Het grote GTG-only-topic I

Vandaag was ik samen met @myfriendscallmeKC in Oudewater te gast bij het event van Monochrome en Juwelier Reijersen. Omdat er enkele bekenden waren was het toch een soort mini GTG :slight_smile:

Het was voor ons een kans om merken als Laurent Ferrier, Ressence, Holtenrichs, Czapek, Arnold & Son etc. uitgebreid te kunnen bewonderen. De ontvangst was bijzonder vriendelijk en er waren ook vertegenwoordigers van de merken aanwezig. Jessica Gasser van Laurent Ferrier was bijzonder charmant en behulpzaam. Zij wist van alle vertegenwoordigers het meeste en het was een leuk gesprek. Het merk heeft mij positief verrast, veel mooier dan op foto’s.

Ik heb denk ik weer een nieuwe grail op het vizier…(eerste foto hieronder)
Echt een prachtige -bijna perfecte- layout en die opaline wijzerplaat moet je in het echt zien:

Laurens de Rijke (Rijke & Co) was ook aanwezig met zijn nieuwste creatie (je kent 'm van het Nijntje horloge dat in 2 uur was uitverkocht)

56 likes

Ziet er geweldig uit!
Was er graag bij geweest!

1 like

Tof J. Ik zie alleen geen foto van de Opaline (wel de achterkant zo te zien aan het bandje). Ik ga morgen wellicht ook even gluren.

Die Czapek :scream: :heart_eyes:

1 like

Ah heb ik het verkeerd begrepen? Ik dacht dat ze het bij deze wijzerplaat had over opaline. Anyway, mooi was het wel! Edit: Yes opaline

Die sprong er als enige echt uit, jammer van die 54K…

Je hebt drie dial varianten van de Classic Origin: Opaline, Blue, Green. Jouw favoriet is de Blue. De Opaline is de zilvergrijze plaat die uitkwam bij het 10-jarig bestaan van het merk. Namen zijn wat verwarrend. Maar vuistregel is dat Origin = handwinder.

2 likes

Omdat @Watchstick_81 me een paar dagen geleden appte dat er een event was, vandaag lekker aan kunnen haken. Wat een gaaf event. Pure ambacht en liefde voor horloges. Een groot feest.

IMG_4378

IMG_8152

IMG_8153

IMG_4380

IMG_4379

IMG_8145_jpg

IMG_8148_jpg

IMG_4382

IMG_8160_jpg

IMG_8161

IMG_4385

IMG_8171_jpg

IMG_4386

IMG_4387

IMG_4389

IMG_8181_jpg

IMG_4397

IMG_8205

IMG_8206

IMG_8203

IMG_8204

IMG_4391

IMG_4392

IMG_8188

IMG_8190

IMG_4393

IMG_8195

IMG_8199

IMG_4395

IMG_8207

IMG_8208

IMG_8209

IMG_8210

IMG_4390

IMG_8183

IMG_8187

42 likes

Thanks! Wel vreemd dat ze het de “Gradient blue opaline dial” noemen. Wellicht gaat het over het materiaal en niet de kleur (opaline is melkglas met een bepaalde structuur die ze erna mogelijk coaten)? Of ze hebben de benaming tussentijds veranderd. Wellicht kan je het morgen nog eens checken bij Jessica? Met de vriendelijke groeten van ons :wink:

Heerlijke foto’s vriend @myfriendscallmeKC !!!

4 likes

Dit is lekkere voorpret mannen! Nu nog meer zin in morgen :grin: Nog meer mensen van hier die morgen gaan?

3 likes

Je bent er maar druk mee, deze week, veel plezier morgen :ok_hand:t2:

Fantastische foto’s KC! :clap:

1 like

Super foto’s! Laurent Ferrier heeft heel mooie dingen :ok_hand:

1 like

The plot thickens. Dan lijkt het erop dat Opaline verwijst naar het materiaal van de dial ipv de kleur. Als ik er morgen ben, zal ik Jessica er eens over aan haar rokje trekken.

1 like

Wow, wat een zwaargewichten! Heel gaaf, dank voor het delen!

1 like

Dat zei m’n vrouw ook al :rofl:

Thx :grin:

1 like

Thx! Zo gaaf om ze vast te leggen :star_struck:

1 like

Gelukkig binnenkort weer wat dichterbij huis :ok_hand:t2:
Nog laat gemaakt dinsdag?

Ja was mooi @myfriendscallmeKC ! Jouw foto’s zijn veel en veel beter dan de mijne, dus ik volsta met een hartelijk “Zie bovenstaand” :wink:

1 like

Ja, man zin in!

Was iets voor half 3 thuis, lag om 3 in m’n mandje. Dat was net te laat eigenlijk :joy:

1 like

Thx GVR :call_me_hand:

1 like