Vandaag was ik samen met @myfriendscallmeKC in Oudewater te gast bij het event van Monochrome en Juwelier Reijersen. Omdat er enkele bekenden waren was het toch een soort mini GTG
Het was voor ons een kans om merken als Laurent Ferrier, Ressence, Holtenrichs, Czapek, Arnold & Son etc. uitgebreid te kunnen bewonderen. De ontvangst was bijzonder vriendelijk en er waren ook vertegenwoordigers van de merken aanwezig. Jessica Gasser van Laurent Ferrier was bijzonder charmant en behulpzaam. Zij wist van alle vertegenwoordigers het meeste en het was een leuk gesprek. Het merk heeft mij positief verrast, veel mooier dan op foto’s.
Ik heb denk ik weer een nieuwe grail op het vizier…(eerste foto hieronder)
Echt een prachtige -bijna perfecte- layout en die opaline wijzerplaat moet je in het echt zien:
Je hebt drie dial varianten van de Classic Origin: Opaline, Blue, Green. Jouw favoriet is de Blue. De Opaline is de zilvergrijze plaat die uitkwam bij het 10-jarig bestaan van het merk. Namen zijn wat verwarrend. Maar vuistregel is dat Origin = handwinder.
Omdat @Watchstick_81 me een paar dagen geleden appte dat er een event was, vandaag lekker aan kunnen haken. Wat een gaaf event. Pure ambacht en liefde voor horloges. Een groot feest.
Thanks! Wel vreemd dat ze het de “Gradient blue opaline dial” noemen. Wellicht gaat het over het materiaal en niet de kleur (opaline is melkglas met een bepaalde structuur die ze erna mogelijk coaten)? Of ze hebben de benaming tussentijds veranderd. Wellicht kan je het morgen nog eens checken bij Jessica? Met de vriendelijke groeten van ons
The plot thickens. Dan lijkt het erop dat Opaline verwijst naar het materiaal van de dial ipv de kleur. Als ik er morgen ben, zal ik Jessica er eens over aan haar rokje trekken.