Het grote GTG-only-topic I

Een trouwring?

1 like

Die in het blauw staat gereserveerd inmiddels zie ik :+1:t3::smiley::smile:

3 likes

Heren @fredpanarai1 en @daniel997 bedankt voor de organisatie. Ik heb onwijs genoten. Weer nieuwe gezichten bij namen mogen leren en zelfs een “dorpsgenoot” gespot. Het moet niet gekker worden! Lekkere vrije setting en heel veel moois gespot.

Voor mij waren dit wel de hoogte punten.

Stipt op nummer 1 wat een mooi horloge !

Een hele mooie exoot ! Prachtig in eenvoud.

En die Ene die bovenaan de wishlist staat

Maar goed dit is maar materie de gezelligheid en de connecties is wat het zo leuk maakt.

Op naar de volgende !

Ow en van wie zijn die sexy billen ?? #meeloveyoutoo

23 likes

Top middagje weer in het Amsterdamse. Dank Daniel en Ferry voor de organisatie. Hierbij mijn kleine sfeerimpressie.

IMG_5322

IMG_5323

IMG_5325

IMG_5327

IMG_5331

IMG_5332

IMG_5334

IMG_5335

IMG_5336

IMG_5337

IMG_5338

IMG_5340

IMG_5341

IMG_5342

IMG_5345

29 likes

Erg leuk om te zien allemaal!
Jammer dat ik er niet bij was, ik moest een dagje muziek maken… ook geen straf.
Ps, ik vind de white Birch van @Boetje erg mooi :innocent:. Is wat mij betreft Grand Seiko in zijn puurste uitvoering.

4 likes

Wanneer ik het vraag aan Gemini krijg ik het volgende antwoord:

Dit is een Rolex Day-Date, ook wel bekend als de “President” watch. Het is een van de meest iconische en luxueuze modellen van Rolex.

Op basis van de foto zijn dit de opvallende kenmerken:

Model: Day-Date (herkenbaar aan de dagschijf voluit geschreven op 12 uur en de datum op 3 uur).
Wijzerplaat: Een blauwe “Ombré” of “Vignette” wijzerplaat (verloopt van lichter blauw in het midden naar donkerder aan de randen).
Indexen: Bezet met diamanten (acht briljant geslepen diamanten en twee baguette-geslepen diamanten op de 6 en 9).
Bezel: Een gekartelde (fluted) bezel, die bij dit model altijd van 18-karaat goud (in dit geval witgoud of platina) is gemaakt.
Band: Een lederen band met krokodillenstructuur. Hoewel de Day-Date het meest bekend is om zijn metalen “President”-band, zijn er varianten (vooral oudere of specifieke configuraties) die op leer worden geleverd.

Belangrijke kanttekening:
De Rolex Day-Date wordt uitsluitend gemaakt van edelmetalen (18k geelgoud, witgoud, rosegoud of platina). Het is een zeer kostbaar horloge.

Als ik er naar kijk om mijn pols denk ik nog elke keer… Poeh… hij blijft mooi en nog elke dag ben ik er blij mee hem te kunnen dragen. Verder mag iedereen er van vinden wat men wil. Om toch nog jouw vraag inhoudelijk te beantwoorden: Dit is een Rolex 118239 met “Blue Ombre” wijzerplaat. (Een horloge wat vooral goed is in het aangeven van Tijd, Dag en Datum.)

3 likes

Ding ziet er erg gaar uit. Is t wel een echte?

Wanneer ik dit aan chatgtp vraag krijg ik het volgende antwoord:

Kort antwoord: ik betwijfel sterk dat deze origineel is.

Dit is waarom (op basis van wat ik op jouw foto zie):

:mag_right: 1. Materiaal klopt waarschijnlijk niet
Een Rolex Day-Date wordt altijd van massief goud of platina gemaakt, nooit van staal. �
Jouw horloge lijkt zilverkleurig staal → dat is een grote rode vlag.

:mag_right: 2. Band is niet correct
Een echte Day-Date hoort vrijwel altijd op een President band (metalen band).
Een leren band kan wel, maar is zeldzaam en meestal aftermarket — gecombineerd met staal wordt het nóg verdachter.

:mag_right: 3. Wijzerplaat (dial) oogt “off”
Diamant-indexen lijken wat grof/ongelijk geplaatst
Tekst (“ROLEX”, “DAY-DATE”) oogt iets dik en minder scherp
Dagvenster (“SUNDAY”) lijkt wat zwaar qua font
Bij echte modellen is alles extreem strak en perfect uitgelijnd �

:mag_right: 4. Cyclops (datum-vergrootglas)
Bij een echte Rolex vergroot dit ongeveer 2.5x en vult het de datum netjes. �
Op jouw foto lijkt de vergroting minder sterk.

:warning: Belangrijk
De Day-Date is één van de meest nagemaakte Rolex-modellen �, dus alleen op foto’s beoordelen blijft lastig. Maar deze combinatie van kenmerken is typisch voor een R0503V.
Diamond Banc

Oke zowel @Lasteraar als @Swashy, jullie waren er jammergenoeg niet bij want die DD van @Lore-en-zo is zowel echt als heel mooi. Je moet die in het echie zien/voelen en dan een oordeel geven. Maar goed tis aan @Lore-en-zo om te reageren :wink:. Maar ik vond het een hele mooie DD, dus moest ik dit even kwijt :wink:. Enne niet alles geloven he van GPT en altijd meerdere bronnen raadplegen :+1:

1 like

De lugs zien er niet zo heel mooi (rond vooral) uit

Misschien ligt het aan de foto

1 like

Ligt aan de foto, echt is een plaatje als je hem in het echie ziet :+1:. Ben je er de volgende keer een keertje bij als ik weer een GTG in Den Haag organiseer, kan je nog wat andere Rollies bewonderen :wink:

1 like

Nee dan ben ik er niet bij :smirk:

1 like

Ik bijt niet he, tenminste als je lief bent :wink:

1 like

Smaken verschillen nu eenmaal, het is wat het is. Ik vind hem mooi en dat is belangrijk want ik heb hem voor mezelf gekocht.

5 likes

Lekker man! Ik vind 'm ook prachtig!

3 likes

Zag er weer mooi uit :heart_eyes:

2 likes

Ik ben geen expert maar mij is verteld een day-date. Niet jouw ding dus?

Ok jongens.

Kijk:

Dit is een DD.
En dit is wat hier gepost wordt:

Ik zie wel wat verschillen. Lugs. Bezel , wijzerplaat.
Maar blijkbaar is ie legit… ?

Ander plaatje is mijn oude DD. Dus ik weet wat het is, en hoe het eruit ziet.

Maar misschien kun je wat contex plaatsen? Want ik kan het slecht zien. Maar dit is een oude DD met een nieuwere wijzerplaat ? Misschien dat het er daarom zo gaar&raar uit ziet?

Zeg t maar.
Ik weet het al , volgens mij is ie kei-nep. De wijzerplaat sowieso. En de kast? Geen idee… maar ziet er niet best uit.

Misschien hebben jullie een nep Rolex meeting gehouden. Dan is het mij ook duidelijk.
Dit was wel een echte

Stuk mooier toch?

3 likes

Er waren nog wel meer mensen op de GTG die deze op de foto hebben gezet. Ik weet even niet meer van wie die was maar hij zit wel op HF geloof ik. En eens dat die op jouw plaatjes er wat nieuwer en frisser uitziet.

1 like

Ik was op de meeting maar het horloge niet gezien.
Ik zie tussen “dezelfde” foto’s van het horloge wel een flink verschil.

Foto Thijs

Foto Lasteraar

En dan vooral op de tekst letten. :grin:
Ik hoop dat er geen opzet in het spel is

2 likes