Het is lang weggeweest, en niemand durfde zich er de vingers aan te branden. Daarom stap ik naar voren en revive ik één van de populairste, zo niet hét populairste, topic van het forum.
Eerst even een paar kanttekeningen en regels. Het grote gratistopic is bedoeld om horlogegeralateerde zaken aan te bieden aan forumleden, zonder tegenprestatie. Dat kunnen bandjes zijn, horlogeboeken, horlogegereedschap, alles wat je maar kunt bedenken en kwijt wilt. En ja: ook horloges. Als het maar gratis is. Dus je wilt af van die Speedmaster omdat je hem zat bent, maar je vindt verkopen te lang duren: zet hem in het gratistopic (uiteraard na eerst de TS te hebben ingelicht).
Dan een paar regeltjes:
- het moet gratis zijn (verzendkosten regel je met de belangstellende);
- het moet horlogegerelateerd zijn;
- de aanbieder bepaalt wie het krijgt. Je bent dus niet verplicht om het aan de eerste reageerder te geven, als je die bijvoorbeeld niet kunt uitstaan. Omdat veel reacties per PB zullen gaan is dat toch niet te controleren. Handig toch?
En dan nog dit: het vorige gratistopic is door de mods gesloten nadat een onaangename discussie ontstond. Die discussie spitste zich toe op de vraag of rijke leden wel aanspraak op gratis spullen konden maken. Dat ging er hard aan toe. Als verstandig man zag ik dat met lede ogen aan.
Welnu: ik wil die discussie hier niet zien. Immers: wie bepaalt of iemand rijk of arm is? In mijn studententijd struinde er door Nijmegen een zwerver met een grijze baard, die altijd heel gegeneerd in prullenbakken keek op zoek naar eten. Later bleek die man verscheidene panden te bezitten. Ik bedoel maar.
Zo is het ook op het forum. Ik denk bij sommigen ook weleens “waar doet die dat van?”, (heel vaak eigenlijk) terwijl er misschien lieden op het forum rijk als Croesus zijn en trots dagelijks dezelfde Vostok tonen.
Dus: als je iemand te rijk vindt, dan geef je hem gewoon dat gratis ding niet (ach, iemand was je voor, jammer joh), maar je gaat niet zeuren als die om andermans weggever vraagt.
En als je zegt: maar wie bepaalt dan al die regels? Welnu, dat doe ik, Blauwbeer. Het is graag of niet.
Dankzij mij komen er weer gratis spulletjes, dus heel het Forum: leve Blauwbeer!
Okay, tijd voor het eerste object van het topic. Ik trap zelf af.
Kleine geschiedenis: voordat ik via AliExpress een mooie gatenkniptang op de kop tikte, zag ik er geen been in om in te grote banden gaten te maken met een hamer en een spijker. Ja, ik weet het, stom zulthoofd dat ik ben. En omdat ik een onhandige prutser ben had dat meestal sowieso niet het gewenste effect. Het bandje dat ik gratis aanbied is uit die tijd, en de gaten zijn niet zo lineair als ik zou willen.
“Maar Blauwbeer, je weet wel wat je weggeeft zeg”.
Ja, dat is zo, maar als je het bandje om de pols doet ziet niemand dat die gaten niet mooi gestanst zijn. Daarvoor zou je je pols op een heel rare manier naar de mensen toe moeten draaien, wat je als forummer normaal alleen met de kast van je horloge doet, om toch maar te laten zien dat je een Rolex draagt (en desondanks wil men het maar niet zien).
En door die rare gaten is het ook een echte Blauwbeer.
En denk hieraan: ideaal voor iemand die gewoon een keer gratis wil uitproberen hoe een wit bandje op zijn horloge staat.
En mensen: HIJ IS GRATIS. De meesten van jullie zijn Hollanders. Gra-tis! Kom naar beneden en sla je slag!
Specificaties:
- Merk is Eulit
- Wit leer
- 22 mm
Komt ie:
Reageren het liefst per PB. Verzendkosten neem ik voor mijn rekening, maar verwacht geen dure enveloppe.
Topic open voor meer gratis spul.