel goed kunnen als casual (@HanDavinci doet dit naar mijn mening :ok_hand: )

3 likes