Het grote 'Dress watch' topic.

Ik heb de keuze, maar ik trek dus juist wel veel vaker een gouden handopwinder uit de la dan b.v. de Explorer. en ach, die paar krasjes, daar ga ik een horloge niet voor in de kast laten liggen eerlijk gezegd.

Doen! Mooi ding!

Ik noem het zelf nooit een dress horloge, ik refereer naar de reacties die ik vaker krijg bij deze horloges en ook de discussies die ik op (nationale en internationale) fora voorbij zie komen.

Geen idee… :man_shrugging: Het is niet aan mij om op die horloges een label te plakken.

2 likes

Dress watch bestaat niet. Een mooi horloge kan altijd.

Ik ben nog te jong en frivool om in mijn vrije tijd een dresser te dragen. Dit heeft met mijn kledingstijl te maken.

Op het werk en gelegenheden is het juist prima om een matching watch te hebben. Frivoliteit geef ik dan invulling in de vorm van een kek bandje.

Ik ben dit weekend te lui voor een verkooptopic, dus geen haast. Je weet me wel te vinden! :clinking_glasses:

8 likes

Volgens mij kan de conclusie wel getrokken worden dat er niet eens eenheid bestaat over de invulling van het woord dress-watch… Zoals @AB64 al aangaf;

Dat terzijde. Aan de ene kant noemen leden hier een datejust en aqua terra al een dress-watch, aan de andere kant hebben we de puristen die een dress-watch in de puurste vorm zien…

Wat is nou de exacte betekenis van een dress-watch? Zoals deze 80 jaar geleden bedacht werd, of hoe we er tegenwoordig tegen aan kijken?

Als ik de 3 horloges van TS bekijk, zie ik persoonlijk maar één horloge dat ergens nog door kan voor een dress-watch, de VC. Maar eigenlijk leidt de separate seconde al af. Volgens mij kunnen deze alle 3 prima bij een polo’tje of T-shirt. Rocken die handel…

2 likes

Er is al veel gezegd over de universaliteit van dressers.

Ik ben het er mee eens dat een dresser casual gedragen kan worden dan dat een duiker als dresser gedragen wordt.

Ik kijk vaak wel wat ik bij welke kleding draag. En inderdaad, met het vele thuiswerken, zonder kostuum, draag ik alles zo’n beetje door elkaar.

Anderzijds een dresser wat universeler maken, dan kan je ook nog alle kanten op… :smiley:

Ik was net aan het bepalen wat het wordt voor het weekend. Kies maar, het voordeel van twee bijgeleverde banden. Al draagt dit lastig. :thinking:

12 likes

SBGV011? Opgepikt bij Paul? Gaaf hoor.

1 like

Dress watch?
Ik blijf het maar een raar begrip vinden.

340 dagen per jaar loop ik in t-shirt of polo, zo’n 22 dagen per jaar draag ik wel eens een trui en misschien 3 dagen per jaar een overhemd.

Toch draag ik deze het meest:

29 likes

Ik ben normaal een staalmens maar bij deze echt de lederen band :blush::heart_eyes:

1 like

Ik ook niet, maar krijg altijd meer en leukere reacties op een mooie “dresser” dan een sportief model.

Een pure dresser, met twee wijzers en een rustige wijzerplaat vind ik al snel te saai.

Om die reden een “drukkere dresser” gekocht, waar ik niet op uitgekeken raak. Maar in het weekend gaat ‘ie af en draag ik een sportiever horloge.

36 likes

Heel erg mooi! Voor mij is de zwart lederen band de winnaar. :ok_hand:

Prachtig die Moser. Die staat hier ook nog op de wensenlijst.

3 likes

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Die maanfase is zo, zo, ZO mooi!

7 likes

Nee, eh, ja, nou, zijdelings, :smiley: bij Paul vandaan via Francesco is hij bij mij terecht gekomen.

1 like

Vintage Seiko :ok_hand: het kan altijd.

12 likes

Fantastisch horloge die moonphase. maar als dat een dresser is tel ik mijn polerouters ook als dressers.

:heart:

Meeste horloges die ik heb zijn wat meer casual dressy met de king seiko en polerouters. Echte dressers (2 wijzers, geen datum, vlakke plaat) vind ik wat te saai.

Dan liever iets meer casual.

1 like

Lekker casual, no problemo. Met dank aan jou topic. :smiley:

6 likes

Vandaag heb ik deze de hele dag gedragen met een oud versleten spijkerhemd, witte sneakers en een (speciaal voor @HanDavinci en die andere) matching veter.

Geen idee hoe je de Lange 1 mag noemen, maar voor mij is het de grote glimlachmaker. Want wanneer ik naar mijn pols kijk, krijg ik een glimlach van oor tot oor.

27 likes

Ik vind dat de leren band die je erop draagt veel doet. Ik draag mijn Nomos Tangente van 35mm op nubuck of velours en dat combineert perfect met een polo of t-shirt. Omgekeerd draagt een Speedy op een zwarte croc heel wat gekleder.

De strap maakt het verschil! Dus iedereen aan de dressers en downdressen die handel :smiley:

1 like

Niets mis met een ‘dress watch’…

Nu loop ik wel dagelijks in een overhemd, maar ook onder een shirt kan-ie prima.

1 like