helemaal eens! 37-38 en handwinder is echt perfect voor een dresser
Heeft seiko nog handwinders in het assortiment (behalve dan GS)?
helemaal eens! 37-38 en handwinder is echt perfect voor een dresser
Heeft seiko nog handwinders in het assortiment (behalve dan GS)?
Tja, misschien had de kast ook best wat scherper gemogen. Toch vind ik het wel een leuk ding.
Uiteindelijk denk ik toch dat ik wel hier zal uitkomen:
Er kan er maar één de beste zijn
Ik houd het voorlopig bij mân vintage exemplaren.
Vind de langwerpige vormen het mooist. Te vierkant doet wat afbreuk aan de elegantie.
Hebben we het al over deze gehad in dit topic? Die staat mij wel aan.
Verder 37mm, een moonphase - een van de mooiste complicaties imo- en mooi dun net dankzij het quartz uurwerk.
Waar ik eerlijk gezegd meer problemen mee heb is het merk zelf. Dat heeft bij mij altijd de sfeer gegeven van â ik probeer heel erg iets anders te zijn dan wat ik werkelijk benâ maar dat zal gewoon tussen mijn oren zitten, en kan ik beter niet meenemen in mijn overwegingen.
Er schiet mij niets te binnen⊠Goede vraag.
Ik vind het een mooi totaalpakket, originele wijzerplaat, kast is ook mooi, mooi formaat.
FC is bij mij een beetje hit or miss maar dit vind ik wel één van de knappere horloges die ze maken.
Hoe het heurt is natuurlijk prima. Maar als je de dress watch wat wil democratiseren is een small seconds met quartz goed te doen.
Over een andere boeg, de inzet van een Bulova high freq quartz zou ook het probleem van tikende seconde teniet doen.
Als ze moeten âlenenâ bij GS wordt het waarschijnlijk weer pokke duur. De cocktailtjes hebben wel echt een entry level uurwerk en dat moet wel zo blijven
34-38 mm sweetspot bij mijđ
De GS quartz maakt het voor de prijs interessant.
Zat via solojapan te kijken nieuw.
Heel mooi! Vooral die onderste twee zou ik ook zo om de pols slingeren. Een mooi exemplaar vinden is een ander verhaalâŠ
Mij ook
Als jij eenmaal FC draagt komt het met dat merkimago wel goed.
Dat dacht ik ook totdat ik een paar kleinere erfstukken ging dragen en ontdekte dat het gewoon prima staat. En rechthoekig of vierkant? Ook als je dat om doet staat het verrassend goed!
Ik vind de horloges die we nu âdresswatchâ noemen ondervertegenwoordigd met dragen terwijl het tot aan pakweg de jaren 80 eigenlijk gewoon âdagelijkseâ horloges waren.
Echt geweldig!
Ja dat is het zeker. Rechthoekige vintage horloges zijn zelden waterdicht en daardoor heeft het gros waterschade opgelopen.
Hier een mooie Omega. Maar wel voor een stevige prijs:
https://www.instagram.com/p/DAZcyM-tKDh/?utm_source=ig_web_copy_link
Inderdaad, voor zulk geld wordt het een Cartier.
Uiteraard, formeel is een dresser zonder datum en met kleine secondewijzer (of helemaal geen) maar ik vind dat een beetje spijkers op laag water zoeken. Beetje dressy uiterlijk en een lederen band doen al veelâŠ
Ja inderdaad
Mooi maar doet me een beetje aan de FC Carre denken.