Het grote 'Dress watch' topic.

Mooi maar doet me een beetje aan de FC Carre denken.

Dus is het horloge (emotioneel) veel waard! Bewaar m goed!

Deze is qua marktwaarde weinig waard maar is ook van mijn vader geweest. Geen pure dresser maar ik vind m tof!

6 likes

Meh. Op mijn pols ben ik geen fan. Dan liever de Oris rectangular. Die heeft meer body.

Of de Basculante, want leuk, of de Tank Americaine, want mooi, of de Cintree, want grail. Misschien ook nog eerder de Santos Dumont.

Kortom, er zijn heel, heel veel rechthoekige horloges die eerder aan bod komen dan een standaard Tank. Waarbij, hij is beter dan de Tank Française. Brrrrrr.

Vandaag toevallig een dresswatch om, prachtig om te zien maar vaak draag ik ze niet. Ik ben toch meer van de duik/sporthorloges.
Maar ik vind het nog steeds een plaatje. :yum:

16 likes

Absoluut prachtig! Mooi bijpassende band ook.

1 like

Niks arabisch, wel Romeins, ETA 2824 uit 1995
Enkel bij speciale gelegenheden gedragen.

3 likes

10 likes

3 likes

Vanwege de datumcomplicatie en ontbrekende minutenwijzer geen dresser in de zuivere vorm, maar ik vind dat iedere andere classificatie bij dit horloge mank gaat.

Vanwege het ontbreken van een secondewijzer is quartz bij dit exemplaar op geen enkele manier storend.

8 likes

Duitse dresser…

11 likes

3 likes

Mijn nieuwste dresser :heart_eyes:

27 likes

Bammmmmm!!! Dit is wel ff binnenkomen, wat een plaatje :ok_hand:

2 likes

Vind dit wel een heel fijn gezicht… De groene band op het goud is vrij uitgesproken maar m.i. erg mooi. Alleen misschien wat lastig combineren met outfits? That said: wat is dat voor band??

1 like

Ik draag zelf graag zowel een Lange Lange matik maar ook een duiker (breitling/breguet) vind de afwisseling leuk. En ligt er aan wat ik ga doen.

Als ik ga klussen doe ik me breitling om.
Als ik ga zwemmen me breitling of me breguet
Als ik een pak draag wel altijd mijn Lange of Rolex.

Maar vind de horloges die je laat zien meer horloges voor liefhebbers en dat is waar ik uit ervaring vaker leuke gesprekken mee heb gehad. Als iemand met een Rolex zie en zeg mooie klok kijken ze meestal niet of nauwelijks op of beginnen een of andere opschep verhaal. Als ik iemand complimenteer met een klok als een JLC of een VC of andere minder bekende merken. Krijg ik vaker een leuk horloge gesprek en gaat het om inhoud en liefde. Sorry beetje of topic misschien. Als je der niet mee zwemd waarom een duiker dragen denk ik altijd.

1 like

Dit is hem als het goed is!

Ik heb deze voor mijn verjaardag gekregen van mijn dochter. Het is een combinatie die ik eerlijk gezegd zelf niet snel zou maken, maar zij heeft daar dan toch een wat betere kijk op dan ik want het werkt fantastisch! :grin:

1 like

Had al zo’n vermoeden dat die het was. Heb ik wel eerder naar gekeken, interessant om eens een gebruikersfoto te zien.
Groen op zich is erg gaaf, maar een groene band past -naar mijn mening- niet makkelijk bij kleding. Ik heb horloges met een groene wijzerplaat, die vind ik dan weer makkelijker te combineren. Maar voor de afwisseling is een groene band wel gaaf. De lichtbruine variant is ook gaaf… Toch maar weer eens gaan kijken :slightly_smiling_face:

1 like

Koud ochtendje vandaag :cold_face:

14 likes

18 likes

Grappig dat je Lange en Rolex een correct bezittelijk voornaamwoord toedicht :sweat_smile: