Het grote horlogefotografie-topic | Focus Stacking uitleg post 426

:confounded: aah ja, je bedoelt wat we eigenlijk niet perspectief mogen noemen, als ik het juist heb… Hoe korter de lens des te boller vaak de weergave, zoiets toch?

1 like

Ja en let op de neus als je een close-up portretje schiet met een groothoek.

1 like

Heb ook de 12 pro, wat je bedoeld is bij 2x. Die kun je rechtstreeks aanklikken. Verder ben ik het met je eens.

Het leuke van Lightroom is dat als de Exif informatie aanwezig is (je kunt het ook handmatig doen natuurlijk, maar dat is vaak lastig) dan weet Lightroom het lenstype en de gebruikte brandpuntsafstand en kan dan correctie voor tonvervorming corrigeren. (Dat zal niet veel zijn bij Leica of Schneider Kreuznach lenzen :slight_smile: )

Je bedoelt :wink:

Heb het aangepast, je hebt gelijk.

1 like

Wristshot is nu wel duidelijk. Nu even een uit de oude doos voor hoe je een pocketshot maakt

3 likes

Waarom zou je dit willen?
Dat is een marketing dingetje wat iemand (Darwin bewaar me) verzonnen heeft. En het kuddevolk loopt er achteraan.
Gewoon lekker normale foto’s maken. Dat is al moeilijk genoeg voor de meeste mensen.

1 like

Oh jeetje. Lekker aan de augurken? :laughing:

2 likes

Klopt wel.

Heeft nix met zuur te maken

1 like

Iemand @MannetjeMar hier al gesignaleerd met z’n überscherpe handypics? R.E.S.P.E.T.C zeggik

1 like

Oh oké :expressionless:

Klopt. Ik gebruik Canon FD lenzen, die geven natuurlijk geen info, maar je kunt ze handmatig selecteren. Vond ik wel opmerkelijk aangezien ze zo oud zijn, maar aan de andere kant worden ze nog steeds gebruikt.

Nee ik had me hier nog niet vertoond… wel stiekem mee zitten gluren :joy:

Het is ook erg wat je zelf mooi vindt qua foto :sunglasses: Ieder zijn eigen stijl… leven en laten leven :v:t3:

17 likes

Nailed it

2 likes

Mooi hoor!! Waar schiet je mee?

1 like

iPhone 12 pro Max… waarbij ik soms een goedkoop horlogemakersloepje voor de lens hou… alles zonder statief. Soms de telefoon steunend op de ondergrond maar dat is het… mijn tip; zoek het juiste licht :nerd_face: En iets van een leuke ondergrond.

1 like

Gelukkig ben ik niet “de meeste mensen” :sunglasses:

20 likes

Ik ook niet (denk ik)


15 likes

Eens, maar dit is een 5 jaar oude reactie op een topic over hoe je het beste pocketshots maakte. Het ging nooit om of je het zou willen of niet. En het moge duidelijk zijn dat ik nooit zo een horloge foto zou maken :joy:

1 like

Kun je nagaan hou oudbakken dat soort foto’s al zijn.
En irritant want ondersteboven.

2 likes