Was nog wel even gezellig dus zo te horen
Super cool! Toffe horloges die je niet elke dag tegen komt.
Bedankt voor het delen!
Prachtige foto’s
Vanmiddag ook bij Reijersen geweest. Mooi event samen met Monochrome. Leuk gesprek gehad met Jessica Gasser van Laurent Ferrier. She knows her stuff. Niet de gebruikelijke verkooppraatjes waar je na 2 vragen doorheen prikt. Voor mij was de nieuwe Classic Moon het absolute hoogtepunt van al het moois dat er lag. Geweldig. Leuk ook om kennis te maken met Frank Geelen die zelf ook LF in de collectie heeft.
Ressence ook cool en ook Czapek is gewoon mooi spul. Zou best nog wel eens een donkerblauwe Antarctique willen. Verder top georganiseerd door Adriaan + team.
Overigens @Watchstick_81 ik heb nog gevraagd naar de opaline dial maar ben het antwoord alweer vergeten. Zat de hele tijd naar de Moon om mijn pols te staren
Fotootje van die Moon?
Slechte foto maar ik was erg onder de indruk. Misschien wel mooiste horloge dat ik ooit omgehad heb. Geweldige maat en kast. Prachtige plaat en natuurlijk is uurwerk tiptop. Mag ook wel voor plus/minus 75k.
Prachtig, vooral de maanplaat.
Had voor de datumwijzer wel iets mooiers willen zien. Beetje iel dingetje zo en het lijkt te veel op een secondewijzer.
We zullen het nooit weten…die Classic Origin Blue spookt nog steeds door mijn gedachten…Jammer dat het uurwerk er relatief wat basic uitziet. Wel leuk dat het “balkje” op en neer gaat bij het ratcheting wheel bovenin het uurwerk. Staat natuurlijk symbool voor geld over de balk smijten…
Dank je wel man! Ik schiet ze met veel plezier. Ik zocht elke keer zonlicht op bij de deur en de bewakers moesten er om lachen.
Leuke gasten waren dat ook
Kijk dat doe je beter dan ik. Wát een ding man.
Jessica van LF zei al dat er gisteren een meneer was die met een serieuze zoomlens aan het werk was. Ik had idee dat jij dat moet zijn geweest.
Schijn bedriegt hoor. De anglage is bijvoorbeeld zeer dik. @Bwatched heeft op zijn instagram een paar close-ups van het uurwerk waar je blij van wordt. Je kunt natuurlijk ook naar de microrotor modellen kijken, die zijn met meer spektakel wn klassieker afgewerkt - maar die zijn prijziger en hebben vaak wat minder spannende wijzerplaten.
De anglage is zo dik dat je het als spiegel kan gebruiken.
Echt bizarre afwerking!
Hier nog wat plaatjes:
Zo goed zijn mijn ogen niet meer
Je hebt zeker gelijk dat de modellen met meer diepte in de uurwerken ook vaak minder fraaie wijzerplaten hebben. Keuzes keuzes keuzes…Wachttijd viel me nog mee. 1 tot 2 jaar (dat klinkt ook een beetje als dat het regent en droog is op hetzelfde moment).
Prachtige foto’s! Als je met deze vergroting nog een haarscherpe afwerking kan leveren, hoor je bij de echte haute horology merken.
Mooie foto’s!
Hahaha! Ja, dat was ik Had m’n spiegelreflex mee voor de wrisshots en macro lens voor de macro shots. Was voor Jessica ook de eerst keer dat ze de texturen van de dials zo mooi kon zien.
Thx man! Leuk dat jij er ook was. Leek net een mini horlogeforum GTG
Ik heb die Classic Origin van Laurent Ferrier ook even om gehad. Aardige dame, die vertegenwoordigster van het merk! Voor z’n 40mm droeg het horloge opvallend compact, je zou zeggen dat de diameter kleiner was. Het was het mooiste horloge dat ik op dat moment in de winkel zag. Hoewel ik niet helemaal overtuigd ben van alle lijnen op de wijzerplaat. Ook de vorm van de kroon vind ik niet de allermooiste. Hoewel dat laatste misschien kan wennen, en het juist een eigen gezicht geeft aan een tamelijk minimalistisch uitziend horloge.
Wat een ubergave, donkerblauwe dials zitten daartussen! Wow!