Het grote feiten of fabels topic

Stelling: Een horloge met een in-house movement is waardevaster dan een horloge met bijvoorbeeld een ETA (ondanks dat ETA voordeliger is in onderhoud)

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

"oeps’’

Ik denk dat de vraag altijd moet zijn “Hoeveel zonlicht?”

Want alles op deze wereld heeft een soort van LD50, een dosis waarbij de helft van de ontvangers overlijdt. :slight_smile:

En wederom: Met hoeveel hamer kun je een saffierglas niet breken? Alhoewel, als ik dat kleine hamertje met terminale snelhijd van een wolkenkrabber op dat glaasje laat vallen is het stuk.

En ik weet ook zeker dat ik een vier-ponds mokertje heb liggen waarmee ik 'm in één haal tot snot sla. Zeker in een kwaaie bui.

Eh, brrr.

Ik weet niet hoe het met auto’s zit, maar bij motoren hebben ze daar straalhard onderzoek naar gedaan, en dit zijn de uitkomsten over uitval in de eerste vier jaar:

Yamaha: 11%
Honda, Suzuki: 12%
Kawasaki: 14%
Harley: 26%
Triumph: 29%
Ducati: 33%
BMW: 40%

Mijn punt, on topic, is dus dat tussen feit of fabel een factcheck plaats moet vinden. Roepen dat het een gevoel is kan inderdaad op patatoffriet.

1 like

Ik verbaas me ten zeerste over de uitslag van mijn poll en dat zoveel mensen geloven in de fabel van een horloge “afpersen”.

1 like

het geeft een mooi inzicht idd, nu is het zaak zoals @Fate_Amenable_To_Change al aangaf zaak het te onderbouwen met feiten of fabels :slight_smile:

Volgens mij heb je 62% verkeerd geschreven als je de verhalen mag geloven :wink:

Blijkbaar zijn reputatie en resultaten in de werkelijke wereld niet per se hetzelfde.

Maar de failure per Euro ratio is inderdaad hoog voor Harley, Duc en BMW. :slight_smile:

Stelling: een horloge tegen de klok in draaiend op tijd stellen is schadelijk voor het uurwerk.

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

Alleen als je hem over het datum verstelpunt heen draait kan ik me er nog iets bij voorstellen. Dat doe ik in ieder geval niet.

1 like

Bij een Vostok is dat juist een feature om snel de datum te kunnen verstellen. Doordraaien tot over 12, terugdraaien tot voorbij de 9 en dan weer vooruit tot over de 12.

3 likes

100 meter waterdicht betekent dat je kan duiken tot 100m diep met het betreffende horloge

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

ach, als je dan gaat duiken tot 100m, pak dan gelijk iets wat 200m of dieper waterdicht is.

Hoe kleiner het balanswiel, hoe nauwkeuriger de verstreken tijd wordt weergegeven.

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

Er is wel een link tussen, maar zoals het gesteld wordt niet perse waar :wink:

poeh… geeen idee…

verrassend resultaat tot nu toe… had ik niet verwacht. Leuk topic

1 like

als je 100m diep gaat duiken met een 200WR horloge dan kun je hem daarna weggooien.

3 likes

NATO’s kunnen, op het juiste horloge, gewoon erg mooi staan!

  • Feit
  • Fabel

0 stemmers

1 like

@anon23521125EV, je stelt mij nu wel een beetje teleur… :cry:

1 like

Oh, maar ik ben alleen maar voor fabel gegaan uit solidariteit met @GMTplus1:smirk:

3 likes