Het grote feiten of fabels topic

getest? :thinking:

Een andere benaming voor een horloge is ook wel een ā€œartituurā€

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

Digitaal horloge is hetzelfde als quartz horloge.

  • Vanzelfsprekend
  • Nou, nee

0 stemmers

En voor een ecodrive is zon wel noodzakelijkā€¦

3 likes

ā€˜klokā€™ of ā€˜klokjeā€™ als aanduiding voor een horloge wordt hier op het Forum over het algemeen niet gewaardeerd.

  • Klopt
  • Klopt niet

0 stemmers

1 like

Tussen klok en klokje zit een wereld van verschil. Klok is enorm lomp en onbehouwen terwijl klokje een leuke informelere benaming is.

Niemand?

Uiteindelijk wil je toch een Rolex.

  • Vanzelfsprekend
  • Sodemieter een eind op

0 stemmers

3 likes

Stellingen in dit topic zijn te beantwoorden met feit of fabel en hebben geen verdere context nodig

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

3 likes

de uitkomst met de meest stemmen is leidend toch :wink:

Drebin

Drebin

Drebin

10 likes

Mag ook gewoon licht zijn zeker niet te lang in de felle zon, want dan kan de oranje kleur van vaak een van de wijzers verbleken.

Weet ik wel hoor. :wink: De vraag is gewoon vaag. Als er geen zon is gaan we allemaal dood.
Ik smeer mijn horloges altijd hier mee in.

1 like

:joy:

Dit dus.
Ooit, nadat mensen een grap maakten over het woord klokje, ging iemand daar weer een grap over maken (nederige excuses) hetgeen dan weer serieus werd opgevat en hop: de geboorte van een fabel.

Ik denk precies andersom, dus stelling; je hartslag gaat het mechanische horloge in beat volgen.

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

Ik heb hier in de schuur en hamer, waarbij ik garandeer dat de kast dan ook helemaal naar de kloten is inclusief de tafel

7 likes

Stelling: De zon heeft een andere uitwerking op lume dan kunstlicht, zonlicht laat lume langer ā€œbrandenā€

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

1 like

http://www.patatoffriet.nl/ discussies graag in off topic

2 likes

Ik heb redelijk moeten meppen maar uiteindelijk is het gelukt.

Met een ander horloge heb ik het per ongeluk gehad en was het de eerste keer raak ( en een knoert van een handā€¦)

Het is heel schadelijk voor je mechanische horloge om de datum tussen ca. 21.00 en ca. 03.00 uur te verzetten.

  • Waar
  • Niet waar

0 stemmers